رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد:

استخدام 35 هزار نفر/ حداقل و حداکثر حقوق کارکنان دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان و 35 درصدی کارکنان دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و 35 درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۳
افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان و 35 درصدی کارکنان دولت

به گزارش جام جم آنلاین، محمد باقر نوبخت در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور یکی از سیاستهای مهم در لایحه بودجه سال آینده را کاهش نابرابری ها در پرداخت به شاغلان و بازنشستگان اعلام کرد.

وی گفت: یک میلیون و دویست هزار بازنشسته کشوری داریم که بیش از یک میلیون نفر از این قشر ، حقوقشان 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است.

نوبخت افزود: برای جبران این نابرابری دولت موافقت کرد که پرداخت به این بازنشستگان 20 درصد افزایش یابد و این افزایش برای بازنشستگانی که حقوقشان از 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است بصورت متغیر خواهد بود و حداقل حقوق به 1 میلیون تومان برای بازنشستگان خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین با اشاره به برخی اقدامات دولت در بودجه سال آینده برای ترمیم دریافتی کارکنان دولت گفت: 1100 میلیارد تومان نیز برای تقویت وضع معیشتی کارکنان دولت در استانها در لایحه بودجه 95 در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیش بینی کرد تا پایان سال ، نود درصد از سقف220هزار میلیارد تومانی درآمدهای پیش بینی شده در بودجه امسال محقق شود.

وی افزود: علیرغم محدودیت منابع مالی در ماههای اخیر ، تلاش شده است که این مشکلات بر استانها و جامعه تاثیرگذار نباشد و باید همه منابع به نحو مناسب توزیع شود تا هم چرخ اقتصاد کشور گردش کند و هم به صرفه جویی در هزینه ها توجه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: پیش بینی میشود تا پایان امسال بابت طرحهای عمرانی ، 34 هزار میلیارد تومان پرداخت شود.

نوبخت افزود: تاکنون 26 هزار میلیارد تومان بابت اجرای طرحهای عمرانی پرداخت شده است و از این رقم 18700 میلیارد تومان بصورت نقدی ، 1700 میلیارد تومان از محل مواد 10 و 12، 3000 میلیارد تومان از طریق اوراق مالی و اسناد خزانه و 2100 میلیارد تومان نیز از محل اعتبار مهار آبهای مرزی بوده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه سه روز قبل همزمان با رفع تحریمها و پاره شدن زنجیر دور اقتصاد کشور ، لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 به مجلس تقدیم شد گفت: اگرچه این لوایح در آبان ماه آماده و به دولت ارائه شد و این امکان وجود داشت که در فرصت زودتر تا حدود 15 آذرماه این لوایح به مجلس تقدیم شود اما معقول نبود که در شرایط تحریم این لوایح بر این مبنا به مجلس ارائه شود .

وی گفت: مبنای محاسباتی ما در بودجه سال 95 بر پایه فروش و صادرات 2 میلیون و250 هزار بشکه نفت است و تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز نشان می دهد که مصالح ملی مقتضی نبود که طرف مقابل، ملاحظات ما را در بودجه مطلع شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: زیرا ما به آنها گفته بودیم که اگر طرف مقابل به وعده خود در برجام عمل نکند ما نیز اقدام متناسب را انجام خواهیم داد.

نوبخت همچنین از افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال 95 خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
۰
۰
سلام ایا اضافه كردن ۲۰ درصد به بازنشسته ی كه دارای فرزند بزرگ میباشد ، و اضافه كردن ۳۵ در صد به كارمندی كه چند ساله استخدام شده و سختی ۳۰ ساله باز نشسته رو تجربه نكرده ناعادلانه نیست؟
شاهرخ
-
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
دوست عزیز همكاران از حقوق انها بیمه و مالیات كسر میشود در حالی كه همكار بازنشسته نه،هرچند بیمه ومالیات پرداخت كرده ولی با این افزایشها هم گره ای از مشكلات باز نخواهد شد.
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
۰
۰
من نظر نمیدم چون نظر منو انعكاس نمیدید
بنده خدا
-
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
۰
۰
ظاهرا فقط بازنشستگان كشوری و كاركنان دولت حساب می آیند و بازنشستگان تامین اجتماعی و كارگر و قشر عادی مملكت به حساب نمی آیند.
كارمند
-
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
۰
۰
۳۵ درصد؟ این حرفها مثل اون حراجی های ۵۰ درصدیه كه وقتی میری توی مغازه یه جنس به درد نخور فقط تخفیف داره و بقیه چند برابر حساب میشن، حقوق همه ی ما طی این چند سال هیچ شد و كلا ارزش خودشو از دست داد، این حرفها هم وعده ای بیش نیست و دولت قراره ۱۲ درصد افزایش حقوق داشته باشه
رزمنده دوران دفاع مقدس
-
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
۰
۰
من نمی دانم سخنگوی دولت چگونه از افزایش حقوق 20درصدی بازنشستگان كشوری و 35 درصدی كاركنان دولت و حاكمیتی می زند . این جور عمل كردن یك تبعیض كاملا" محض است و بعد سایر بازنشستگان از جمله بازنشستگان لشكری وتامین اجتماعی و غیره چه می شود.شما را به خدا این جوری عدالت را می خواهید اجرا كنید؟
مریم
-
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
۰
۰
حقوق بازنشستگان 20 درصد حقوق كاركنان 35 درصد اونوقت این كجاش برابریه ؟! بابای من كارمند بازنشسته بانك ملته حقوقش 700 هزار تومنه اینه برابری ؟؟؟؟!!!!
سید
-
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
۰
۰
منصفانه است فكری به حال از كارافتاده هایی كه به سبب انجام وظیفه دچار معلولیت های شدید نخاعی ومغزی شده اندونیاز شدید به هزینه درمانی.پرستاری وتوانبخشی دارند وحقوق اندك این عزیزان تنها جوابگوی نیازهای مذكور نمی باشند نماید
عصبانی
-
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۰
۰
حرف راست نمیزنید دروغ هم نگویید.اقای نوبخت دروغ واجب نیست خداشاهده. تازه بحقوق بازنشستگی ما به یك میلیون رسید .منم جای شما بودم از اون فیش حقوق نجومی ها داشتم شاید همینطوری الكی حرف میزدم
چرا ؟؟؟؟؟
-
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۰
۰
پس چرا حقوق ما كه كم بود با ۰.۱۲درصد اضافه تازه شد یك میلیون؟؟؟؟؟؟۰.۲۰درصدی كه میگین كجا رفت؟تازه این یك میلیون توی فیش حقوقی هست چند هزار تومان كم میكنن بعد میگن نه ما كم نكردیم پرداخت شده.مگه من كورم ؟!۰.۲۰درصد رو من از كی بگیرم اقای نوبخت ؟؟؟؟؟؟؟!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها