تیم فوتبال امید ایران فردا (جمعه) در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو در دوحه پایتخت قطر به مصاف ژاپن می‌رود.
کد خبر: ۸۷۴۹۰۴
ایران – ژاپن؛ مرگ و زندگی برای شکستن طلسم 40 ساله

به گزارش جام جم ورزشی ، شاگردان محمد خاکپور که موفق شدند با کسب 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه A رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو پس از قطر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند فردا از ساعت 17 به وقت ایران در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم فوتبال امید ژاپن می‌روند.

امیدهای ژاپن موفق شده بودند با انجام سه بازی و کسب سه پیروزی به عنوان تیم اول گروه B این رقابت‌ها صعود کنند. پس از ژاپن نیز کره شمالی به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

صعود ایران از گروه A

امیدهای ایران در مرحله مقدماتی توانستند سوریه را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند. پس از آن شاگردان خاکپور در رقابت با میزبان بازی‌ها یعنی قطر، با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند و در سومین دیدار خود موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 تیم چین را از پیش رو بردارند تا با کسب 6 امتیاز به مرحله بعد صعود کنند.

هرچند اگر امیدهای ایران می‌توانستند به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد برسند قطعا مصاف راحت‌تری را با تیم فوتبال امید کره‌شمالی پشت سر می‌گذاشتند چرا که ژاپن یکی از مدعیان صعود به المپیک است.

صعود ژاپن از گروه B

تیم فوتبال امید ژاپن اولین دیدار خود را با نتیجه یک بر صفر در مقابل کره شمالی پیروز شد. پس از آن ژاپنی‌ها با 4 گل تایلند را از پیش رو برداشتند و در سومین بازی خود موفق شدند عربستان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند تا با به دست آوردن حداکثر امتیازات به دور بعد صعود کنند.

ترس ایرانی‌ها و ژاپنی‌ها از یکدیگر

نتایج دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ژاپن طی سالیان گذشته همواره با اختلاف کمی نسبت به یکدیگر بوده است.

علاوه بر این ایران از قدرت و پیشرفت فوتبال پایه در ژاپن خبر دارد، اما چشم بادامی‌های آبی‌پوش نیز به خوبی می‌دانند که ایران حریف دست و پا بسته‌ای برای آن‌ها نخواهد بود.

از دیرباز تا کنون نیز این دو تیم در مقابل یکدیگر همواره محتاط بازی کرده‌اند و بی‌گدار به آب نزده‌اند.

تقابل تفکرات خاکپور و تگوراموری

هر دو تیم از مهره‌های درخور و شایسته‌ای برخوردارند اما پیش از هر چیزی در این دیدار مدیریت و نحوه ترکیب دو تیم نتیجه را رقم خواهد زد.

خاکپور 46 ساله که پیش از این مربیگری در استیل آذین را در کارنامه دارد باید در مصافی حساس به تقابل با دیگر رقیب خود بپردازد.

ماکوتو تگوراموری که 48 سال سن دارد نیز تنها در تیم «وگاتا سندایی» مربیگری کرده که این تیم در «جی لیگ» حضور دارد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها