چمدان‌های خود را ببندید که راهی اروپا می‌شویم! هلند، سرزمین لاله‌های رنگارنگ، مردمان نارنجی‌پوش و شهرهای کوچک اما مهم، میزبان ما خواهد بود. حدود 50 درصد از زمین‌های هلند در ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا قرار دارد؛ به همین دلیل نام این کشور در زبان هلندی به معنی سرزمین پست است و نامی که بسیاری از زبان‌های دیگر برای این کشور به کار برده‌‌اند هم همین معنی را می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۲
کشور لاله‌ها سـرزمین نارنجی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، هلند در پرورش و تجارت گل، مقام اول را در جهان داراست و دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند محسوب می‌شود. هلندی‌ها با وجود کوچکی کشورشان سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارند.

در میان بخش‌های مختلف موثر در اقتصاد هلند، گردشگری نیز از جایگاه قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

سال 2014، نزدیک به 14 میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید کردند که تقریبا چهار میلیون نفر از آلمان راهی این کشور شده بودند. ازجمله مناطق دیدنی هلند عبارتند از؛ آمستردام، روتردام، اوترخت و شناخته‌شده‌تر از همه لاهه.

آمستردام، پایتخت هلند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا است به گونه‌ای که سالانه بیش از چهار میلیون نفر از این شهر دیدن می‌کنند.

این تعداد بازدیدکننده جدای از 16 میلیون نفری است که هر سال به صورت سفرهای یکروزه به تماشای جذابیت‌های آمستردام می‌نشینند.

گرچه آمستردام به عنوان پایتخت مالی و فرهنگی هلند شناخته می‌شود، اما بیشتر شهرت این شهر به خاطر کانال‌های متعدد آن است.

بندر آمستردام از شرق به دریاچه آیسل‌ میر وصل می‌شود و از غرب از طریق یک کانال کشتیرانی به دریای شمال و آب‌های آزاد راه دارد.

رودخانه آمستل‌ از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکه گسترده‌ای از کانال‌ها و نهرها، بخش‌های مختلف شهر را به هم وصل می‌کنند.

بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و قدیمی خود را به‌خوبی حفظ کرده‌است و به یک موزه روباز و دیدنی می‌ماند. به همین دلیل یکی از جاذبه‌های گردشگری در آمستردام، قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد.

موزه امپراتوری یکی از مشهورترین موزه‌های ملی و دولتی در‌ هلند و دنیا به شمار می‌رود. این موزه که به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد در میدان موزه در آمستردام قرار دارد.

موزه امپراتوری در اصل سال 1800 میلادی در لاهه ساخته شد، ولی در 1808 به آمستردام منتقل شد.

در این موزه حدود یک میلیون اثر هنری قرار دارد که مربوط به سال‌های 1200 تا 2000 میلادی است.

حدود 8 هزار اثر در موزه به نمایش عمومی در آمده است. مقصد بعدی، دومین شهر بزرگ هلند یعنی روتردام، بزرگ‌ترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان پس از بندر شانگهای است.

جایگاه راهبردی آن در دلتای «راین ـ ماس ـ اسخلد» بر کناره دریای شمال و در قلب سامانه‌ای انبوه از راه‌آهن‌ها، جاده‌ها و راه‌های هوایی و آبی باعث شده تا به این شهر لقب «دروازه اروپا» داده شود.

روتردام همچنین به خاطر چندفرهنگه بودن شهر، دانشگاه اراسموس معماری مدرن، بمباران روتردام در جنگ جهانی و چشم‌اندازهای کنار رودخانه‌ای خود شهرت دارد.

مهم‌ترین شهر قسمت شمالی هلند، اوترخت است. این شهر باستانی، ویژگی‌های عصر طلایی هلند را به‌خوبی به نمایش گذاشته و با بناهای قدیمی خود، یادگاری از قرون وسطی است.

از قرن 8 میلادی، اوترخت به مرکز مذهبی هلند تبدیل شده و میزبان اسقف اعظم اوترخت و دفاتر کلیساهای هلند است.

معماری خاص این شهر با سازه‌هایی چون بلندترین برج کلیسا و برج ناقوس در هلند، نشان‌دهنده سیطره فضای مذهبی در اوترخت است.

به دلیل وجود بزرگ‌ترین دانشگاه کشور در این شهر، زندگی شبانه و پرجنب و جوش به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است.

و اما نوبت به پایتخت حقوقی جهان یعنی لاهه می‌رسد. این شهر برای بسیاری از دوستداران حقوق بین‌الملل مانند بهشت است! لاهه مقر مجلس، دیوان عالی کشور و هیأت دولت هلند است.

در این شهر اکثر سفارتخانه‌ها و حدود 150 سازمان بین‌المللی ازجمله دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی قرار گرفته که همین امر موجب شده لاهه در کنار دو شهر نیویورک و ژنو به مقرهای مهم سازمان ملل تبدیل شوند.

شاید از خود بپرسید پس باغ‌های لاله کجا هستند؟ کوکنهوف یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند، نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (اول فروردین) به مدت دو ماه بازگشایی می‌شود و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید.

در این دوماه حدود 700 هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال هفت میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت 32 هکتار کاشته می‌شود که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع پیدا می‌کند.

چطور برویم؟

سفر به هلند مانند دیگر کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن دشوار است! اولین کار تهیه ویزا خواهد بود که البته با وجود سفارتخانه هلند در فرمانیه، کار کمی آسان‌تر می‌شود.

به مانند دیگر کشورهای اروپایی، هلند از مقاصد محبوب تورهای گردشگری ایرانی است. یکی از تورهای 11 روزه مشترک با فرانسه و اسپانیا، نزدیک به 16 میلیون تومان هزینه روی دست مسافران خواهد گذاشت.

نرگس انصاری - ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها