ثامر السهبان، روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی در شبکه سومریه ظاهر شد و علیه الحشد الشعبی، نیرویی که محصول فتوای مرجعیت عراق و به نوعی خط قرمز عراقی‌هاست، سخن گفت.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۶

وی خواستار انحلال این تشکیلات به‌دلیل رویکردهای به گفته او فرقه‌گرایانه شد. این اظهارات مداخله جویانه با واکنش‌های تندی روبه‌رو شد و بسیاری خواستار اخراج فوری سفیر عربستان از عراق شدند.

الحشد الشعبی (هیأت بسیج مردمی عراق)، با انتشار بیانیه‌ای اظهارات جنجالی سفیر عربستان در بغداد را محکوم کرد و خواستار اخراج و مجازات او شد.

احمد الاسدی، سخنگوی این هیأت در بیانیه‌ای گفت: سفیر عربستان، از تمام مرزها و عرف‌های دیپلماتیک عبور کرده است. به گفته او، این اظهارات بیانگر مقاصد از پیش برنامه‌ریزی شده‌ از سوی کشوری است که از تروریسم حمایت می‌کند.وی تاکید کرد: هتاکی این سفیر به بسیج مردمی، دولت و اکثریت ملت عراق و شخصیت‌های سیاسی آن، تنها موجب می‌شود که ما بر ضرورت نابودی داعش، پافشاری کرده و با حامیان داخلی و خارجی آن، مقابله و مبارزه کنیم.همچنین خالد الاسدی، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، اظهارات سفیر سعودی علیه بسیج مردمی را محکوم کرد و خواستار اخراج او از عراق شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها