آشنایی با یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اطلاع‌رسانی کشور

دریچه‌ای به‌سوی اینترنت پاک

کاربران هنگام اتصال به اینترنت، سایت‌هایی مانند مایکروسافت، یاهو، فیسبوک، یوتیوب و بسیاری از سایت‌های دیگر را مرور می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۵
دریچه‌ای به‌سوی اینترنت پاک

به گزارش جام جم کلیک،متاسفانه برخی کاربران بر این باورند ایران از داشتن چنین پایگاه‌هایی در دنیای پهناور اینترنت محروم است و به‌واسطه‌ همین باور اشتباه نیز از سایت‌های بومی که مطالب ناب و ارزشمندی را به زبان فارسی منتشر می‌کنند، غفلت کرده و گزینه‌های مشابه را به دیگر زبان‌ها جستجو می‌کنند.

برای پاک کردن این باور اشتباه، شما را با یکی از معتبرترین، به‌روزترین و کامل‌ترین پایگاه‌های اینترنتی اسلامی – ایرانی آشنا می‌کنیم.

تبیان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اطلاع‌رسانی در ایران است که مطمئنا آشنایی با خدمات ارائه شده توسط آن و مرور مطالبی که روزانه در بخش‌های متعدد در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شما را متعجب می‌کند.

اخبار و اطلاع‌رسانی

دین، زندگی، جامعه و فرهنگ، بخش‌های اصلی سایت تبیان در زمینه اخبار و اطلاع‌رسانی را تشکیل می‌دهد.

هرکدام از این بخش‌ها زیرمجموعه‌هایی همچون قرآن، مهدویت، اعتقادات شیعه، تغذیه و آشپزی، سلامت، کودک و نوجوان، سینما و تلویزیون، دانش و زندگی، گردشگری، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حقوق و ... را در خود جای داده‌اند.

هریک از این مجموعه‌ها شامل مطالب متعدد خبری، مقالات علمی پژوهشی، تحلیل، تفسیر و .... است که موجب می‌شود منبعی بزرگ از اطلاعاتی به‌روز و کاربردی در زمینه‌های متنوع در اختیار شما قرار گیرد.

چند‌رسانه‌ای

اینستاگرام، یوتیوب و بسیاری از سایت‌های چندرسانه‌ای بزرگ از محبوبیت خاصی در میان کاربران برخوردارند.

اما همان‌طور که می‌دانید این سایت‌ها به دلیل نظارت نداشتن بر محتوا، گزینه‌ مناسبی برای کودکان به‌شمار نمی‌روند و به همین دلیل فیلترینگ هوشمند در کشورمان مانع دسترسی به برخی صفحات این قبیل سایت‌ها می‌شود.

خوشبختانه این دسترسی نداشتن به معنای نفی فعالیت سایت‌هایی با محتوای مشابه نیست و بخش چندرسانه‌ای تبیان نیز به همین منظور طراحی شده است.

صوت، فیلم و عکس از جمله بخش‌های موجود در چندرسانه‌ای تبیان است که مطالب متعددی همچون ترول، تم ویندوز و موبایل، طنز و کاریکاتور، عکس‌های خبری، تصاویر متحرک، زنگ موبایل،

موزیک‌های مناسبتی، آلبوم‌های خوانندگان مطرح کشور، سخنرانی، مداحی، حکایت، داستان، آموزش آشپزی، کلیپ‌های جذاب تلویزیونی، موزیک و ویدئو، مستند، فیلم‌های آموزشی، کارتون و انیمیشن و ... را در خود جای داده‌است.

جالب است بدانید مجموعه‌های کاملی از انیمیشن‌های دیرین دیرین، همه بخش‌ها و قسمت‌های جذاب خندوانه، ویدئوهای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و بسیاری از موارد دیگر در بخش فیلم سایت تبیان قابل مشاهده است‌.

http://sound.tebyan.net

http://film.tebyan.net

http://image.tebyan.net

دانلود

این روزها با گسترش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در میان کاربران، علاقه‌ کاربران به دانلود نرم‌افزارهای جدید و استفاده از روش‌های نرم‌افزاری برای انجام بسیاری از امور روز به روز بیشتر می‌شود و به همین دلیل نیز سایت‌های دانلودی فارسی زبان از رتبه بازدید بسیار خوبی در ایران برخوردارند.

تبیان نیز به پشتوانه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود، بخش دانلود را با مجموعه نرم‌افزارهای متعدد در زمینه‌های متنوع برای رایانه، تلفن همراه و تبلت طراحی کرده است.

در این بخش نرم‌افزارهای کاربردی و مذهبی فارسی نیز براحتی قابل دانلود است و شما می‌توانید همه فایل‌های دانلودی را با لینک مستقیم و با سرعت بالا از سرورهای اختصاصی تبیان دانلود کنید.

http://download.tebyan.net

کتابخانه

متاسفانه سرانه مطالعه در کشورمان پایین است و این پایین بودن سرانه دلایل متعددی دارد. بسیاری از کاربران گران بودن کتاب را یکی از دلایل پایین‌بودن سرانه مطالعه عنوان می‌کنند و برخی دیگر نیز دسترسی نامناسب به کتاب را ازجمله مشکلات موجود می‌دانند.

تبیان برای رفع این مشکل و افزایش علاقه‌ کاربران به مطالعه و همچنین در دسترس قرار دادن انواع محتوای علمی و آموزشی برای دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان، کتابخانه دیجیتال خود را با بیش از صدهزار کتاب الکترونیکی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی در اختیار کاربران قرار داده است.

خانواده، جوانان، دین، فرهنگ، اخلاق و تربیت، نماز، تاریخ معاصر ایران، نهج‌البلاغه، مهدویت، قرآن و ... از جمله مجموعه‌های ارزشمند در کتابخانه دیجیتال تبیان به‌شمار می‌رود و موضوعات مختلفی همچون آموزش و پرورش، ادبیات، ارتباطات، اقتصاد، جغرافیا، حقوق، علوم سیاسی، روان‌شناسی،

فناوری و علوم تجربی، مدیریت، هنر و .... مجموعه‌های اصلی این کتابخانه را تشکیل می‌دهد که در دل خود ده‌ها زیرمجموعه و هزاران کتاب را جای داده‌اند.

http://library.tebyan.net

مشاوره

مرکز مشاوره تبیان را می‌توان به‌عنوان یکی از بی‌نظیرترین امکانات ارائه شده توسط این سایت معرفی کرد. همان‌طور که می‌دانید ارائه مشاوره باید تحت شرایط خاص و توسط متخصصان این امر صورت گیرد به همین دلیل اجرای این کار به‌صورت غیرحضوری و برای طیف وسیعی از کاربران دشوار و در مواردی غیرممکن است.

اما تبیان به پشتوانه مشاوران و متخصصان خود در ده گروه اصلی مذهبی، روان‌شناسی، سلامت، مشاوره تحصیلی، علمی- درسی، حقوقی، مشکلات ما و شما، هنر در خانه، مشاوره پژوهشی و بازی‌های رایانه‌ای این امر را ممکن کرده و تاکنون حدود یک میلیون پرسش مشاوره‌ای کاربران را پاسخ گفته است.

زمان پاسخگویی به پرسش‌های مطرح شده در بخش مشاوره، حداقل یک روز و حداکثر سه روز است و کاربران می‌توانند پرسش‌های خود را در زمینه‌های متعددی همچون درس ریاضی، پروژه‌های دانش‌آموزی، معارف، مهدویت، حوزه، سوالات شرعی، پزشکی، تغذیه، رژیم، طب سنتی اسلامی،

حقوق، اضطراب و وسواس، اعتماد به نفس، انتخاب همسر، شیوه‌های تربیتی، مشاوره پس از ازدواج، کنکور کارشناسی، کنکور ارشد، کنکور دکتری، برنامه‌ریزی تحصیلی، انتخاب رشته، آشپزی،

شیرینی‌پزی، هنرهای دستی، دکوراسیون، روش تحقیق، مرجع‌شناسی و بازی‌های رایانه‌ای برای کارشناسان مرکز مشاوره تبیان ارسال کرده و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنند.

امکان اخذ مشاوره به‌صورت خصوصی و ناشناس نیز وجود دارد و شما می‌توانید علاوه بر اخذ مشاوره به‌صورت عمومی (پرسش و پاسخ مشاوره برای دیگر کاربران نیز قابل مشاهده است)، مشاوره را به‌صورت خصوصی به ثبت برسانید تا مشاهده نتیجه توسط کد سوال و رمز عبور فقط برای شما امکان‌پذیر باشد.

http://moshavere.tebyan.net

مرکز یادگیری

دوره مجازی روخوانی و روانخوانی قرآن، آموزش مجازی برنامه‌نویسی، دوره‌های آموزش استفاده از تلفن همراه، آموزش مجازی فتوشاپ، طرح درس‌های متعدد و بسیاری از موارد دیگر از جمله عناوینی است که در مرکز یادگیری تبیان به چشم می‌خورد.

این مرکز در چند بخش اصلی شامل مدارس، والدین، دانش‌آموزان و معلمان مطالب گوناگونی را منتشر کرده و رایگان در اختیار کاربران علاقه‌مند قرار می‌دهد.

پیشنهاد ما به نوجوانان و جوانانی که به کارهای عملی و فنی علاقه‌مند هستند، مراجعه به مجموعه مهارت‌های فنی در بخش پژوهش‌های دانش‌آموزی مرکز یادگیری تبیان است.

http://edu.tebyan.net

شبکه اجتماعی

فیسبوک یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود، اما همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم این شبکه‌ها بسیاری از معیارهای اسلامی- ایرانی را رعایت نکرده و نظارتی روی محتوای آنها وجود ندارد.

علاوه بر مشکلات فرهنگی و اخلاقی که این گونه شبکه‌های اجتماعی به‌همراه دارند، براحتی می‌توانند امنیت ملی کشورها را نیز به ‌خطر انداخته و از اطلاعات کاربران جاسوسی کنند.

تبیان برای جلوگیری از گسترش کاربران این گونه شبکه‌ها راهکار بسیار خوبی را ارائه کرده است. شبکه‌ای اجتماعی، مناسب برای تمام کاربران و مطابق با معیارهای فرهنگی و اخلاقی مسلمانان جهان.

شبکه اجتماعی تبیان همچون دیگر شبکه‌های اجتماعی همه امکانات موردنیاز برای برقراری ارتباط با دیگر کاربران، انتشار مطالب مختلف، دریافت نظرات، ثبت امتیاز و ... را در اختیار کاربران قرار داده و گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند عضویت در این گونه شبکه‌ها به‌شمار می‌رود.

http://net.tebyan.net

سرزمین مجازی کودکان

تبیان چند شبکه اختصاصی دارد که یکی از این آنها شبکه کودک یا همان سرزمین مجازی کودکان تبیان است.

این شبکه علاوه بر اینترنت، روی بستر اینترانت نیز به‌صورت رایگان در شهرهای مختلف کشور قابل دسترسی است و کودکان، نوجوانان و حتی پدر و مادرها می‌توانند با استفاده از آن ضمن آشناسازی کودک خود با دنیای مجازی، در فضایی سالم و امن، مطالبی مفید، کاربردی و سرگرم‌کننده را نیز در اختیار آنها قرار دهند.

http://tkvl.ir

http://kids.tkvl.ir

شبکه قرآنی تبیان

یکی دیگر از پایگاه‌های تخصصی تبیان، شبکه پایگاه‌های قرآنی جهان اسلام است و مطالب متعددی را در مجموعه‌هایی همچون پژوهشی، اطلاع‌رسانی، وبلاگ، چندرسانه‌ای، آموزشی و مجلات در اختیار کاربران قرار داده است.

مقالات قرآنی، آموزش روخوانی و ترجمه قرآن، قرآن آنلاین و بسیاری از موارد دیگر از جمله امکانات موجود در این شبکه به‌شمار می‌رود.

http://quran.tebyan.net

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها