معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی خبر داد

ادامه تحصیل دارندگان مدرک دیپلم در خارج از کشور

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دانش آموزانی که دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را قبل یا بعد از ورود به سن مشمولیت در داخل کشور اخذ کردند می توانند ادامه تحصیل دهند.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۰
ادامه تحصیل دارندگان مدرک دیپلم در خارج از کشور

به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ نجف حمیدزاده گفت: در راستای ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان دیپلم که حداکثر تا یکسال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تایید وزارت های علوم و بهداشت می باشد، پذیرفته شوند تا زمانی که طبق تبصره یک ماده ۳۳ قانون به تحصیل اشتغال دارند، می توانند به شرط نداشتن غیبت از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: دانش آموزانی که دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را قبل یا بعد از ورود به سن مشمولیت در داخل کشور اخذ کرده اند، ادامه تحصیل آنان در خارج از کشور با لحاظ سایر شرایط قانونی، بلامانع است.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به نحوه استفاده دانشجویان انصرافی از این قانون گفت: این دسته از افراد طبق تبصره یک ماده ۳۳ قانون می توانند از امتیاز یک بار انصراف جهت ادامه تحصیل در داخل یا خارج از کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صدور معافیت تحصیلی خارج از کشور موضوع مواد ۳۵ و ۳۷ قانون خدمت وظیفه عمومی، طبق ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی منوط به سپردن وثیقه کامل معادل ۱۵۰ میلیون ریال است، افزود: چنانچه مشمولان متقاضی تحصیل در خارج از کشور، حداکثر تا یک سال از تاریخ شروع به تحصیل در خارج از کشور(تا پایان سال اول تحصیلی) معافیت تحصیلی اخذ نکنند، در این صورت معافیت تحصیلی به آنان تعلق نگرفته و وارد غیبت می شوند.

سرهنگ حمید زاده با بیان اینکه طبق ماده ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر سن مجاز برای صدور معافیت تحصیلی برای دانش آموزان ۲۰ سال تمام است، گفت: حداکثر مدت تحصیل مجاز برای دانشجویان مقطع کاردانی ۲.۵ سال، کارشناسی ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکتری پزشکی پیوسته ۸ سال و دکتری تخصصی ۶ سال است.

وی با تاکید به دانشجویان خارج از کشور برای رعایت سقف سنوات تحصیلی مجاز گفت: مشمولان دانشجو خارج از کشور باید در نظر داشته باشند که مدت تحصیل به علاوه مدت معادل سازی مدرک تحصیلی آنان نباید بیشتر از فرصت قانونی تعیین شده باشد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: مدت زمان معادل سازی مدرک تحصیلی در کشور توسط وزارت علوم و بهداشت، طولانی می باشد و مشمولان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها