سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد

حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در صنعا

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا را که موجب وارد شدن خسارت هایی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی شد به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۸۷۰۶۶۴
حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در صنعا

به گزارش جام جم آنلاین،حسین جابری انصاری افزود: این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض تمامی کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در کلیه وضعیت ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت بعهده دولت عربستان است.

وی تاکید کرد : بدیهی است جمهوری اسلامی ایران حق خود برای پیگیری این موضوع را محفوظ می دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی معلم
-
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
۰
۰
شعار دهندگان حقوق بشر كجایید؟ ده ماه است مهمات تان توسط ... سعودی بر سر مردم یمن فرود میاید!!!!
ابوالفتحی
-
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
۰
۰
با سلام. آل سعود دقیقا جنگ بزدلانه را مدتها است شروع كرده و ادامه خواهد داشت- آل سعود در واقع دست به انتحار سیاسی زده افرادی كه پیگیری میكنند مسائل سیاسی را متوجه هستند كه این اقدامات خرج كردن هر آنچه كه هست و هر بهانه غیر منطقی و منطقی(كه نیست) را دارند بكار میبرند مثل فردی كه از شدت عقده چشمانش از حدقه دارد میزند بیرون و هر چیزی را پرتاب میكند هرچند آدم عاقل می داند این چیزهای پرت شده به طرف مقابل نمی رسد و آسیبی به او نمی رساند. پدرم سالها در یكی از این كشورهای حاشیه بوده 30 سال پیش، میگفت انسانی بد تر و كثیف تر (كثیف تر راایشان نگفت من برای رساندن مفهوم اضافه كردم) از این سعودیها در روی زمین وجود ندارد میگفت من اینها تعامل داشته ام و میشناسم ما همه و بقیه فامیل قبول نمی كردیم میگفتیم اینها هم مسلمانند فقط یك فرعیاتی با ما متفاوت دارند. میگفت نه آنها راضی دارند تمام هستی شان دود بشود اما ضربه ای به ایران بزنند! آخه چرا!؟ میگفت حتی تیمهای ورزشی شان به همه كشورهای دنیا ببازد حتی به ضعیفترین كشورها اما به ایرانیان نبازند. ما خیلی باور نداشتیم آن سالها،الان كه نقابشان افتاده واضحتر شده. آخه راضی به ضرر ونابودی كشوری كه آسیبی بتو نرسانده شدن هم شد كار؟ ایران حتی فكر این كه ضربه ای بزند را نكرده اگر بخواهد بقول كالین پاول سعودی ها فرصت نمیكنند تلفن را بردارند تا از امریكا كمك بخواهند. آیا سعودیهای وهابی(نه همه) بیچاره ها دچار مرض نیستند؟ واقعا"كه انگلیس دارد میوه های نهایی را از این آل خبیٍه میچیند. انگلیس هرچند بال و پرش امروزه ریخته اما زمانی با تحریك عثمانی به ورود به جنگ نقشه تجزیه اش را در سر میپروراند كه از خرد شده آن این كشورها ی بی هویت و وابسته بعضا بوجود بیایند و ویروس صهیونیزم را از همان زخم وارد كرد و فرقه وهابیت را با اتحاد اندیشه بدعتی عبدالوهاب و خشونت و ددمنشی سعود شكل داد كه شروع به تخریب بقیع و دیگر اماكن مذهبی كردند جالب است بدانید كه در اعتقادا تشان قبر پیامبر و حتی كعبه نیز باید باخاك یكسان شود مثل بقیع.مطمئن هستم سیاسیون انگلیس دارند جشن میگیرند این دور اندیشی شان را كه به هدف زدند و استفاده های زیادی در این خصوص برده اند. الان هم كه هدف نابودی آل سعود است در اندیشه امریكا و غرب منتها میخواهند با هزینه دیگران باشد آنها با برنامه ریزی و هوشمندانه و محققانه عمل میكنند. اما ایران ایران 40 سال پیش نیست و دست آنها را خوانده نمیگذارد نابودی سگ هاری كه همه را این دم آخر گاز گرفته هرچند كه تا كنون ظاهر را نگه داشته، بدست ایران باشد. كسانی كه در راس مناصب سیاسی عربستان هستند این عدم حمایت غرب بخصوص امریكارا فهمیده اند بهمین خاطر حالا پی برده اند كه بسوی جنگ رانده شده اند و پشتشان خالی شده و به اصطلاح به همین راحتی پولتیك خورده اند..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها