آیا می‌دانستید جنگل‌های انبوه، بیابان‌ها و مرداب‌ها بیشترین مکان‌های مورد علاقه قاتلان در آمریکا محسوب می‌شوند؟
کد خبر: ۸۷۲۱۲۷

چراکه از این مکان‌ها به عنوان محلی مناسبی برای مخفی کردن بدن بی‌جان قربانیان می‌توان استفاده کرد. از سوی دیگر بیابان‌ها و مرداب‌ها نیز که به دلیل شرایط محیطی و آب و هوای نامناسب مخاطبان چندانی ندارند، نقاطی داغ برای سر به نیست کردن مقتولان به شمار می‌آید. این هفته سراغ معمول‌ترین اماکن آمریکا برای مخفی کردن جنازه مردگان می‌رویم.

پارک هومبولت

این پارک کوچک در منطقه ایلینوی شیکاگو واقع است و با وجود آن که تنها یک کیلومترمربع مساحت دارد یکی از رایج‌ترین پاتوق‌های قاتلان برای خلاصی از جنازه‌های روی دستشان است.حال ممکن است با خود بگویید که چرا پارکی به این کوچکی این گونه باید نظر جنایتکاران را به خود جلب کند؟

پاسخ اینجاست؛ از آنجا‌ که این پارک یک مجموعه ورزشی شامل مرکز پرورش اندام، سالن ورزشی، زمین فوتبال و بیسبال را در کنار یک مرکز علمی ـ فرهنگی برای کودکان‌ در دل خود جای داده است، بهانه خوبی برای جذب خیل عظیمی از افراد مختلف محسوب می‌شود. با وجود این موضوع، چه جایی بهتر از یک مکان شلوغ و پرهیاهو برای دزدی و قربانی گرفتن؟

طی یکی از این حوادث تلخ در اکتبر سال 2013 مردی به اتهام قتل نامزد باردارش و جاساز کردن بدن او در یک بسته پلاستیکی و رها کردنش در این پارک دستگیر شد.

در موردی دیگر که در ماه سپتامبر همین سال اتفاق افتاد، دست‌ها و پاهای یک کودک در برکه این پارک توسط پلیس پیدا شد. ساعاتی بعد هم سر بریده کودک نیز در همان حوالی پیدا شد.

از آنجا‌که تمام‌ پارک‌های بزرگ در مناطق شهری یا نزدیکی آنها قرار دارند، جنایتکاران مکان‌های دور از دسترس را برای رهایی از جنازه‌هایشان استفاده می‌کنند. این در حالی است که هم اکنون افراد خیرخواه زیادی داوطلبانه در پارک هومبولت گردهم آمده تا با مراقبت و حفاظت از این پارک، آن را از جنایتکاران ‌پس بگیرند.

رشته کوه‌های پوکونو

این رشته کوه پوکونو از چهار کشور عبور می‌کند و منطقه عظیمی از شمال شرق ایالت پنسیلوانیا را پوشانده است. عظمت و شکوه کوه‌های پوکونو و مناطق اطراف آن به قدری دلرباست که به‌ندرت می‌توان آن را خالی از گردشگران، کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و اسب‌سواران طبیعت‌دوست یافت، اما در کنار همه زیبایی‌ها این رشته کوه وجه مخوفی دارد. پوکونو، جولانگاه ارواح سرگردانی است که بدن بی‌جان هر یک از آنها‌ پس از قتل‌در گوشه و کنار این رشته کوه مخفی شده است.

براساس گزارش پلیس آمریکا، سال 2008 هشت کیسه سربسته حاوی تکه‌های بدن انسان در یکی از بزرگراه‌های نزدیک کوه‌های پوکونو یافت شد. اولین کیسه که حاوی سر یک زن بود، توسط یک کارگر شهرداری کشف شد. پس از گزارش این کارگر وحشت‌زده از اتفاق رخ داده، نیروهای پلیس توانستند هفت کیسه دیگر از اعضای بدن قربانیان قاتل را در اطراف کوه پیدا کنند. اما این تنها ماجرای مخوف پوکونو نیست. درست یک‌سال بعد از این ماجرا بقایای جسد یک انسان بار دیگر در اطراف جاده‌های منتهی به کوهستان یافت شد. علاوه بر این، سال 2011، یک موتورسوار، نیم‌تنه بی‌سر یک قربانی نگونبخت را در کیسه‌ای پلاستیکی در نزدیکی این رشته کوه نفرین‌شده پیدا کرد.

در پی کشف جنازه یک قربانی دیگر به نام دیانا نول سال 2014، پلیس آمریکا، شخصی به نام چالرز هیکس را به اتهام قتل و بریدن اعضای بدن این قربانی دستگیر کرد. چندی بعد با اعتراف هیکس مشخص شد که دیانا اولین قربانی او نبوده و تنها تکه‌ای از پازل جنایات سریالی رشته کوه‌های نفرین شده پوکونو است.

بیابان موهاوی

بیابان موهاوی، صحرایی خشک در جنوب غربی آمریکاست که قسمت‌هایی از ایالات یوتا، کالیفرنیا، آریزونا و نوادا را در بر می‌گیرد.

بخش‌هایی از این بیابان به حدی داغ و سوزان است که از آن به عنوان جهنم زمینی در جهان یاد می‌شود. دره مرگ یکی از مناطق معروف این بیابان است که دمای 57 درجه آن، پوست و گوشت هر جنبنده سازگار با گرما را نیز به آتش می‌کشد، چه برسد به جنازه بی‌دفاع قربانیان رها شده در آن محل. این بیابان به دلیل شرایط نامساعد جوی به‌حدی متروک است که پلیس پس از سال‌ها دریافت‌ مدت‌هاست این منطقه توسط مافیا به محلی برای خلاصی از شر اجساد قربانیان قاتلان زنجیره‌ای مبدل شده است.

ویلیام ریچارد بردفورد ازجمله جنایتکاران بدنامی است که با رها کردن بدن قربانیانش در این مکان باعث محبوبیت بیابان موهاوی در میان دیگر جنایتکاران زمان خود شد. کشف فیلم‌های ضبط شده از یکی از جنایات برد فورد در کشتن و دفن یک دختر بی‌دفاع در آن جهنم متروک که توسط خودش به ثبت رسیده بود، باعث جلب توجه پلیس به بیابان موهاوی شد.با ورود پلیس به این منطقه پرده از راز بزرگ بردفورد کنار رفت و جسد پوسیده 54 زن دیگر نیز در آن منطقه کشف شد.

گرچه بردفورد در نهایت دستگیر و به‌سزای اعمال خود رسید، اما ماجرای اجساد مدفون‌شده در بیابان در همین جا پایان نیافت و سال‌2013 اسکلت مدفون شده دو قربانی دیگر به فهرست بلندبالای این منطقه افزوده شد.‌کیت بوشی، معاون اسبق شهر سن برناردینو در این باره می‌گوید: «وضعیت این بیابان به قدری وخیم است که اگر قرار بود به ازای هر جنازه رها شده، یک صلیب در زمین کاشته شود، بیابان موهاوی به جنگلی انبوه از صلیب‌ها تبدیل می‌شد.»

مرداب لوئیزیانا

مجموعه تالاب‌های لوئیزیانا که در جهان به مرداب لوئیزیانا معروف است در میان مردم به‌عنوان یکی از داغ‌ترین مقصدهای ماجراجویی آمریکا شناخته می‌شود. از میوه‌های خوشمزه تا تورهای هیجان‌انگیز تالابی همه و همه از ویژگی‌های جادویی این مرداب برای جذب گردشگران است.

گرچه در کنار همه اینها باید افزود که این مرداب گرم آبی در میان مردم محلی به عنوان مخفیگاهی مخوف برای تمساح‌های درنده و قربانیان جنایت‌های خونین شناخته می‌شود.

راز سیاه این مرداب زمانی آشکار شد که سال 1995 یک افسر پلیس پرونده قتل‌های سریالی 24 زن در مرداب را به دست گرفت.

پس از حل معمای قتل این 24 نفر مشخص شد که جنازه همه آنها در اعماق این مرداب در کنار آشیانه تمساح‌های وحشی مدفون شده است. گرچه پس از این اتفاق، بستر گرم مرداب، سال‌ها در سکوت و آرامش به سر برد، اما ‌یکباره بین سال‌های 2005 تا 2009 نفرین مرگبار اجساد مردابی بار دیگر فعال‌ و کشف جنازه‌های مدفون شده هشت زن در آن حوالی‌ به فهرست سیاه جنازه‌های این مرداب افزوده شد.

جنگل کاج

این جنگل انبوه پوشیده از کاج درست 400 کیلومتر مربع از مناطق حفاظت‌شده منطقه مانورویل ایالت نیویورک را می‌پوشاند. همان طور که حدس می‌زنید این جنگل باشکوه نیز مانند موارد دیگر این بخش در کنار تمام زیبایی‌های منحصربه‌فردش، منطقه‌ای معروف برای مخفی کردن اجساد است.

رها کردن جنازه‌های بی‌نام و نشان تا سال 2000 به حدی در این مکان مرسوم بود که به غیر از اجساد کشف شده توسط پلیس، ده‌ها جنازه دیگر نیز توسط بازدیدکنندگان جنگل بارنز پیدا شدند.

پس از بسته شدن پرونده چهار جسد کشف شده در جنگل‌ بین سال‌های 2000 تا 2003 پلیس مدت‌ها گمان می‌کرد ‌ قاتلان از آن مکان رخت بربسته و منطقه بارنز در امنیت به سر می‌برد، اما متاسفانه حقیقت جز این بود و پیدا شدن 8 جنازه پوسیده در این جنگل بار دیگر در بهار 2010 ترس بازگشت جنایتکاران را به جان مردم محلی انداخت.

این پرونده به قدری مبهم و پیچیده است که پلیس حتی مطمئن نیست این قتل‌ها کار یک نفراست یا یک گروه. تنها چیزی که از او می‌داند، عنوان «قصاب مانورویل» است . وحشت مردم از این جنایتکار یا جنایتکاران به‌قدری شدید است که تمام‌ اهالی کودکان‌شان را از ورود به محدوده این جنگل منع کرده‌اند.

دینا فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها