رقابت‌های تنیس ویمبلدون

فدرر حذف شد، ماری به فینال رسید

جوکویچ ٣ بر صفر فاتح فینال ملبورن شد؛

مرد شماره یک اولین قهرمان ٢٠١٦

نواک جوکوویچ با پیروزی ٣ بر صفر مقابل اندی ماری فاتح اولین گرند اسلم سال ٢٠١٦ شد.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۳
مرد شماره یک اولین قهرمان ٢٠١٦

این دو تنیسور که سیدهای 2 و یک این تورنمنت بودند، در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که در پیش‌بینی‌ها شانس جوکوویچ صرب بالاتر از حریف انگلیسی بود.

جوکوویچ در فینال سال گذشته مسابقات، ماری را در یک دیدار سخت شکست داد و این دومین دیدار این دو در مسابقه پایانی یکی از چهار رقابت جایزه بزرگ تنیس جهان است.

جوکوویچ تنها تنیسور تمام تاریخ است که در تمامی فینال مسابقات برگزار شده در سطح اول تنیس دنیا حضور داشته است.

در مرحله یک‌چهارم این تورنمنت جوکوویچ به سختی از سد جیل‌سیمون گذشت و در مرحله ماقبل فینال با اقتدار و راحت توانست اسطوره ورزش تنیس راجر فدرر را از پیش‌رو بردارد.

ماری برای رسیدن به فینال در مرحله نیمه‌نهایی میلوش رائونیک را با نتیجه ۳ -۲ شکست داد تا فشار بیشتری به نسبت جوکوویچ متحمل شده باشد.

پیش‌بینی کارشناسان تنیس برای این مسابقه، انگیزه فوق‌العاده ماری به مناسبت تولد فرزندش بود. البته او به دنبال انتقام از مرد شماره یک تنیس جهان نیز بود. البته جوکوویچ در بازی با فدرر نشان داد در عرصه تنیس بی‌رقیب و یکه‌تاز است.

جوکوویچ اصولا تهاجمی بازی می‌کند. او با زدن ضربه‌های بسیار سریع و استفاده از تمامی زمین و همچنین همزمانی توامان سرعت و دقت در سرویس‌های خود روز سختی را برای حریفان ایجاد می‌کند. در مقابل اندی ماری با استفاده از فیزیک بدنی بسیار مناسب و اختلاف قد خود با رقبا، سعی می‌کند با بازی فیزیکی از نظر استقامتی آنها را در هم بشکند.

گرانداسلم ملبورن ۲۰۱۶ با شگفتی‌های فراوانی همراه بوده است. حذف نادال در دور اول و باخت عجیب شاراپوا در قسمت زنان مقابل ویلیامز و همچنین قهرمانی کربر چپ دست در مقابل قهرمان تنومند آمریکایی، سرنا ویلیامز این جرات را به کارشناسان می‌دهد که انتظار نتیجه‌ای عجیب را در این مسابقه داشته باشند.

اولین جایزه بزرگ تنیس فصل، روی زمین هاردکورت برگزار می‌شود. عکاسان ورزشی رنگ آبی زمین تنیس ملبورن را بسیار دوست می‌دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها