رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و خانواده شهدای هسته‌ای گفت: اگر رهبری نبود، انسجام و وحدت ملی هم نبود و دستاورد ما در مذاکرات در این حدی که امروز می‌بینیم نبود، شاید اصلا دستاوردی نداشتیم.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در سخنانی که پس از اعطای نشان به دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای داشت، ضمن قدردانی از تمامی آنها تصریح کرد: هر کجا با هم بودیم، پیروز شدیم و هر کجا شیطان بین این مردم بزرگ حتی برای چند روز فاصله ایجاد کرد، سرافکنده شدیم. روحانی یادآور شد: دست یاری خداوند را بر شانه مذاکره کنندگانمان به عیان دیدیم و در کنار لطف خدا و همت و ایستادگی مردم، رهنمودهای مقام معظم رهبری را داشتیم که هروقت از ایشان خواستیم جلسه‎ای بگذارند و مشورت خواستیم هیچ‌گاه دریغ نکردند. وی با تاکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی، اساس وحدت و یکپارچگی ملت هستند، افزود: ایشان همه تجربه‌های ذی‌قیمت خودش را در اختیار ما گذاشت، رهبر معظم انقلاب ما را هدایت کردند و چارچوب‎های مشخص و دقیق پیش پای مذاکره‌کنندگان ما قرار داد و چقدر مذاکره‌کنندگان ما تلاش کردند تا سخنی از ایشان به زمین نماند.

اهدای نشان‎های دولتی به مذاکره‌کنندگان هسته‎ای

رئیس‌جمهور در مراسم دیروز به دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، نشان درجه یک لیاقت و مدیریت، به دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، نشان درجه یک شجاعت، به سردار دهقان، وزیر دفاع نشان درجه یک شجاعت و به سایر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در بخش‌های دیپلماتیک، حقوقی و فنی، نشان‌های درجه2 لیاقت، درجه3 خدمت و لوح زرین سپاس اهدا کرد. روحانی همچنین به همسران شهدای هسته‌ای کشورمان دکتر مسعود علیمحمدی، دکتر مجید شهریاری، دکتر داریوش رضایی نژاد، دکتر مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی، لوح یادمان زرین اهدا و از فداکاری و ایثارگری این شهیدان تجلیل کرد.

ایران آماده گسترش همکاری با اتحادیه اروپا

علاوه بر مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای، دیدار نخست‌وزیر یونان نیز از جمله برنامه‌های دیروز رئیس‌جمهور بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در دیدار الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری با اتحادیه اروپا، از جمله یونان است و تقویت روابط و همکاری‌های تهران ـ آتن به نفع مردم دو کشور است. وی با اشاره به امکانات و توانمندی‌های گسترده دو کشور برای همکاری اظهار کرد: روابط دوجانبه از این امکان برخوردار است که همه عرصه‌های مورد علاقه بو‌یژه اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی گسترش و تعمیق یابد.

دیروز همچنین اسناد نقشه راه توسعه همکاری‌های دوجانبه، یادداشت تفاهم همکاری سیاسی و یادداشت توسعه لغو روادید سیاسی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر یونان به امضا رسید. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در دیدار نخست‌وزیر یونان تصمیم به اعزام نیروی نظامی به سوریه بدون خواست دولت این کشور را بسیار خطرناک توصیف کرد و نسبت به تبعات آن برای کشورهای منطقه و حتی اروپا، هشدار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها