رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران خبرداد:

خاموشی المان های شهری پایتخت در اسفند

امسال شهرداری تهران المان های مهم شهری خود را 29 اسفند یک ساعت خاموش می کند.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۸
خاموشی المان های شهری پایتخت در اسفند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رییس ستاد محیط زیست وتوسعه پایداری شهرداری تهران در این باره گفت : المان های مهم شهری که خاموش می شود شامل پل طبیعت، برج آزادی، گنبد مینا است.

وی افزود :‌ این طرح برای ششمین سال متوالی با پیوستن به طرح ساعت زمین اتجام می شود.
در سال 2015 میلادی المان های معروف در سطح شهر از جمله برج میلاد ، سر در باغ ملی و موزه پست، برج طغرل و مجموعه باغ موزه قصر به مدت یک ساعت خاموش شدند.

به گفته گلمکانی،در سال 2015 تعداد 172 شهر از سراسر جهان المانهای خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی خاموش کردند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایداری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال 2015 میلادی المان های 17 کلانشهر و شهر تهران به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی خاموش شد و در این حرکت جهانی شرکت کردند، تصریح کرد: این کلانشهرها و شهر شامل تبریز، اصفهان،‌ اراک، ‌شیراز، کرج، ارومیه، زنجان، کاشان،‌ آران بیدگل، کرمان، دزفول، انزلی،‌ سرعین، خرم آباد، عسلویه و ماکو بود.

گلمکانی گفت: دبیرخانه روز ساعت زمین در شهرداری تهران نیز مانند سال های گذشته هماهنگی این برنامه را در تهران و سایر کلانشهرهای ایران بر عهده دارد.

وی به برنامه های پیشنهادی برای ترویج فرهنگ کاهش مصرف انرژی به شهروندان اشاره کرد و گفت:‌ با اطلاع رسانی به عموم مردم و توجه به گرمایش زمین در فضای مجازی و سطح شهر و تشویق آنان به خاموش نمودن چراغ های اضافی و طراحی و انتشار پوستر و نصب بیلبورد در سطح شهر می توانیم به کاهش مصرف انرژی برسیم.

طرح ساعت زمین برای خاموش شدن چراغ های اضافی به مدت یک ساعت در سراسر دنیا از سال 2011 آغاز شد و شهرداری تهران به عنوان اولین نهاد بود که در این طرح شرکت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها