سهراب عیسی پور نوازنده سرنا به همراه پسرش که وی نیز نوازنده نقاره بود، پنجشنبه شب ۲۴ دی در اثر تصادف در مسیر خواجو شهر به سیرجان درگذشتند.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۹
درگذشت سرنانواز صاحب‌نام موسیقی نواحی  وپسرش

به گزارش جام جم نوا، فواد توحیدی پژوهشگر موسیقی نواحی کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: استاد سهراب عیسی پور پنجشنبه شب ۲۴ دی ماه به همراه فرزندش در مسیر خواجو شهر به سیرجان با خودروی پژو ۴۰۵ برخورد کرده و در همان لحظه جانشان را از دست می دهند.

وی افزود: استاد عیسی پور یکی از قوی ترین سرنانوازان ایران است که به قول استاد محمدرضا درویشی یکی از سرحال ترین و بهترین سرنانوازان ایران محسوب می شد و علاوه بر نوازندگی سرنا در حوزه های کرنانوازی، نی محلی و نی انبان هم تخصص ویژه ای داشت. پسرش جابر عیسی‌پور نیز از نقاره نوازان برجسته منطقه سیرجان بود که همراه با پدرش در جشنواره های مختلف موسیقی نواحی جوایز زیادی را نصیب خود کرده است.

این پژوهشگر بیان کرد: روز گذشته مراسم خاکسپاری این دو هنرمند در منطقه امیرآبادشول شهرستان سیرجان انجام گرفت و طی امروز و فردا هم مراسم ویژه ای برای این هنرمند در نظرگرفته شده است. پنجشنبه اول بهمن ماه مصادف با هفتمین روز درگذشت این استاد توانمند موسیقی نواحی که به اصطلاح اهالی منطقه «خاک بندون» نام دارد برنامه ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها