آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

متحدان عربستان ذلیل می‌شوند/ در انتخابات دلخوری‌ها را کنار بگذاریم

بیانیه پایانی بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

نامزدهای انتخاباتی و جریان‌های سیاسی در راستای منافع عمل کنند

امروز بزرگ‌ترین میدان مبارزه با دشمن خلق فرصت‌های شغلی، مهار رکود و گرانی، رفع بیکاری و گره‌گشایی از معضلات مردم و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فساد در انواع و اقسام مختلف آن می‌باشد و لذا بر مسئولان دلسوز است تا دشمن را بیش از گذشته مأیوس کنند.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۰
نامزدهای انتخاباتی و جریان‌های سیاسی در راستای منافع عمل کنند

به گزارش جام جم آنلاین، متن بیانیه پایانی بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور به‌شرح ذیل است:

قال الله تبارک و تعالی: «وَدَّ الَّذِینَ کَفَروا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ اَسْلِحَتِکُمْ وَ اَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُم مَّیْلَةً وَاحِدَةً» (نساء/ 102)

خداوند سبحان را حمد و سپاس بی پایان که در ظل عنایات و توجهات امام عصر(عج) و در پرتو زعامت بزرگ معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) و در سایه سار هدایت و مدیریت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(ادام الله ظله) کاروان انقلاب اسلامی حرکت خود را به سوی افق های روشن، با صلابت و اقتدار ادامه می دهد تا به فضل الهی با غلبه مستضعفان بر مستکبران، بسترساز قیام و دولت کریمه مهدوی(عج) و تحقق وعده الهی «لیظهره علی الدین کله» باشد.

بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه سراسر کشور در سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» را در حالی به پایان می بریم که کام دل و جانمان، لبریز از شهد برکات معنوی و رهنمودهای عزت آفرین رهبر حکیم و بصیر انقلاب اسلامی است که با ترسیم جایگاه و رسالت عظیم نهاد مقدس نمازجمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت، مسؤولیت و مأموریت تازه ای را در شرایط کنونی متوجه همه ما ساخت.

شرایط امروز منطقه و جهان و بلکه امت اسلام، شرایطی است سخت و پیچیده و هر آن آبستن اتفاقات و حوادثی است ناگوار؛ در این میان نقش ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی که برخاسته از اراده ملی و وحدت و همدلی است، نقشی است بی بدیل.

چه بسا همین نقش آفرینی مؤثر است که سران استکبار به ویژه شیطان بزرگ آمریکا و عوامل مزدورشان در منطقه را با محوریت رژیم مسلمان کش و کودک‌کش آل سعود برای مقابله با ایران اسلامی که منادی وحدت جهان اسلام است، به صحنه آورده است.

از این روی ما شرکت کنندگان در همایش سراسری ائمه جمعه کشور که این بار تحت عنوان «نقش نمازجمعه در ایجاد همدلی و همزبانی» گردهم آمده ایم، با ادای احترام به مجاهدت‌های خالصانه ملت بزرگوار ایران اسلامی و تعهد به پاسداری از فرهنگ قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی، لازم می دانیم موارد ذیل را به استحضار علما و اندیشمندان جهان اسلام و ملت شریف و مسؤولان محترم کشور برسانیم:

1. ما ائمه جمعه سراسر کشور، وحدت کلمه، همدلی و همزبانی دولت و ملت، همبستگی دینی و تبعیت از رهنمودها و تحقق منویات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) را یک سرمایه ماندگار برای رسیدن به قله های عزت و پیشرفت ایران عزیز می دانیم و هم چنان بر صیانت از جایگاه الهی ولایت فقیه به عنوان اصلی ترین میراث حضرت امام خمینی(ره) تأکید می نمائیم.

2. مهم ترین سرمایه پیش برنده امت اسلام، همواره سه عنصر ایمان، بصیرت و اتحاد و نیز دوری از هرگونه غفلت و تشتت و اختلاف بوده است که البته ملت بزرگ ایران اسلامی با همین پشتوانه عظیم توانسته است در برابر توطئه ها و فتنه های گوناگون، راست قامت و استوار بماند، لذا ضمن تأکید بر ضرورت تعمیق وحدت تمامی آحاد امت اسلام اعم از شیعه و سنی، رمز رسیدن به امنیتی پایدار و آرامش جهان اسلام را مقاومت و مجاهدت در برابر فتنه های شوم سران استکبار به ویژه مبارزه بی امان با جریانهای تکفیری و داعشی می دانیم و از این طریق حامیان بین المللی و منطقه ای این جریانهای تروریستی را به شدت محکوم می نمائیم.

3. تمرکز آمریکا روی منطقه غرب آسیا، با جاذبه های انرژی و ژئوپلوتیک و به ویژه رشد فزاینده اسلام ناب و تمرکز روی ایران اسلامی و تشیع به عنوان قلب تپنده جهان اسلام، نشانه و اماره ای است بر ناتمامی طمع و دشمنی آمریکا نسبت به ملتهای آزاده به ویژه مردم مقاوم و شریف ایران اسلامی و لذا ضمن تأکید بر ضرورت رصد همه جانبه نقشه های شوم و توطئه های شیطان بزرگ آمریکا، با تأسی از مولا و مقتدایمان امام خامنه ای(مدظله العالی) اندیشمندان و به ویژه جوانان غرب و شرق جهان را به شناخت عمیق تر اسلام و سیره پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و اهل بیت طاهرینش(ع) فرا می خوانیم و در همین راستا تهاجمات گسترده رسانه ای و القاء موهومات و تبلیغات بی اساس ناشی از سیاستهای شوم استکباری در جهت اسلام هراسی و شیعه هراسی را قاطعانه محکوم می نمائیم.

4. به فضل الهی، انتخابات فراروی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، آوردگاه دیگری برای حضور هوشیارانه و غزتمندانه ملتی خواهد بود که با درک کامل از فرصت ها و تهدیدهای پیش روی نظام اسلامی و با عبرت و الهام از حوادث تلخ و شیرین گذشته به ویژه فتنه آمریکایی 88 و حماسه غرورآفرین نهم دی ماه، مجالسی در تراز دهه چهارم انقلاب اسلامی (دهه پیشرفت و عدالت) را شکل خواهند داد، تا علی رغم میل و آرزوی دشمنان فتنه انگیز داخلی و خارجی، با افراشتن پرچم ولایتمداری، کارآمدی و ارزش مداری، دسیسه های دشمن خارجی و عوامل نفوذی داخلی شان را نقش بر آب سازند و لذا از نامزدهای انتخاباتی و رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی انتظار می‌رود در راستای منافع و مصالح ملی، رعایت فرایند قانونی را در اجرای انتخاباتی با شکوه و درخور شأن ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی در دستور کار خود قرار بدهند.

5. بر این باوریم که دو اولویت مهم کشور در حال حاضر، به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی (اقتصاد و پیشرفت علمی) است، در همین ارتباط از دولت محترم خواستاریم که با تمام امکانات و قوا، حل مشکلات و پیشرفت اقتصادی مبتنی بر سیاستهای «اقتصاد مقاومتی» و حمایت همه جانبه از استمرار تولید علم و فناوری را در دستور کار خود قرار بدهد. بر این اعتقادیم که ارتقای شگفت انگیز علمی و فناوری ایران اسلامی در دهه اخیر، مرهون حاکمیت آرامش و ثبات و شکل گیری و تحکیم فضای دینی و اخلاقی در دانشگاه ها بوده است، لذا ضمن تأکید بر ضرورت تقویت و استمرار این فضا و رویه منطقی و عقلانی، انتظار می‌رود راه ورود عوامل افراطی و تنش آفرین به حریم دانشگاه ها و محافل علمی قاطعانه مسدود گردد.

6. امروز بزرگ ترین میدان مبارزه با دشمن، خلق فرصت های شغلی، مهار رکود و گرانی، رفع بیکاری و گره گشایی از معضلات مردم و مقابله با آسیب های اجتماعی و فساد در انواع و اقسام مختلف آن می باشد و لذا بر مسؤولان دلسوز کشور است تا با همت و مدیریت جهادی، مسیر زندگی توأم با عزت اقشار مختلف را هرچه بیشتر فراهم آورند تا دشمنان انقلاب و نظام در راهبرد ایجاد فاصله میان ملت با نظام و انقلاب، بیش از گذشته مأیوس و ناامید گردند.

7. با توجه به اشتباهات راهبردی مکرر دولت سعودی در حمایت آشکار و پنهان از گروه های تکفیری و تروریستی و روشن کردن آتش جنگ و فتنه برادرکشی در عراق و سوریه و لبنان و بحرین و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن و با اقدام مرموز پائین آوردن قیمت نفت و خسارت وارد کردن به ملت خود و دیگر کشورهای منطقه و بی تدبیری در مراسم حج امسال و از همه مهمتر جنایت ددمنشانه اخیر در اعدام 47 نفر از عناصر شیعه و سنی و در رأس آنها شهادت عالم مظلوم شیخ نمر باقر النمر، زمان آن فرارسیده است که شورایی متشکل از کشورهای اسلامی مدیریت مراسم حج را که متعلق به همه مسلمانان است، بدست گرفته تا جهان اسلام دیگر شاهد جنایات مدعیان دروغین خادم‌الحرمین و حوادث خونین مکه و منی نباشد.

8. آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای جهان اسلام و رمز دستیابی به آن را وحدت و اتحاد آحاد مسلمین و حمایت همه جانبه آنان از مقاومت اسلامی و انتفاضه فلسطین دانسته و در راستای تحقق این آرمان سترگ، تمامی ظرفیت ها و حمایت های مادی و معنوی خود را به کار گرفته و تنها راه حل مسأله فلسطین و بلکه مهار بحران منطقه را انحلال و زوال رژیم صهیونیستی و خروج صهیونیستهای غاصب از سرزمین های اشغالی، می‌دانیم.

در پایان بار دیگر تأکید نموده و معتقدیم که یگانه رمز عبور از بحرانهای متعدد داخلی، منطقه ای و بین المللی و تأمین منافع ملی ایران اسلامی، وحدت دولت و ملت، پرهیز از حاشیه گرایی و ایجاد تنش در جامعه، دیپلماسی فعال و هوشمندانه و عزتمندانه حول محور اطاعت تام و تمام از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(ادام الله ظله) می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها