راهپیمایان 22 بهمن، خواستار خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات شدند

ملت حماسه‌ساز

ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور بی‌نظیر خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، حماسه‌ای به یادماندنی خلق کردند و روز پنجشنبه، مردم شهرهای مختلف کشور با شرکت در راهپیمایی، عید ملی 22 بهمن را جشن گرفتند و با راه امام و انقلاب و رهبری، دوباره بیعت کردند.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۷

مردم تهران نیز در کنار هموطنانمان در جای‌جای ایران اسلامی، همچون سال‌های گذشته در سیلی خروشان از مسیرهای راهپیمایی به میدان آزادی رفتند و رئیس‌جمهور هم که سخنران راهپیمایی تهران بود در اجتماع عظیم مردم سخنرانی کرد.

اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی واقعی، همه انقلابی‌اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در این مراسم با تاکید بر این‌که امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و از آرمان‌های آن به‌خوبی دفاع کنیم، گفت: بین انقلاب و اعتدال، بین انقلاب و اصول، بین انقلاب و اصلاح فاصله‌ای وجود ندارد و اصولگرای واقعی، اصلاح‌طلب واقعی و اعتدالی واقعی همه انقلابی هستند. روحانی با بیان این‌که باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم، افزود: انقلابی در عصر ما یعنی اهل مشارکت، انقلابی یعنی اهل مدارا، انقلابی یعنی اهل مقاومت و انقلابی یعنی کسی که کالای کشورش در بازارهای جهانی قدرت رقابت داشته باشد. وی ادامه داد: انقلابی یعنی اهل امید، انقلابی یعنی اهل نشاط، انقلابی یعنی اهل سازندگی و انقلابی امروز کسی است که می‌خواهد ایران را بسازد و به ایران منزلت بیشتر بدهد. رئیس جمهور تصریح کرد: انقلابی امروز می‌خواهد چهره رحمانی و انسانی اسلام را به جهانیان معرفی کند و انقلابی ما می‌خواهد به دنیا بگوید آنهایی که در منطقه به دروغ دم از اسلام می‌زنند و به کشتار مردم می‌پردازند نه مسلمانند و نه انقلابی.

تبلور انقلاب، پای صندوق رای

روحانی افزود: انتخابات پیش رو مصداقی از گفت‌وگوی ملی است و انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند. وی اضافه کرد: رای شما در 7 اسفند رای به امید، عقلانیت، قانون و دفاع از حقوق ملت ایران است؛ رای 7 اسفند رای به ساخت ایران عزیز بر پایه گفت‌وگو و اعتماد است و عظمت ملی این کشور را با هماهنگی، اتحاد و وحدت به نقطه مطلوبش خواهیم رساند. رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت حضور میلیونی در انتخابات خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نباید با صندوق‌های رای قهر کند. روحانی افزود: انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و تعلق به جناح و حزب خاصی ندارد و در ذیل ایران و اسلام و اخلاق و وحدت ملی تعریف می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز روز تقابل جناح‌ها و احزاب نیست، ادامه داد: امروز همه باید متحد شویم و دست به دست هم دهیم؛ امروز هرگونه تقابل و منازعه، خلاف مصالح و منافع ملی ماست زیرا ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی و برجام2 داریم و همه باید برای ساختن ایران یک اقدام مشترک ملی انجام دهیم. وی گفت: سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت ایران خواهد بود.

نمایش همدلی و همزبانی در انتخابات

راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن هم در بخشی از قطعنامه پایانی راهپیمایی به انتخابات هفتم اسفند اشاره و تاکید کردند: ملت در انتخابات هفتم اسفند ماه، بصیرت و همدلی و همزبانی خود را با خلق حماسه‌ای دیگر در مقابل چشم جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: مردم انقلابی و موقعیت‌شناس ایران، با آگاهی عمیق از اهمیت انتخابات آینده «مجلس خبرگان رهبری» و «مجلس شورای اسلامی» از داوطلبین محترم مجلسین می‌خواهند ضمن رعایت موازین شرعی، اخلاقی و قانونی با تقویت فضای همدلی و روحیه مدارا، دوستی و برادری در عرصه رقابت‌های انتخاباتی؛ بسترهای برگزاری انتخاباتی «پرشور» و حداکثری را فراهم ساخته و ضمن توجه به مصالح و منافع ملی، همچنین افکار و رفتارهایی که وحدت ملی و اعتماد عمومی را مخدوش می‌سازد از هرگونه اقدامی که موجب سوءاستفاده ضدانقلاب و خرسندی بیگانگان شود، بشدت پرهیز کنند.

روایت شمخانی از تبادل زندانیان

در شهرهای دیگر کشورمان هم مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و چهره‌های مختلف سیاسی در جمع راهپیمایان سخنرانی کردند.

از جمله این چهره‌ها علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی بود که در جمع راهپیمایان یزدی صحبت کرد. به گزارش فارس، شمخانی در بخشی از سخنان خود با مقایسه اقتدار کشور در دوره جمهوری اسلامی با جایگاه ذلت‌بار حکومت پهلوی که به قانون کاپیتولاسیون تن داده بود، تاکید کرد: در موضوع مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا نشان دادیم که تحت تاثیر هیچ نوع فشار یا جریان‌سازی داخلی و خارجی قرار نمی‌گیریم و با جاسوسان و نفوذی‌ها بشدت مقابله خواهیم کرد. وی ادامه داد: در جریان گفت‌وگو برای تبادل زندانیان، رقبای جمهوریخواه دولت فعلی آمریکا که مدعی انسان‌دوستی و حقوق بشر هستند به ما پیام دادند که این افراد را آزاد نکنید و این روند را تا آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تاخیر بیندازید، اما ما بر اساس اراده مستقل خود روند را به‌پیش بردیم.

حاشیه‌های مراسم راهپیمایی تهران

مراسم راهپیمایی 22 بهمن که بازتاب وسیعی در رسانه‌های خارجی داشت، با حاشیه‌های جالبی نیز همراه بود که از سوی مردم و خبرنگاران مورد توجه قرار گرفت.

از جمله این حاشیه‌ها نقاشی شهدای منا و مهاجران الی‌الله بود که در میدان انقلاب تهران به دید عموم گذاشته شد. به گزارش فارس، مردم انقلابی تهران همچنین با سر دادن شعار مرگ بر آل‌سعود، جنایت‌های حکومت فاسد سعودی را محکوم کردند. جمعی از هموطنانمان هم که از حوالی خیابان توحید به جمع راهپیمایان پیوستند، ضمن پوشیدن کفن تأکید کردند حاضرند برای جنگ با داعش به سوریه و عراق اعزام شوند. عده‌ای از جوانان تهرانی هم با نقاشی کردن تصویر شهدای مدافع حرم در راهپیمایی، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند. حضور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در میان راهپیمایان تهرانی هم از سوژه‌های داغ مراسم روز پنجشنبه بود. همچنین در حاشیه راهپیمایی 22بهمن و حوالی میدان انقلاب برخی جوانان تهرانی با پوشیدن لباس‌های تفنگداران آمریکایی و نشستن بر کف یک قایق، صحنه دستگیری متجاوزان آمریکایی را بازسازی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها