با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های ایران بعد از 10 سال، موج تازه ای از ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور شکل گرفته است؛ در نخستین نشست مشترک شرکت­ های دارویی فرانسه با هلدینگ­ های دارویی حاضر در بورس ایران، ادغام و مشارکت شرکت های دارویی دو کشور بررسی شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۳
تمایل شرکت های دارویی فرانسه برای همکاری با ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، نخستین نشست مشترک شرکت­ های دارویی فرانسوی با هلدینگ­ های دارویی ایران با هدف فراهم کردن محیطی برای آشنایی مستقیم شرکت­ های دو کشور، به میزبانی شرکت ایرانی تشکیل و تحلیلی از شرکت­ های سرمایه­ گذاری در بخش دارو و همچنین چگونگی ورود به بازار سرمایه ایران برای ادغام و مشارکت ارائه شد.
در این نشست، شرکت­ های فرانسوی همچون LEEM، EH، HRA، IPSEN، Pierre Fabre ،Sanofi و McGrigor با شرکت­ و هلدینگ های بزرگ دارویی ایران همچون شفا دارو، سرمایه گذاری البرز، برکت، ثامن و لقمان، دیدار و گفت و گو کردند.
مدیر بین­ الملل فدراسیون شرکت­ های دارویی فرانسوی (LEEM) در این دیدار ، به معرفی توانمندی شرکت­ های دارویی فرانسوی و نقاط قوت صنعت داروی ایران پرداخت.
سپس نمایندگان شرکت­ ها به معرفی و اعلام ظرفیت های موجود در حوزه دارو و سلامت پرداختند. همچنین امکانات ورود به بورس شرکت­ های دارویی و مزایای ادغام و مشارکت شرکت­ های خارجی و شرکت­ های بورس ایران و ظرفیت رو به رشد صنعت دارو نیز از سوی مدیران شرکت بورس تهران تببین شد.
به اعتقاد نمایندگان شرکت­ های فرانسوی حاضر در این نشست، جذابیت­ های بالقوه صنعت دارو و به طور کل بخش سلامت حاکی از تعامل مثبت شرکت­ های ایرانی و فرانسوی فعال در این بخش در آینده است؛ با وجود ظرفیت های صنعت دارو و بخش سلامت، علاوه بر بازار 80 میلیون نفری ایران، زمینه مناسبی برای پوشش نیاز کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و سوریه وجود دارد.
ب گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، تلاش سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار بزرگ کشورمان دوچندان شده است. در این رابطه بازار سرمایه ایران به دلیل جذابیت های خاص خود، علاقمندان غربی را نیز به این سمت جذب کرده است.
در این رابطه دیروز قائم مقام سابق بورس نیویورک که در تهران به سر می برد، گفت: بازار سرمایه ایران آماده پذیرایی از سرمایه گذاران، گروه های اقتصادی و شرکت های خارجی است.
«جورج یوجو» در دیدار با «محمدرضا محسنی» مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: زیرساخت های فنی و نرم افزاری خوبی در بازار سرمایه ایران وجود دارد که این امر می تواند ورود سرمایه گذاران خارجی را به این بازار تسهیل کند.

منبع :ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها