مدارس تهران دوباره تعطیل شد آن هم برای دو روز پشت هم . دیروز شاخص ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون روی عدد 102 ایستاد، یعنی فقط دو عدد بالاتراز مرز سلامت.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۷

محمدرستگاری، معاون پایش و نظارت اداره محیط‌زیست استان تهران اما همین دو عدد را برای تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهدهای کودک مناطق 22گانه شهرتهران ونواحی یک و 2شهرستان ری و کهریزک کافی دانست، همچنین برای بازشدن ادارات دولتی و مراکز وابسته به بخش خصوصی با دو ساعت تاخیر .

نمودار نارنجی رنگ مربوط به ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون دیروز در حالی به‌سختی پا به مرز ناسالم برای گروه‌های حساس گذاشت که کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا تصمیم گرفت امروز طرح زوج و فرد از در منازل را در همه مناطق اجرا و فروش طرح ترافیک روزانه را نیز تا پایان روز سه‌شنبه ممنوع کند.

امروز و فردا برگزاری هر نوع مسابقه ورزشی صبحگاهی در فضای باز و بوستان‌ها، فعالیت معادن شن و ماسه و کارخانجات آسفالت و کارگاه‌های عمرانی نیز ممنوع است و اورژانس در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد چون این کمیته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی استناد کرده که از پایداری جو تا پایان روز سه‌شنبه خبر می‌دهد .

اما تصمیم تعطیلی دو روزه مدارس در حالی اتخاذ شد که نگاهی به جدول شاخص کیفیت هوا در شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران نشان می‌دهد از روز جمعه کیفیت هوای پایتخت در حال بهتر شدن است نه بدتر شدن .

جمعه شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون عدد 130 را نشان می‌داد و روز شنبه عدد 119 را؛ در حالی که دیروز این شاخص روی عدد 102 ایستاد. به همین علت دیروز بحث‌هایی مبنی بر پشت پرده تعطیلی مدارس در رسانه‌های رسمی شکل گرفت که علتی بجز آلودگی هوا را عامل تعطیلی مدارس معرفی می‌کرد. با این حال این گمانه‌ها از سوی آموزش و پرورش شهرتهران تائید نشد.

حسن کریمی، معاون عمرانی استانداری پایتخت نیز به فارس توضیح داد که تنها انگیزه برای تعطیلی مدارس، ماندن کودکان آسیب‌پذیر درمنازل بوده، توضیحی که این اواخر در روزهایی که آلودگی هوا به اوج رسید و حتی شاخص‌های کیفی تا عدد 180 و رسیدن به مرحله قرمز نیز افت کرد، شنیده نشد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها