دادستان عمومی و انقلاب تبریز، جزئیات استرداد مجرم اقتصادی میلیاردی از امارات به ایران را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۹۱۵۷
جزئیات استرداد مجرم میلیاردی از امارات به ایران

موسی خلیل اللهی گفت: این مجرم که از حساب شرکت های دولتی اختلاس های میلیاردی انجام داده بود، پیشتر احکام مربوط به پرونده اش صادر شده بود اما بنا به دلایلی از کشور خارج و متواری شد که با همکاری پلیس بین الملل سه روز قبل از کشور امارات و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد ایران و سپس به تبریز منتقل شد.

وی اظهار کرد: پرونده نامبرده حامی مواردی مختلف از اختلاس، خیانت در امانت و جرایم اقتصادی میلیاردی است که بر اساس قانون به سه سال حبس محکوم شده و قبل از اینکه دوران محکومیت خود را سپری کند از کشور خارج شده بود.

خلیل اللهی درباره نحوه خروج این مجرم اقتصادی به ایرنا ، گفت: وی با ضمانت از زندان خارج و سپس به جمهوری خودمختار نخجوان و بعد به امارات گریخت.

وی با اشاره به اینکه دادستانی عمومی و انقلاب تبریز از سال 1392 به دنبال دستگیری و استرداد این مجرم به کشور بود، ادامه داد: با هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه قضائی، دادستانی شهرستان تبریز و پلیس بین الملل این مجرم به کشور بازگردانده شد و هم اکنون در زندان تبریز است.

خلیل اللهی گفت: به دلیل اینکه مجرم یاد شده در امارات نیز به دلیل تخلفات انجام گرفته دوران محکومیت خود را سپری می کرد، انتقال وی به تبریز دو سال به طول انجامید.

این مجرم اقتصادی با نام 'ب. ب' با همکاری اداره کل امور بین الملل قوه قضاییه و پلیس اینترپل ناجا از امارات به ایران مسترد شد.

وی که به اتهام اختلاس از حساب های شرکت های دولتی به دستور مراجع قضائی استان آذربایجان شرقی (تبریز) دارای اعلان قرمز بین المللی بود، روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه با همکاری مقامات دولت امارات از مرز فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به کشور بازگردانده شد.

همکاری نزدیک اینترپل تهران و ابوظبی سبب شد که از آغاز سال جاری تاکنون تعداد چهار مجرم مهم اقتصادی به کشور مسترد شوند.

همکاری های قضائی جمهوری اسلامی ایران و امارات با امضای سه سند همکاری دو جانبه در سال 1388بهبود یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها