معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه بر اساس قانون، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، میانگین حقوق در دو سال آخر خدمت است، اظهار کرد: بازنشستگان مشمول قانون پیش از موعد، حق و حقوق خود را بر اساس قانون دریافت می‌کنند و حقی از آنها تضییع نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۴۴۲
علت کسر حقوق برخی بازنشستگان پیش از موعد تامین اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین، محمدحسن زدا در توضیح علت تجمع چند روز گذشته جمعی از بازنشستگان پیش از موعد در مقابل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این افراد بازنشستگان کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد ایثارگران و سایر ادارات دولتی هستند.

وی افزود: این افراد از قانون بازنشستگی پیش از موعد با 25 سال سابقه خدمت استفاده کرده‌اند و اکنون 30 روز حقوق دریافت می‌کنند، ولی معترض‌اند که باید برای تعیین حقوق بازنشستگی آنها سال‌های 29 و 30 خدمت ملاک قرار بگیرد که در خواست عجیبی است. تصور کنید فرد امروز بازنشسته شده باشد و بخواهد حقوق بر مبنای پنج سال آینده دریافت کند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ملاک محاسبه حقوق در پیش از موعد، دو سال آخر خدمت است و ما سابقه خدمت برای سال 24 و 25 خدمت را در اختیار داریم و از سابقه خدمت در سال 29 و 30 اطلاعاتی وجود ندارد، گفت: بر اساس تبصره ماده 77 قانون میانگین دو سال آخر حقوق و مزد، ملاک محاسبه است.

زدا در پاسخ به اینکه معترضان اظهاراتی داشتند مبنی بر اینکه حقوق آنها در دولت قبل چندماهی بر این اساس پرداخت و یک مرتبه کاهش یافته است، گفت: در زمان مرتضوی که چیزی در سازمان سرجایش نبوده است. بخشنامه‌ای که زمان مرتضوی صادر شد طرح شکایت عده‌ای را در دیوان عدالت اداری به دنبال داشت که هیأت عمومی دیوان رایی صادر و اعلام کرد که نظر سازمان تامین اجتماعی شرط است و آن بخشنامه تغییر کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون دو مرتبه تحت عنوان استفساریه از مجلس و شورای نگهبان در این خصوص سوال شده که شورای نگهبان این افزایش را خلاف اصل 73 و اصل 75 قانون اساسی دانسته است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره گلایه‌هایی مبنی بر متفاوت بودن حق و حقوق بازنشستگان پیش از موعد با بازنشستگان عادی، گفت: بازنشستگان مشمول قانون پیش از موعد، حق و حقوق خود را بر اساس قانون دریافت کرده‌اند و حقی از آنها تضییع نمی‌شود.

نماینده این بازنشستگان معترض گفته بود که طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال 1386 و در زمان ریاست مرتضوی در تامین اجتماعی در مجلس مصوب شد که در آن زمان 40 هزار نفر را دربر می‌گرفت.

وی ادامه داد: در حالی که کارفرمایان ما مبالغ حق بیمه سنوات ارفاقی را در همان زمان پرداخت کرده‌اند و حقوق ما چندماه ابتدایی به طور کامل برقرار شد اما اکنون چندماه است که تامین اجتماعی قانون جدیدی رو کرده و از حقوق ما مبالغ قابل توجهی را کسر کرده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رزمنده دوران دفاع مقدس
-
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
۰
۰
واقعا" قانون های من در آوردی را از كجا بدست می آوری چرا می گویند در این وقتی قیمت جنسی افزایش پیدا می كند دیگر كاهش پیدا نمی كند پس چطور حقوق بازنشستگان این قشر آسیب پذیر جامعه كه بجزء حقوق در آمد دیگری ندارند كاهش پیدا می كند . واقعا" كه این كار دولت ظلم آشكار به این افراد است جام جم لطفا" نظریه ها را منتشر كن درست است كه دولت بودجه شما نداده است ولی شما امین این ملت هستی صداقت خودرا فدای دولت نكن

نیازمندی ها