دادستان کل کشور گفت: تحقیقات از دستگیر شدگان تعرض به سفارت عربستان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۱
توضیحات رئیسی درباره پرونده تعرض به سفارت عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران به نامه روز گذشته رئیس جمهور به رئیس قوه قضاییه در خصوص پیگیری موضوع حمله به سفارت و کنسولگری عربستان اشاره کرد وافزود: دادستانی تهران پس از وقوع این حادثه به‌سرعت وارد عمل شد و پرونده افراد دستگیر شده را بررسی کرد.

دادستان کل کشور درباره مشکوک بودن حمله اخیر به سفارت عربستان نیز گفت: پیرامون این حادثه سؤالات متعددی مطرح شده که باید به آنها پاسخ داد و ما معتقدیم بررسی این اتفاق علاوه بر ابعاد پلیسی و قضایی دارای ابعاد امنیتی است.

رئیسی با انتقاد از سازمان ملل و شورای امنیت افزود: جای شگفتی و تأسف است که سازمان‌ ملل و شورای امنیت در برابر جنایت اعدام شیخ نمر و جنایات دیگری که دولت سعودی در حمله به کشور مظلوم یمن انجام داد، هیچ واکنش نداشته است.

دادستان کل کشور درباره دستگیری دروازه بان تیم پرسپولیس نیز گفت: هرگونه اطلاع‌رسانی بیشتر در این خصوص به‌ عهده سخنگوی قوه قضاییه است.

دادستان کل کشور درپاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضع پیگیری حقوقی فاجعه منا گفت: در این زمینه جلسات مختلفی با رئیس سازمان حج و زیارت، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و معاونت حقوقی رئیس جمهور داشته ایم.

وی با تاکید براینکه وزارت امور خارجه در خط مقدم پیگیری های فاجعه منا قرار دارد خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده ایم که باید در این زمینه کمیته حقیقت یاب ایجاد شود چون اگر ابعاد فاجعه منا برای مسلمانان جهان روشن نشود قطعا بر برگزاری حج در سنوات آتی تاثیر خواهد گذاشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع پیگیری نشود سوالات جدی برای حجاج در سالهای آتی ایجاد می کند و ممکن است این حوادث در سنوات بعد نیز مشاهده شود.

دادستان کل کشور گفت: پذیرفتن مسئولیت از سوی دولت عربستان موضوع دیگری است و آنچه مورد تاکید ماست و قرار است وزارت خارجه با جدیت پیگیری کند این است که خسارت های وارده باید از سوی دولت عربستان تامین شود.

رئیسی افزود: وزارت امور خارجه باید این مسئله را به صورت جد پیگیری کند، به ویژه پرداخت دیه به خانواده های آسیب دیده باید حتما اجرایی و قاصرین و مقصرین این حادثه هرچه سریعتر شناسایی و حتما با آن ها برخورد شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های تشکیل شده در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز افزود: رعایت اخلاق، قانونمداری و توجه به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از نکات مورد توجه است و باید تمامی نامزدهای انتخاباتی و دستگاه‌های مسئول به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه هر رأی در انتخابات یک رأی به نظام است، گفت: تاکنون به‌ جز چند پرونده که در دادستانی تهران تشکیل شده هیچ‌گونه تخلف دیگری به دستگاه قضایی گزارش نشده است.

وی درباره جدیدترین اخبار از بازگرداندن بدهی‌های بابک زنجانی و مهلت یک‌هفته‌ای باقی‌مانده برای پرداخت این مطالبات که پیش از این عنوان شده، گفت: تاکنون تمام ادعاهای بابک زنجانی مبنی بر داشتن پول در خارج از کشور به‌ غیر از آنچه شناسایی شده، بی‌پایه و اساس بوده ولی قطعاً بازگرداندن مطالبات دولت از سوی این متهم در صدور حکم تأثیرگذار است اما تا امروز هیچ‌گونه پول یا اموال جدیدی به دستگاه قضایی از سوی متهم معرفی نشده است.

دادستان کل کشور همچنین با تشکر از تلاش‌ها و اقدامات پلیس پیشگیری به نقش پررنگ پلیس در ارتقای امنیت کشور اشاره و تاکید کرد: تسهیل و تسریع در همکاری‌های الکترونیکی در خدمات نیروی انتظامی و قضایی باعث ارتقای امنیت در جامعه می‌شود و تعامل بیش از پیش قوه قضاییه و پلیس باعث شده تا فضا برای مجرمان ناامن‌تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها