یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: از 400 فرد و نهاد ایرانی که از تحریم ها در روز اجرای برجام خارج شدند، 200 مورد را در فهرست جدیدی قرار دادیم، یعنی این افراد هنوز تحت تحریم هستند.
کد خبر: ۸۸۰۹۶۶
تحریم مجدد نیمی از افراد و نهادهای ایرانی خارج شده از تحریم‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، جان اسمیت مدیر دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: علی رغم پایان یافتن تحریم های مرتبط به برنامه هسته ای ایران، تحریم های اولیه آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست.

اسمیت به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اداره کنترل دارایی های خارجی یک رژیم تحریمی قوی از تحریم های غیر هسته ای و تحریم ها علیه فعالیت های مشکل ساز ایران اجرا می کند. به طور کلی، تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران هنوز پابرجاست.»

وی افزود: «از بیش از 400 شخص و نهادی که از فهرست تحریم ها در روز اجرای توافق هسته ای خارج شدند، حدود 200 مورد در فهرست جدید اداره کنترل دارایی ها قرار داده شدند... این امر به نشان دهند این است که این افراد همچنان از نظر قوانین آمریکا تحت تحریم هستند.»

به گفته اسمیت، این اشخاص حقیقی و حقوقی آنهایی هستند که اداره کنترل دارایی ها پیش از این شناسایی کرده بود و شامل دولت ایران و موسسات مالی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها