سارقان جسد سرکرده باند را سوزاندند

دستگیری باند مخوف سارقان مسلح ۶ طلافروشی

اعضای باند سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی پس از دستگیری به سرقت هشت کیلو طلا و 20 هزار دلار از دو طلافروش اعتراف کردند.
کد خبر: ۸۸۰۱۱۰
سرقت 8 کیلو جواهر از طلافروشان کیفی

به گزارش جام‌ جم ، دهم تیر امسال مرد میانسالی هراسان با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه طلاهایش خبر داد. با حضور ماموران در محل حادثه حوالی خیابان گلوبندک، مرد 43 ساله به ماموران گفت: اهل شهرستان سنندج هستم و چند سال است طلاهای زرگرهای شهرمان را به تهران آورده و می‌فروشم و همچنین برای آنها طلا خریده و به شهرمان می‌برم. ساعتی قبل درحالی که 4.5 کیلوگرم طلا و 20 هزار دلار همراه داشتم، به تهران رسیدم و قصد داشتم طلاها را به بازار برده و بفروشم. حوالی پل ابوسعید مردی به من نزدیک شد و با تهدید اسلحه و شوکر مرا داخل یک کوچه فرعی برد و در آنجا مرا با شوکر مجروح و سوار یک خودروی تیبا با سه سرنشین کرد. آنها پس از سرقت طلا و دلارهایم مرا از خودرو به بیرون پرت کردند.

با اعلام این شکایت، تیمی از ماموران پلیس آگاهی به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت تحقیقاتشان را برای دستگیری سارقان مسلح طلافروشی آغاز کردند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت ماموران 25 آذر توانستند ردپای سارقان مسلح را در شهرهای سنندجطلافروشی، تهران و شهریار شناسایی کنند. با دستور نیابت قضایی 30 آذر در یک عملیات همزمان هر چهار متهم شناسایی و دستگیر شدند. با انتقال متهمان به تهران، تحقیقات از آنها آغاز شد.

یکی از متهمان در بازجویی‌ها با قبول اتهام سرقت مسلحانه گفت: من راننده خودروی سنگین هستم. چند روز قبل از سرقت مهدی سردسته باند سراغم آمد و گفت اگر برایش یک روز در تهران رانندگی کنم پول خوبی به من می‌دهد. چون مشکل مالی داشتم، با آنها همکاری کردم.

در ادامه مهدی سردسته باند دربازجویی‌ها گفت: می‌دانستم مالباخته طلای کیفی حمل می‌کند. با همدستی دوستانم نقشه سرقت طلاها را کشیدیم و هنگامی که طعمه به تهران رسید، با تهدید شوکر و اسلحه او را به خیابانی خلوت برده و طلاها را سرقت کردیم. بعد از سرقت، طلاها را به سنندج بردیم و دو هفته بعد من طلاها را به تهران آوردم و در سه مرحله آنها را به قیمت 350 میلیون تومان به یک دلال طلا در بازار تهران فروختم. بعد از فروش طلاها به هرکدام از اعضای باند 78 میلیون تومان دادم.

با اعترافات متهمان به سرقت، آنها بازداشت و به زندان منتقل شدند. در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت ماموران متوجه شدند اعضای باند سرقت مسلحانه آبان سال 93 هم در شهرستان سنندج با حمله به یک طلا فروش، کیف حاوی 3.5 کیلوگرم طلا را مسلحانه سرقت کرده‌اند.

با شناسایی مرد طلا فروش او روز گذشته با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت در مورد نحوه سرقت طلاهایش گفت: روزحادثه بعد از خرید طلا همراه شریکم از تهران با خودروی خودم به سمت سنندج راه افتادیم. در نزدیکی شهر یک خودرو با سه سرنشین به من نزدیک شد و با شلیک، لاستیک را پنچر کرد. بعد از توقف خودرو آنها با تهدید اسلحه 3.5 کیلو طلا را سرقت کردند.

با اظهارات مالباخته اعضای باند به سرقت طلاهای مرد طلافروش اعتراف کردند.

با شناسایی دومین مالباخته و با توجه به احتمال ارتکاب جرایم مشابه از سوی اعضای باند سرقت مسلحانه، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور علی‌اکبر عموزاد بازپرس شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت، تحقیق از متهمان را برای افشای دیگر جرایمشان آغاز کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها