محققین دانشگاه کالیفرنیا با انجام آزمایشات متعدد بر روی موش ها موفق به تشخیص رابطه زمان غذا خوردن و قوه یادگیری و حافظه شدند.
کد خبر: ۸۷۷۷۵۸
رابطه زمان خوردن و افزایش قدرت حافظه و یادگیری کشف شد

به گزارش جام جم آنلاین ، آنها دریافتند که خوردن وعده های غذایی در زمان های نامناسب روز تاثیر نامطلوبی بر روی قدرت یادگیری و حافظه شخص می گذارد.

خوردن وعده های غذایی در وقت نامناسب موجب عملکرد ضعیف مغز می شود ضمن اینکه تاثیر نامطلوبی بر روی سلامتی سیستم سوخت و ساز بدن می گذارد.

محققین دانشگاه (UCLA) با انجام آزمایش بر روی موش ها متوجه شدند، آن دسته از موش هایی که به آنها در زمان خواب غذا داده شده بود، قادر به یادآوری چیزهای جدید نبودند و کارآمدی حافظه بلند مدت آنها به شدت کاهش یافته بود.

در مغز قسمتی وجود دارد به نام « هیپوکامپ » که عهده دار حافظه بلند مدت است و موضوعات جدید را سازماندهی می کند.

عملکرد «هیپوکامپ» در مغز موش هایی که مبادرت به خوردن غذا در زمان خواب خود می کردند، نسبت به موش هایی که در زمان مناسب غذا مصرف کردند به شدت کاهش یافت.

بعضی از ژن هایی که مرتبط با یادگیری و حافظه در ساعات شبانه روز هستند توسط پروتئینی به نام «CREB» تنظیم می شوند و زمانیکه «CREB» کمتر فعال است، قدرت حافظه کاهش پیدا می کند همچنین ممکن است منجر به آلزایمر شود.

همچنین فعالیت «CREB» در «هیپوکامپ» مغز موش هایی که در زمان نامناسب غذا مصرف کردند، به شدت کاهش یافته بود ضمن اینکه الگوی خواب آنها را مختل کرد و موجب نامنظم شدن خواب موش ها شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها