فردی که از طریق جعل دفترچه‌های بیمه و فروش سیم کارت‌های رُند از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد با تلاش مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۲
کلاهبرداری به بهانه فروش سیم کارت های رند

به گزارش جام جم آنلاین ، 17 دی ماه امسال از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حضور یک نفر جاعل اسناد دولتی در نشانی خیابان میرداماد – خیابان آزاده، مامورین کلانتری 103 گاندی در آدرس اعلامی حاضر و با راهنمایی یکی از شهروندان فردی بنام «عباس . ع» (44 ساله) دستگیر و جهت تحقیقات به کلانتری منتقل شد.

اظهارات شاکی

شاکی پس از حضور در کلانتری به ماموران گفت: ساعت 11:30 خانمی ناشناس که خودش را خانم «آزموده» معرفی نمود با منزلم تماس گرفت و اعلام داشت آیا دفترچه سلامت نیاز دارید؟ که اینجانب درخواست دفترچه نموده و مشخصات خود و فرزندم را به ایشان دادم؛ در ساعت 17:30 آقایی با موتورسیکلت به درب منزل بنده مراجعه و اعلام نمود دفترچه های بیمه را برایتان آورده ام.

شاکی در خصوص نحوه اطلاع پیدا کردن از موضوع کلاهبرداری و جعلی بودن دفترچه های بیمه به ماموران گفت: اینجانب پس از مشاهده دفترچه های سلامت جهت اطمینان کامل با پلیس 110 تمای گرفته و پس از وصل شدن تلفن به اداره آگاهی، به من اعلام شد که این مورد کلاهبرداری است که بلافاصله آدرس و نشانی محل سکونت خود را به پلیس اعلام و دقایقی بعد شخص مراجعه کننده به درب منزل توسط مأمورین دستگیر شد.

اظهارات عباس

شخص مراجعه کننده به درب منزل شاکی (عباس . ع) به ماموران گفت: چندی پیش در خیابان نواب جوانی را بعنوان مسافر سوار موتور کرم؛ این شخص بنام «مهدی . ص» در زمان پیاده شدن از موتور پیشنهاد کرد که در شرکتش در خاوران – بعد از فرهنگسرا به عنوان راننده پیک مشغول بکار شوم؛ طی این مدت نیز تنها وظیفه داشتم تا دفترچه های سلامت را به دست صاحبان آنها برسانم و هیچ اطلاعی از سایر کارها ندارم.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل و استفاده از دفترچه های بیمه مجعول» و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اجاره دفتر تحت عنوان دفتر خدمات کامپیوتری

کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که دفتر شرکت، چندی پیش جهت اجاره از طریق روزنامه، آگهی شده و در اوایل مردادماه سال جاری توسط «مهدی . ص» به عنوان دفتر انجام خدمات کامپیوتری اجاره شده اما بر خلاف توافق مابین مؤجر و مستأجر، به محلی برای بازاریابی و فروش دفترچه های مجعول بیمه تحت عنوان دفترچه های سلامت تحت پوشش شرکت سلامت ایران تبدیل شده که در ادامه تحقیقات مشخص شد که اساسا چنین شرکتی با این مشخصات اساسا وجود خارجی ندارد.

تحقیقات از پرسنل بازاریاب

با حضور کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی در محل دفتر مشخص که چند خانم تحت عنوان بازاریاب در آنجا مشغول بکار هستند. این خانم ها در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که همگی آنها از طریق آگهی استخدام روزنامه مشغول بکار شدند؛ آنها در اظهارات خود عنوان کردند: با شماره هایی که توسط آقای «مهدی . ص» به ما ارائه می شد تماس می گرفتیم؛ پس از تماس، متن از قبل تهیه شده ای را برای افراد قرائت می کردیم و نهایتا عنوان می کردیم که آیا متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت هستید؟ که در صورت درخواست تحویل دفترچه سلامت، از طریق پیک موتوری دفترچه ها را برای افراد ارسال دریافت و در ازای هر دفترچه مبلغ 149 هزار تومان توسط راننده پیک دریافت می شد.

دستگیری متهم اصلی پرونده

در ادامه رسیدگی به پرونده، متهم اصلی پرونده پس از حضور در محل فروش دفترچه های سلامت جعل شده دستگیر و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری به شیوه فوق اعتراف کرد.

متهم در ادامه تحقیقات، علاوه بر جعل دفترچه های بیمه به کلاهبرداری از طریق فروش شماره های رند مورد درخواست مشترکین تلفن همراه نیز اعتراف کرد.

وی به کارآگاهان گفت:هر عدد سیم کارت معمولی را به قیمت 17 الی 25 هزار تومان خریداری می کردم سپس به صورت کاملا اتفاقی با شماره های مختلف تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و...) تماس می گرفتم و عنوان می کردم که شماره مشابه و یا شماره «رند» نزدیک به شماره آنها را در اختیار دارم ؛ در صورتیکه شخصی درخواست خرید سیم کارت مورد نظر خود را می کرد ، برچسب شماره مورد درخواست مشتری را بر روی سیم کارت درج و نهایتا سیم کارت خریداری شده به مبلغ 25 هزار تومان را به چند برابر قیمت واقعی آن می فروختم.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: در بازرسی از محل فروش دفترچه های بیمه مجعول، دهها دفترچه ی بیمه مجعول بهمراه مشخصات تعدادی از مالباختگان کشف شد؛ همچنین متهم اصلی پرونده به دهها فقره کلاهبرداری از طریق فروش سیم های تلفن همراه متعلق به یکی از اپراتورهای تلفن همراه در پوشش شماره های رند نیز اعتراف کرده است لذا با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده، متهم اصلی پرونده جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها