خالی کردن باتری عیبی است که معمولا سر و کله‌اش در فصل زمستان پیدا می‌شود. کمتر راننده‌ای است که توسط این عیب غافلگیر نشده باشد.
کد خبر: ۸۷۸۲۴۵

صدای ضعیف استارت یا شنیدن صدای تیک تیک به جای آن می‌تواند نشانه این باشد که باتری اتومبیل شما به آخر خط رسیده یا در شرف رسیدن به آن است. چنین اتفاقی خصوصا در سفر و جاده ممکن است برایتان پیش بیاید و به همین دلیل روش صحیح علاج آن را باید بیاموزید.

در صورتی که این عیب گریبانگیر شما شد چه کار باید بکنید؟

اگر اهل کارهای فنی نیستید یا در موقعیتی قرار دارید که نمی‌توانید شخصا این مشکل را رفع کنید مثلا لباس شیکی تنتان است و در راه رفتن به مهمانی هستید، هل دادن و روشن کردن ماشین و مراجعه به یک باتری‌ساز ماهر می‌تواند گزینه اول شما باشد. با این حال باید در نظر داشته باشید که هل دادن اغلب ماشین‌های جدید، ممکن است گاهی به برخی صدمات بسیار جدی به تسمه تایم و موتور ماشین منجر شود، ضمنا اگر اهل خرج و مخارج نیستید از آوردن باتری‌ساز بالای سر مریض‌تان هم صرف‌نظر کنید. در عوض می‌توانید با خرید یک دست کابل باتری به باتری مشکل‌تان را خودتان حل کنید. دو کابل با رنگ‌های قرمز و سیاه که در دوسر هر کدامشان گیره برای اتصال به قطب‌های باتری اتومبیل تعبیه شده است. برای این کار لازم است ابتدا از دوست و آشنا یا یک ماشین عبوری خواهش کنید چند دقیقه از وقتش را در اختیارتان قرار دهد و با کمک باتری ماشینش، ماشین شما را روشن کند؛ سپس دست به کار شده و به کمک کابل مربوط باتری خالی شده ماشین خود را به باتری کمکی متصل کنید. این کار باید به شکلی انجام پذیرد که باتری‌ها به هم موازی شود، نه سری. هر باتری دارای دو قطب مثبت و منفی است.

برای این که دو باتری را به هم موازی کنیم، لازم است قطب‌های مثبت را به هم و قطب‌های منفی را نیز به یکدیگر متصل کنیم. کابل قرمز را به قطب‌های مثبت دو باتری وصل کنید، کابل سیاه را هم به قطب‌های منفی آنها. در این صورت دو باتری به یکدیگر موازی شده و با یکی دو استارت ماشین شما روشن می‌شود. توجه کنید از اتصال دادن قطب‌های غیرهمنام دو باتری به یکدیگر اجتناب کنید. این کار می‌تواند به دزدگیر اتومبیل‌تان صدمه وارد کند. این کار حتی ممکن است به دیگر مدارات برقی اتومبیل‌تان هم صدمه وارد کند. ضمنا اگر تلاش کنید خودروها هم مدل باشد، بهتر کارتان راه می‌افتد؛ مثلا سمند را اگر با پراید باتری به باتری کنیم، احتمالا زیاد موفق نمی‌شویم. یادتان باشد حتی در صورتی که باتری را تازه تعویض کرده‌اید، سعی کنید یک کابل باتری به باتری همیشه همراهتان باشد. این کابل‌ها قیمت چندانی ندارد و خرید آنها هم راحت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها