شاخص بورس درآستانه ورود به کانال 71 هزارواحدی

بیشترین مقدار شاخص بورس از ابتدای امسال ثبت شد

بارشد 675 واحدی شاخص کل

قله 63 هزار واحدی بورس فتح شد

بورس اوراق بهادار تهران که روز گذشته تنها 52 واحد رشد کرده بود، امروز در پایان هفته جاری معاملاتی با صعود پرقدرت خود 675 واحد رشد کرد و سرانجام موفق به شکست کانال 63 هزار واحدی و رسیدن به نیمه این کانال شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۵
قله 63 هزار واحدی بورس فتح شد

به گزارش جام جم آنلاین ، بورس اوراق بهادار تهران که روز گذشته تنها 52 واحد رشد کرده بود، امروز در پایان هفته جاری معاملاتی با صعود پرقدرت خود 675 واحد رشد کرد و سرانجام موفق به شکست کانال 63 هزار واحدی و رسیدن به نیمه این کانال شد.

چهارشنبه، 23 دی ماه در پی رشد 675 واحدی معادل 1.08درصد شاخص کل، نماگر بازار رقم 63 هزار و 516 واحد را در پایان معاملات ثبت کرد.

انتشار اخباری در خصوص موضع‌گیری رئیس جمهور آمریکا به طرح پیشنهادی کنگره در رابطه با سخت‌تر کردن شرایط رفع تحریم‌های ایران و اظهار نظر اوباما مبنی بر وتوی این قانون اگر در مجلس این کشور تصویب شود، انتشار اخباری مبنی بر آغاز فرایند رفع تحریم‌ها در روزهای آتی و این اظهارنظر که جمعه 25 دی ماه، موعد لغو تحریم‌ها خواهد بود، به همراه ورود نقدینگی تازه به بازار سهام از جمله عواملی هستند که موجب رشد قابل ملاحظه شاخص کل در معاملات امروز بورس به شمار می‌روند.

در جریان معاملات روز چهارشنبه بورس تهران شاخص هم وزن نیز که ارزش بازاری سهام در آن لحاظ نمی‌شود رشد 49 واحدی را تجربه کرد و نشان داد معامله‌گران امروز به سهام کوچک با ارزش بازاری کم نیز توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

سه نماد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی و بانک ملت در میان سایر نمادهای مورد معامله بیشترین تاثیر مثبت را تا حداکثر 116 واحد، بر شاخص بورس داشتند. این در حالی است که نماد شرکت‌های ملی مس ایران و پتروشیمی پردیس تا سطح حداکثر 22 واحد، بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص برجا گذاشتند.

امروز در پی دادوستد بالغ بر یک میلیارد و 275 میلیون سهم در 86 هزار و 696 دفعه معاملاتی در بورس تهران، ارزش مبادلات این بازار به رقم 3 هزار و 166 میلیارد ریال رسید.

سهام گروه خودرویی ها و بانک‌ها که این روزها در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند، در معاملات روز جاری نیز برخی از آنها جزو پربیننده‌ترین نمادهای مورد معامله بودند. نماد بانک ملت، بانک صادرات و ایران خودرو به ترتیب سه نماد پربیننده معاملات امروز بورس محسوب می‌شوند. در نماد «وبملت»که امروز پرحجم‌ترین معاملات را به خود اختصاص داد، سهامداران 83 میلیون سهم را به ارزش حدود 174 میلیارد ریال دادوستد کردند. سهامداران حقیقی مشارکت 88 درصدی در سمت خرید این نماد و 38 درصدی در فروش آن داشتند.

در نماد «وبصادر» نیز شاهد معامله 77 میلیون سهم به ارزش 73 میلیارد ریال بودیم. مالکیت بیش از 90 درصد در سمت خرید این نماد در اختیار معامله‌گران حقیقی قرار داشت. در نماد خودرو نیز 20 میلیون سهم به ارزش 37 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که حقیقی‌ها مشارکت 88 و 97 درصدی در سمت فروش و خرید این نماد داشتند.

در صنایع بورسی نیز بیشترین رشد شاخص به گروه حمل و نقل به میزان 4.8 درصد اختصاص داشت. لغو تحریم‌های حمل و نقل که در روزهای آینده با اجرای برجام محقق خواهد شد و نیز انتشار خبر اعلام آمادگی شرکت ایرباس برای برای بازگشت مجدد به بازار هواپیمایی ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر رشد قیمت‌ها و ارزش سهام مورد مبادله در این صنعت به شمار می‌روند. امروز صنایع بانک، خودرو، دارویی، شیمیایی، انبوه سازی و حمل و نقل برترین گروه‌های صنعت بودند. از میان 37 صنعت فعال نیز 9 صنعت با تغییرات نزولی شاخص و تعداد 25 گروه با روند مثبت شاخص همراه شدند.

در جریان معاملات بازار نیز نمادهای «غگل» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و «خپویش» برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده توسط پیان ناظر بازار متوقف شدند.

به هر ترتیب امروز بازار سهام بازاری پرحجم و پرتحرک به شمار می‌رفت که سهامداران حقیقی مشارکت زیادی در سمت خرید و فروش خرید سهام از خود نشان دادند.

رشد قابل ملاحظه شاخص فرابورس ایران
به گزارش اقتصاد نیوز،در جریان بازارهای مالی ایران، امروز فرابورس ایران نیز رشد قابل ملاحظه شاخص را به میزان 9.4 واحد تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس رقم 711 واحد را در پایان بازار ثبت کند. این میزان رشد شاخص از تاریخ 26 مهرماه تاکنون بی‌سابقه بوده است. حجم معاملات امروز فرابورس 402 میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 68 میلیارد ریال بود که در 42 هزار و 899 دفعه معاملاتی صورت گرفت.

در این میان نمادهای پترول، مارون و شتران بالاترین تاثیر مثبت و نمادهای میدکو و ارفع بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین نماد شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن‌آور و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های صنایع غذایی مینو شرق و زرین معدن آسیا بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها