نتایج رسیدگی به شکایات 147 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان، فردا به وزارت کشور اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۰

سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: این گروه از داوطلبان، افرادی هستند که در مراحل ابتدایی بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارتی تائید، اما در شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و در مهلت سه روزه 16 تا 19 بهمن شکایت کردند. وی افزود: اسامی قطعی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 27 بهمن از طریق وزارت کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام و منتشر می‌شود.

ادامه رایزنی‌های نمایندگان ردصلاحیت شده

حبیب برومند، نماینده مردم پارس‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا از نامه تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده به دبیر شورای نگهبان و رایزنی با رئیس مجلس برای بررسی مجدد صلاحیت آنها خبر داد.

لاریجانی: مستقل آمده‌ام اما اصولگرا هستم

انتخاب نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس گفته است: به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام و برای حضور مستقل دلایلی داشته‌ام ولی این به آن معنا نیست که اصولگرا نباشم.

تغییر حوزه انتخابیه انتخابات مجلس خبرگان

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 8 از انتقال حوزه انتخابیه شش نفر از نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با موافقت شورای نگهبان خبر داد. بر این اساس، منصور مظاهری‌کرونی و جواد مجتهد به حوزه انتخابیه استان آذربایجان غربی، سیدروح‌الله صدرالساداتی به حوزه انتخابیه استان هرمزگان، سیدصادق محمدی جزه‌ای به حوزه انتخابیه استان اردبیل، حمید حوالی شهریاری به حوزه انتخابیه استان خراسان‌شمالی و غلامرضا فیاضی به حوزه انتخابیه استان بوشهر منتقل شده‌اند.

فهرست دوم اصولگرایان؛ بعید است!

غلامعلی حدادعادل، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان به تسنیم گفت: ممکن است برخی که اصولگرا هستند در فهرست‌هایی با نام اعتدال و حامیان دولت باشند، اما پیش‌بینی نمی‌کنم یک فهرست اصولگرای دیگری در کنار فهرست ما شکل بگیرد. وی افزود: بنای ما این است، کسی که در فهرست ائتلاف است در فهرست جریانات سیاسی دیگری که اصولگرا نیستند، نباشد.

احتمال تغییر در فهرست ائتلاف اصولگرایی!

حسن بیادی، سخنگوی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با بیان این‌که این جبهه از فهرست شورای ائتلاف اصولگرایی حمایت می‌کند و فهرست جدیدی ارائه نخواهد کرد، گفت:
تا 27 بهمن (زمان اعلام نتایج قطعی تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس) احتمال تغییر و تحول و حضور جریان‌های جدید در فهرست وجود دارد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، افزود: از آنجا که فهرست شورای اصولگرایی نتوانسته رضایت عمومی جامعه اصولگرایان را جلب کند و مورد انتقاد شدید بیشتر گروه‌های اصولگرایی است، بنابراین کمی احتمال تغییر و تحولات در فهرست ائتلاف اصولگرایی وجود دارد. بیادی تصریح کرد: احتمال این‌که فهرست‌های جدیدی در جامعه اصولگرایی ارائه شود، وجود دارد.

دستور وزیر کشور درباره یک اعتراض انتخاباتی

ایسنا نوشت: در نشست دیروز شورای معاونین وزارت کشور، نامه ستاد انتخابات یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان تهران به وزیر کشور، درخصوص جمع‌آوری اقلام تبلیغاتی مربوط به این نامزد از سطح شهر تهران مطرح شد و با دستور رحمانی فضلی، استاندار تهران مأموریت یافت تا سریع نسبت به بررسی دقیق موضوع و پیگیری‌های قانونی لازم در این خصوص اقدام و نتیجه را اعلام کند.

نهایی شدن فهرست اصلاح‌طلبان؛ شاید امروز

صوفی، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهارکرد: خبرهای منتشرشده درباره فهرست تهران، صرفا گمانه‌زنی است. این فهرست در تهران هنوز نهایی نشده و با توجه به فرآیند انتخاب به نظر می‌رسد فهرست نهایی تا امروز مشخص شود. بر اساس گفته‌های قبلی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران، قرار است از حدود یکصد نفری که علاوه بر تائید صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان، شاخص‌های اصلاح‌طلبی داشته‌اند، فهرست 30 نفری انتخاب شود.

راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات چیست؟

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایلنا، اصلی‌ترین راهبرد اصلاح‌طلبان را در انتخابات، کاهش زاویه با حاکمیت برشمرد و تصریح کرد:‌ زاویه‌ای بین جریان اصلاحات و بخش‌هایی از حاکمیت پیش آمده است. امروز راهبرد اصلی ما این است که این زاویه را کم کنیم. وی درباره پیش‌بینی نتیجه انتخابات مجلس توضیح داد: اگر شرایط مناسب باشد 70 درصد رای داریم.

انتشار فهرست‌های غیررسمی و تکذیب نامزدها

تبلیغات نامزدها برای انتخابات خبرگان رهبری درحالی از روز پنجشنبه آغاز شده که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی فهرست‌هایی از نامزدهای خبرگان منتشر شده و حاضران در این فهرست‌ها به برخی چهره‌ها منتسب شده‌اند. این فهرست‌های غیررسمی با واکنش برخی نامزدها روبه‌رو شده و به‌عنوان مثال، دیروز فارس خبر داد که ستاد حمایت مردمی از آیت‌الله اعرافی، حضور این نامزد در فهرست منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را
تکذیب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها