پایگاه اینترنتی «outsidetheboot» فهرست 100 پدیده فو‌تبا‌ل جهان در سال 2016 را اعلام کرد که نام سردار آزمون، مهاجم ایرانی روستوف نیز در آن دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۰
آزمون یکی از 100 پدیده فو‌تبا‌ل جهان

به گزارش جام جم ورزشی ، سردار آزمون یکی از بازیکنان جوان و آینده دار تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران است که در لیگ روسیه بازی می‌کند.

او با وجود داشتن سن کم یکی از مهاجمان اصلی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران محسوب می‌شود و در جا‌م ملت‌های آسیا با زدن دو گل بهترین گلزن تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران بود.

بازیکن 19 ساله با وجود داشتن پیشنهادات متعددی ترجیح داده است فعلا در فو‌تبا‌ل روسیه بماند.

پایگاه اینترنتی «outsidetheboot» با معرفی 100 پدیده فو‌تبا‌ل جهان در سال 2016 از بازیکنانی همچون ممفیس دیپای، هافبک هلندی منچستریونایتد، هکتور بلرین مدافع اسپانیایی آرسنال و همچنین سردار آزمون نام برده است.

در زمانی که تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران از بازیکنان بزرگ و اسطوره‌ای خود استفاده می‌کرد، کسی در این کشور به دنیا آمد و رشد کرد که در آینده توانست جا پای بزرگان بگذارد.

سردار آزمون که پس از درخشش در سپاهان به فو‌تبا‌ل روسیه رفت، الگویی برای بازیکنان جوان در فو‌تبا‌ل ایران شده است که می‌خواهند نامی برای خود در فو‌تبا‌ل ایران دست و پا کنند.

سردار آزمون با فیزیک مهاجمان سنتی و چند سال قبل، خودش را نشان داده است. او خود را به عنوان یک گلزن ذاتی مطرح کرده، ولی بازی او فقط به گلزنی خلاصه نمی‌شود.

این بازیکن جوان در ضربات شروع مجدد و فضاسازی مهارت خاصی دارد و از توانایی خود برای ایجاد موقعیت گل‌ استفاده می‌کند. با در نظر گرفتن این توانایی‌ها آزمون به تنهایی می‌تواند مهاجم نوک برای این تیم باشد. او حتی می‌تواند پشت مهاجم نیز بازی کند.

او در زمین‌های فو‌تبا‌لی نه چندان جالب در ایران رشد کرد، ولی تلاش و سخت کوشی او باعث شد که از لحاظ تکنیکی سطح خود را بالا ببرد.

آزمون بعد از این که فصل را با نیمکت نشینی آغاز کرد توانست مصدومیت اواخر فصل خود را به فراموشی بسپارد و فرصت خوبی برای درخشش در لیگ روسیه داشته باشد.

او جایی در تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران برای جا‌م جها‌نی نداشت، چرا که از لحاظ سنی نسبت به بقیه کوچک‌تر بود، ولی بعد از جا‌م جها‌نی توانست به تیم ‌ملی ایران راه یابد و حتی گلزنی نیز کند.

اما تاک مولر، کارشناس فو‌تبا‌ل روسیه درباره این بازیکن جوان ایرانی گفت: من قبل از شروع این فصل انتظار خیلی زیادی از سردار داشتم و انتظار داشتم که او بتواند بهترین بازیکن لیگ روسیه باشد، ولی او تا به اینجای فصل ناامید کننده ظاهر شده است. قدرت تمام کنندگی او بد است و نیاز است که بیشتر خود را درگیر بازی کند. به همین دلیل او در تیم منتخب لیگ روسیه جایی ندارد.

این کارشناس فو‌تبا‌ل روسیه افزود: فکر می‌کنم که شایعات مداوم درباره رفتن او به تیم‌های بزرگ اروپایی باعث شده است که آزمون تمرکزش را از دست بدهد و رشد فو‌تبا‌لی‌اش متوقف شود، ولی امیدوارم که او بار دیگر به شرایط خوب خود باز گردد. او یکی از استعدادهای بسیار خوب در فو‌تبا‌ل روسیه محسوب می‌شود.

هر چند سردار آزمون از چند تیم اروپایی پیشنهاد دارد، ولی عنوان کرده که می‌خواهد تا جا‌م جها‌نی روسیه در این کشور باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها