نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آل‌سعود واژه‌ای است که این روزها با تروریست، کشتار و گردن زدن عجین شده است، گفت: متأسفانه متولیان حرم امن الهی به حربه‌ای در دست دشمنان ملل مسلمان تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۴۳۴
آل‌سعود با کشتار و تروریسم عجین شده است

به گزارش جام جم آنلاین، ضرغام صادقی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (20 دی 94) گفت:‌ هفته گذشته رژیم آل‌سعود با اعدام روحانی برجسته (شیخ‌ نمر) و عده‌ای دیگر وجدان عمومی امت اسلامی را آزرده ساخت که ملت‌های آزادیخواه به این اقدام وحشیانه عکس‌العمل نشان دادند.

وی ادامه داد: این رژیم تروریست‌پرور به جای اصلاح امور به بهانه حمله به سفارت عربستان در تهران که غیرقابل دفاع است رابطه خود را با تهران قطع و با فشار به برخی از کشورها آنها را تحریک به قطع یا کاهش رابطه با ایران کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رژیم آل‌سعود واژه‌ای است که این روزها با تروریسم، کشتار و گردن زدن عجین شده است، اظهار داشت: اگرچه خادمین حرمین می‌توانستند عامل انسجام و وحدت مسلمانان و امت اسلامی باشند ولی متأسفانه متولیان این حرم امن الهی به حربه‌ای در دست دشمنان ملل مسلمان در اهداف استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

صادقی اضافه کرد: نقش آنان در به هم زدن مذاکرات هسته‌ای و کمک 40 میلیارد دلاری در جنگ تحمیلی علیه ایران، فشار بر مردم حق‌طلب بحرین، حمایت نظامی، اقتصادی و همه‌جانبه در جنگ سوریه و جنوب لبنان از تروریست‌ها، شکل‌دهی طالبان و القاعده و تهاجم چند ماه اخیر به مردم مظلوم و فقیر یمن و کشتار هزاران نفر از حجاج در حادثه منا و حمایت از رژیم صهیونیستی نمونه‌های کوچکی است از کارنامه چند سال اخیر این رژیم که از کینه عمیق و دیرینه آن نسبت به سرنوشت مسلمانان حکایت دارد.

وی ادامه داد: سرزمین وحی را به یک کشور ماجراجو و بی‌فکر که هم به خودش لطمه حیثیتی و اقتصادی وارد می‌کند و هم به دیگران نظیر اقدام یک سال اخیر در عرضه زیاد نفت که حاصل آن زیان اقتصادی به مردم و کشور عربستان و سایر تولیدکنندگان نفت جهان شد تبدیل کرده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ سعودی‌ها باید این معنا را درک کرده باشند که ملت ایران توانمند، هوشمند و با فرهنگ هستند و در شرایط سخت‌تر اهداف انقلاب را به پیش بردند و اینگونه اقدامات موذیانه هیچ گاه سد راه ملت ایران نخواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: ما نمایندگان ضمن محکوم کردن اقدامات نسنجیده دولت سعودی از سر دلسوزی برای منافع امت اسلامی مسئولان این کشور را به راه و رسم حکمرانی در تراز اسلام دعوت می‌کنیم تا دیر نشده عقلانیت را در برخورد با سایر کشورها در پیش گیرند تا دچار خشم امت اسلامی نشوند.

وی افزود: اخیرا برخی از نمایندگان مجلس آمریکا طرح‌های سه‌قلویی را مطرح کردند که هدفی جز پیمان‌شکنی و عهدشکنی نمی‌توان از آن استنباط کرد و با هدف تحریک که به هم زدن پرونده هسته‌ای این طرح‌ها را تدوین کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها ثابت کردند که از انسجام کافی و لازم برای تصمیم‌گیری برخوردار نیستند. تصمیم در خصوص روادید در خلال بودجه آمریکا یک نمونه قطعی از نقض برجام بود و چنانچه از جانب آنان اصلاح نشود تصمیم‌گیرندگان در جمهوری اسلامی ایران از جمله مجلس شورای اسلامی دست به مقابله به مثل خواهند زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها