در این فیلم بیننده شاهد صحنه‌هایی از زمین لرزه 6.4 ریشتری و خسارات آن در جنوب تایوان خواهد بود که براثر آن چند برج مسکونی فرو ریختند.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۸
لحظه وقوع زلزله و واژگونی برج‌ها در تایوان + عکس

به گزارش جام‌جم نما به نقل از رویترز، این زمین لرزه در ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) به وقت شرق آسیا روی داد که بسیاری از مردم شهر «تاینان» در خواب بودند.

گروه‌های امداد تلاش می‌کنند مصدومان را از زیر آوار نجات دهند. گزارش‌ها حاکیست که دست‌کم چهار برج مسکونی بر اثر زلزله واژگون شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، آمار دقیقی از قربانیان این زمین لرزه هنوز منتشر نشده اما مقام‌های تایوانی مرگ دست کم سه نفر، از جمله یک کودک در جریان سقوط یکی از برج‌های مسکونی را تایید کرده‌اند.

در تصاویر تلویزیونی امدادگران و آتش‌نشان‌ها دیده می‌شوند که تلاش می کنند با نردبان و وسایل امداد، مصدومان را از داخل برج‌های سقوط کرده بیرون آورند.

خبرگزاری رسمی تایوان گزارش کرده دست کم 23 نفر در جریان سقوط یکی از این برج‌ها مجروح شده‌اند. برجی با حدود 200 سکنه که به هنگام زلزله در 60 واحد مسکونی این برج اقامت داشتند. گزارش‌ها از قطع برق در بخش‌هایی از این شهر جنوبی تایوان خبر می‌دهند.

پنج پس لرزه هم بعد از موج اصلی این زمین لرزه روی داده است. این زلزله در صدها کیلومتر دورتر از شهر تاینان هم احساس شده است.

همزمان دولت تایوان از تشکیل کمیته بحران خبر داده است.

این زلزله نزدیک به سطح زمین روی داده و به همین علت می‌تواند خسارات گسترده تری برجای بگذارد.

-

-

-

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها