چندی پیش، توسط یکی از موسسات فعال در زمینه آموزش‌های مدلینگ، دوره‌های آموزش مدلینگ کودکان برگزار شد که از میان خیل علاقه‌مندان به این آموزش‌ها، ۵ نفر از کودکان موفق شدند با موفقیت دوره را به اتمام برسانند و شرایط دریافت کارت صلاحیت مدلینگ وزارت ارشاد را پیدا کنند.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۱
گفت و گو با کوچکترین مدل اسلامی - ایرانی

به گزارش جام جم سرا،​ یکی از آموزش‌دیدگان این دوره‌ها، عسل یکه‌سادات است. وی که 8 ساله است در سال سوم دبستان تحصیل می‌کند و مایل است به یک مدل معروف و کارآمد لباس‌های اسلامی تبدیل شود.

او در زمینه مدلینگ کودکان فعالیت‌هایی هم انجام داده است و به عنوان شروع کار خود، در آموزشگاه «بهپوشی» دوره مدلینگ کودک را گذرانده و توانسته با موفقیت این دوره سخت را سپری کند و شرایط دریافت کارت صلاحیت ارشاد را به دست آورد.

asalfinal3

عسل که در سال سوم دبستان تحصیل می‌کند، تمایل زیادی به شیک پوشیدن و آراسته بودن دارد. علاقه زیادی که کودکانی مثل او به دنیای رنگ دارند، طبیعی است و می‌تواند در مسیر شناخت رنگ‌ها و فعالیت در صنعت مد و لباس بومی موثر واقع شود.

asalfinal4

و البته الگویش که خودش تاکید دارد از نظر تیپ و لباس و استایل؛ بازیگر محبوب کشورمان خانم الناز شاکردوست است و این هنرمند محبوبمان را گرچه از نزدیک ملاقات نکرده ولی بی‌نهایت دوست دارد.

او در سال ۹۳ با آموزشگاه بهپوشی توسط پدرش آشنا شد و در زمینه مدلینگ کودکان شروع به فعالیت کرد و با توجه به استعدادش مادر و پدرش در این زمینه هنری مشوقش بودند و حمایتش می‌کنند.

او درباره نحوه آشنایی‌اش‌ با موسسه آموزش مدلینگ می‌گوید: «تابستان سال ۹۳ بود که متوجه شدیم آموزشگاه بهپوشی که در زمینه آموزش مدلینگ فعالیت دارد، قرار است اولین دوره آموزش مدلینگ کودکان (به طور رسمی و با مجوز) را در ایران برگزار کند. از آنجایی که پدر و مادرم با روحیات من آشنایی داشتند و می‌دانستند که یکی از علایق من فعالیت در این زمینه است و در این زمینه استعداد دارم در این آموزشگاه برایم ثبت‌نام کردند.»

وی درباره تاثیر این آموزش‌ها بر زندگی شخصی کودکان می‌گوید: «اولین مساله‌ای که من در این کار یاد گرفتم، داشتن اعتماد به نفس است و دومین مساله اینکه چطور با نظارت پدر و مادرم لوازم شخصی‌ام را انتخاب کنم. اینکه از چه رنگ‌هایی استفاده کنم و چه ژست‌هایی را با چه لباس و چه وسایلی بگیرم و البته روش راه رفتن صحیح که به اصطلاح «کت‌ واک» به آن می‌گویند. من بیشتر این کار را یک هنر می‌دانم و هنوز زود است که بخواهم به این هنر به عنوان یک شغل نگاه کنم و فکر می‌کنم راه درازی در پیش دارم.»

asalfinal5

از او در مورد سختی‌های این کار پرسیدیم که گفت: «اینکه باید مدت زیادی ساکت و آرام با یک پوز (پوزیشن) بایستی تا از تو عکس بگیرند و گاهی بارها باید این حرکت را تکرار کنی و این برای سن و سال من سخت است. البته وقتی عکس نهایی را می‌بینی از زحمتی که برای آن کشیده‌ای، لذت می‌بری اما در مورد نمایش زنده سختی‌ها بیشتر است. این‌که ساعت‌ها برای یک نمایش زنده تمرین کنی و بعد بگویند که برنامه لغو شده خیلی بد است و این یکی از بدترین مشکلات این کار است که البته زیاد هم پیش می‌آید.»

از کوچک‌ترین مدل ایران پرسیدیم که آیا تاکنون فعالیت جدی که همراه دستمزد باشد هم داشته است که جواب مثبت داد و افزود: «اولین کار جدی‌ام تبلیغ یک چادر برای کودکان در ژورنال بود و ۱۵۰ هزار تومان برای این کار به من دادند.»

asalfinal6

عسل درباره هدفش در این زمینه می‌گوید: «هدف نهایی من وارد شدن به دنیای حرفه‌ای مد است و در نهایت دوست دارم در آینده به عنوان نماینده ایران در زمینه نمایش هنر و مد اسلامی شناخته شوم.»

مجله اینترنتی سفیدبرفی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها