سردار سلیمانی در دیدار با هیئت حماس:

مشکلات ما با عربستان به پایان خواهد رسید

یک روزنامه آمریکایی با قهرمان ملی خواندن سردار قاسم سلیمانی نوشت اعتبار وی به خاطر تلاش برای سقوط قدرت آمریکا و افزایش نفوذ معنوی ایران در منطقه است.
کد خبر: ۸۸۲۲۳۲
ژنرال سلیمانی، قهرمان ملی ایرانی ها است

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در گزارشی از تهران نوشت: سال‌ها بود که ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای سپاه قدس ایران در سایه فعالیت می‌کرد و در نبردهایی از افغانستان گرفته تا لبنان مشغول انجام وظیفه بود. اما قاسم سلیمانی امروزه ژنرال برجسته ایران است، مردی که از سوی رسانه‌های اجتماعی به قهرمان ملی ارتقا یافت و دست کم 10 حساب اینستاگرامی به انتشار تصاویر‌ وی در خطوط مقدم در عراق و سوریه مبادرت می‌ورزند.

روزنامه یاد شده نوشت: پیشتر در جمهوری اسلامی قهرمان پرستی به شخصیت‌های مذهبی و شهدای جنگ آن هم در عرصه هنر اختصاص داده بود اما این امر در مورد سردار سرلشگر قاسم سلیمانی متفاوت است. فرمانده مو جوگندمی سپاه پاسداران ایران بسیار سرزنده است و صعود او برای مبدل شدن به یک ستاره مصادف با رشد رویکرد ملی گرایانه در ایران شد.

یک چهره اصولگرای ایران ساکن شهر قم در این زمینه گفت: «تبلیغات در ایران در حال تغییر است. هر کشوری نیاز به قهرمان در قید حیات دارد. قهرمانان فوت شده اینک مفید واقع نمی‌شوند. مردم ایران نیز فرماندهان بزرگ، قهرمانان نظامی در عرصه‌های تاریخ را دوست دارند. من فکر می‌کنم که قاسم سلیمانی شخص مناسبی برای خط مشی تبلیغاتی ما است. او شخصی مناسب در برهه مناسب است.»

بر این اساس، ایرانیان نیز دلایل متعددی برای حمایت از او دارند و حفظ بغداد از سقوط به دست داعش فعالیت مجدد مبارزین عراق برای حفظ «بشار اسد» رییس جمهور سوریه در نزدیک به 6 سال نبرد در این کشور از آن جمله است.

شهرت سلیمانی همچنین به خاطر تلاش در سقوط قدرت آمریکا در منطقه به هدف نفوذ معنوی ایران در افزایش جبهه مقاومت علیه آمریکا، اسرائیل و متحدان دیگر آن‌ها است.

یکی از تحلیلگران کهنه کار ساکن تهران که مایل به افشای نامش نبود در این زمینه گفت: «این امری بسیاری خارق‌العاده است. چه کس دیگری می‌تواند تا این حد باشد؟ شما افراد مختلفی از طبقات مختلف جامعه می‌بینید که به او احترام می‌گذارند. این امر نشان می‌دهد که ما اینک می‌توانیم یک قهرمان بسیار محبوب غیر از یک فرد روحانی داشته باشیم. وی هیچ نقطه تیره‌ای در کارنامه‌اش ندارد.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: در واقع سلیمانی منبع افتخار و نشانه‌ای قدرت همه اقشار ایرانیان در زمینه قدرتمندی کشورشان در خارج از مرزها است. در گرد هم‌آیی هواداران حکومتی نیز حتی زنان ایرانی با آرایش غربی خود را سرباز سلیمانی می‌دانند و در مسابقات قهرمانی بدن‌سازی نیز مردان عضلات خود را در کنار تمثال بزرگ او به نمایش می‌گذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها