برابر چین از بهترین‌ بازیکنان استفاده می‌کنیم

خاکپور درگفت‌وگو با العرب قطر: می‌توانیم به فینال صعود کنیم

تیم امید در حالی به قطر باخت که با سه تغییر نسبت به بازی با سوریه به زمین رفت که البته غیبت مهدی ترابی در ترکیب اصلی بیشتر از دیگران به چشم آمد. در شرایط کلی اگر بازیکنی با مصدومیت مواجه نباشد به ترکیب تیم برنده نباید دست زد.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۶
دست کاری در ترکیب تیم برنده و نتیجه معکوس

به گزارش جام جم ورزشی ، البته من دوست ندارم قضاوت ناحقی داشته باشم اما برایم سوال بود که چرا مهدی ترابی از ابتدا در ترکیب تیم قرار نگرفت. ترابی به دلیل بازی‌ها و گل‌های ملی‌اش یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان حال حاضر تیم امید است و همه دیدیم که چطور وقتی از دقیقه 62 وارد زمین شد با توانایی‌هایش روند بازی را به طور کامل تغییر داد و باعث شد فشار بیشتری به خط دفاعی قطر وارد شود. ترابی در صحنه گل نیز با آن پاس تماشایی‌اش تاثیرگذار بود. در این شرایط آدم افسوس می‌خورد که چرا باید بازیکنی با این سطح از آمادگی بیش از 60 دقیقه روی نیمکت بنشیند.

نکته دیگر استفاده از محمد دانشگر در پست غیرتخصصی بود. دانشگر، شاگردم بوده و من با خصوصیات او کاملا آشنا هستم. او بیشتر از آن‌که یک سازنده خوب باشد، یک بازیکن تخریبگر است. اما محمد خاکپور در نیمه اول بازی با قطر از این بازیکن به عنوان سازنده استفاده کرد که این اشتباه بود.

در عین حال آنچه در بازی با قطر به چشم آمد، کندی خط دفاع ایران است. تیمی که خط دفاع کندی دارد به هیچ وجه نباید آفسایدگیری را در دستور کار خود قرار دهد. چنین دفاعی باید کمی عقب‌تر بایستد و پوششی کار کند. بی‌توجهی به این مسأله باعث شد قطری‌ها چند بار از کمند خط دفاعی ما عبور کنند و صاحب موقعیت شوند. این ضعف دفاعی در بازی با سوریه هم به چشم آمد و امیدوارم از چشم کادر فنی تیم امید دور نماند تا در بازی‌های بعدی خط دفاع مستحکم‌تری داشته باشیم.

البته در بازی با قطر بدشانسی‌هایی هم گریبان تیم امید را گرفت، مانند آن ضربه پنالتی که واقعا بد زده شد و فرصت برگشت به بازی را از تیم امید گرفت. به هر حال حیف شد که نتیجه را به قطر واگذار کردیم. ما حتی با یک تساوی هم این شانس را داشتیم که به عنوان تیم اول از مرحله گروهی صعود کنیم اما حالا به احتمال زیاد باید به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی برویم و این یعنی انتخاب مسیر دشوارتر برای صعود به المپیک. با توجه به نتایجی که در گروه B به دست آمده، ژاپن حریف احتمالی تیم امید در مرحله حذفی است که تیم خوبی هم به شمار می‌رود. با این حال صحبت درباره بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی هم کمی زود است. بازیکنان تیم امید فعلا باید تمام تمرکز خود را به بازی با چین معطوف کنند و بدانند که هر اتفاقی می‌تواند در بازی قطر و سوریه رخ بدهد. این یعنی ما نباید کار را به اما و اگر واگذار کنیم و با یک نتیجه خوب از سد چین عبور کنیم. من به آینده این تیم امیدوارم و فکر می‌کنم این تیم اگر با بدشانسی مواجه نشود، می‌تواند انتظارها را برای صعود به المپیک برآورده کند.

غلامحسین پیروانی

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها