سال 2015 برای همیشه در ذهن ملت یمن حک خواهد شد، چرا که روزها و هفته ها و ماه های این سال برای مردم بی دفاع یمن، سالی مملو از حوادث پی در پی سیاسی و اقتصادی و نظامی بوده است و در این سال ملت یمن بیش از هر زمان دیگری گرسنگی و ترس و نزاع داخلی را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۷۰۳۹۰
۲۰ جنایت هولناک سعودی ها در یمن

گروه تروریستی داعش در این سال برضد ملت یمن دست به انواع اقدامات تروریستی زده و این حملات داعش برضد ملت یمن با آغاز و شدت یافتن حملات متجاوزان خارجی همراه بود، تجاوزهایی که طی آن به هیچ یک از ارزش های اسلامی و انسانی توجه نشد و در این تجاوزها برضد ملت یمن تمام خط قرمزها نقض شدند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه المسیره در این مطلب تلاش می کنیم برجسته‌ترین این جنایات را که برضد ملت بی دفاع یمن روا داشته شده بیان کنیم؛ جنایاتی که دستان داعش و متجاوزان سعودی آمریکایی در آن به وضوح دیده می شود.

18 ماه مارس .. ترور الخیوانی

سال 2015 این سال با ارتکاب یک جنایت سیاسی و در یک اوضاع بسیار حساس آغاز شد، در چنین روزهایی از سال گذشته گروه های متخاصم سیاسی برای رسیدن به یک راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به بحران و خلأ قدرت نزدیک می شدند، در چنین شرایطی بود، که تروریست ها عبدالکریم محمد الخیوانی روزنامه نگار و سیاستمدار برجسته یمنی و عضو کمیته عالی انقلابی یمن را ترور کردند، در این روز سالگرد قتل عام انقلابیون در همایش مردمی جمعه کرامت بود، و تروریست های مسلح با این جنایت، آن سالگرد را با حادثه تروریستی دیگر همزمان کردند.

الخیوانی در خیابان الرقاص در شهر صنعاء پایتخت یمن از محل کارش عازم منزل بود،‌ افراد مسلح تروریست ناشناس به سمت وی تیراندازی کردند و یکی از گلوله ها گردن الخیونی را شکافت و این واقعه باعث شهادت فوری وی شد.

الخیوانی با نوشته های مطبوعاتی شجاعانه اش معروف شده بود، وی در آن زمان با این نوشته ها از نظام و سیاست های رژیم وقت انتقاد می کرد، نظام وی را برای مدت یک سال زندانی کرده بود، علت این بازداشت هم نوشته های آنتقاد آمیزش از نظام حاکم وقت یمن بود، در سال 2008 سازمان عفو بین الملل جایزه مربوط به خبرنگاران درمعرض خطر را به وی تقدیم کرد.

این درحالی است که سازمان صلح و روابط دیپلماتیک شورای بین المللی حقوق بشر و حکمیت، وی را به صورت افتخاری به عنوان سفیر حسن نیت و روابط دیپلماتیک منصوب کرد، چرا که وی در این جهت تلاش های بسیاری کرده بود، از این رو الخیوانی نخستین شهروند یمنی بود، که به این سمت برگزیده می شد.

در دو سال بعد از آن الخیوانی فعالیت های سیاسی خود را از طریق عضویت در کنفرانس گفت وگوهای ملی توسعه بخشید، سپس به عنوان نماینده جنبش انصارالله در دوره های گفت وگوی سیاسی برگزیده شد، و بعد از آن به عنوان عضو کمیته عالی انقلابی یمن برگزیده شد.

ترور الخیوانی پیامدها و واکنش های شدیدی به دنبال داشت و گروه های سیاسی و حقوقی و روزنامه نگاران به خشم آمدند و این اقدام تروریستی را محکوم کرده و آن را یک اقدام جنایتکارانه و تروریستی توصیف کردند که نشان از ترس و توطئه دشمنان درد.

این گروه‌های سیاسی و حقوقی و روزنامه نگاری هدف عاملان این اقدام را تلاش برای ضربه زدن به صلح اجتماعی و فرو بردن کشور در باتلاق خشونت و هرج و مرج توصیف کردند و خواستار صف آرایی ملی در برابر این اقدامات تروریستی شدند.

20 ماه مارس 2015 .. انفجارهای تروریستی بدر و الحشحوش

سازمان تروریستی داعش مسئولیت ترور الخیوانی را برعهده گرفت، .. این گروه تروریستی برای این که ملت یمن این اقدام تروریستی را فراموش کنند، اقدام به دست زدن به جنایت دیگری با موافقت سعودی‌ها زد، در این جنایت تازه که ملت را غافلگیر کرد،‌ داعش جنایت دیگری را رقم زد، این جنایت جدید بسیار وحشیانه تر و خشونت آمیز تر بود، در این جنایت نمازگزاران در دو مسجد بدر و الحشحوش در شورای شهر صنعاء پایتخت یمن مورد حمله قرار گرفتند.

آمار نهایی انفجارهای مربوط به این دو مسجد به نزدیک 142 شهید رسید، که بیش از 351 نفر هم زخمی برجای نهاد،‌ در بین شهدای این حملات تروریستی شهید دکتر علامه مرتضی بن زید المحطوری امام و خطیب مسجد بدر هم دیده می شد.

در این عملیات تروریستی یک فرد انتحاری با منفجر کردن کمربند انفجاری در میان نمازگزاران در خطبه های نماز جمعه در مسجد بدر فاجعه بوجود آورد، در حالی که نمازگزاران در حال فرار از داخل مسجد بعد از انفجار نخست بودند، فرد انتحاری دیگری اقدام به انفجار کمربند انفجاری خود کرد، به همین دلیل شمار شهدا و زخمیان این حمله تروریستی دو برابر شد.

در همین حین یک فرد انتحاری با منفجر کردن کمربند انفجاری در مسجد الحشحوش بعد از پایان مراسم نماز جمعه شماری از نمازگزاران را شهید و زخمی کرد و در همین لحظات تروریست دیگری سعی کرد، مواد منفجره بسته شده به دور کمرش را در مسجد امام هادی علیه السلام در استان صعده منفجر کند، اما کمیته های مردمی در همین حین از قصد و نیت این تروریست مطلع شدند و پیش از منفجر کردن مواد منفجره وی را دستگیر کردند.

26 ماه مارس 2015 .. آغاز تجاوز عربستان سعودی و آمریکا برضد یمن

هنوز مراسم تشییع شهدای حملات تروریستی به دو مسجد بدر و الحشحوش در صنعاء به پایان نرسیده بود، که ملت یمن با آغاز تجاوز عربستان سعودی و آمریکا به کشورشان در 26 ماه مارس سال 2015 غافلگیر شدند.

در نخستین روز از این تجاوز و در نخستین حملات جنگنده‌های سعودی و آمریکایی این جنگنده‌های متجاوز یک منطقه مسکونی را مورد حمله قرار دادند، این منطقه محله بنی حوات در صنعاء پایتخت یمن بود، در این حمله هوایی بیش از 20 شهروند یمنی شهید و بیش از 50 نفر دیگر هم زخمی شدند،‌که بخش اعظم آنها را زنان و کودکان تشکیل می داد، در این حمله همچنین شماری از منازل و خودروهای مردم هم نابود شد.

در روز پس از این واقعه و در ساعات اولیه روز، جنگنده های دشمن متجاوز به بازار البقع در استان صعده حمله کرد، در این حمله بیش از 10 نفر شهید و دهها نفر دیگر هم زخمی شدند و در بازار الخمیس در شهر مرزی المنبه یک زن بی دفاع یمنی به شهادت رسید.

اما در روز سوم از آغاز این تجاوز، جنگنده های دشمن سعودی و آمریکایی بر میزان حملات هوایی خود برضد اهالی استان صعده توسعه بخشیدند،‌ در این حملات زندان مرکزی و شرکت توزیع گاز و شماری از روستاها و مناطق مسکونی مورد حمله قرار گرفتند، که در این حملات 9 تن از شهروندان بی دفاع یمنی شهید و شماری دیگر زخمی شدند، این حملات در منطقه شدا روی داد، در شهر مرزی الکمب هم در یک حمله هوایی دشمن متجاوز 4 شهروند یمنی شهید و 3 نفر دیگر هم زخمی شدند.

31 ماه مارس سال 2015 .. اردوگاه المزرق غرق در خون شد

حملات جنگنده‌های متجاوزان سعودی و آمریکایی برضد اهالی یمن توسعه یافت، به گونه ای که شمار تلفات بی گناهان این حملات متجاوزان فزونی یافت، به گونه ای که در روز پنجم از این تجاوز جنگنده های دشمن دست به جنایت تازه ای دیگر زدند، در این حملات اردوگاه آوارگان صلح جوی یمنی در منطقه المزرق در استان حجه هدف قرار گرفت و باعث شهادت 4 شهروند و زخمی شدن بیش از 260 نفر دیگر شد.

اول ماه آوریل سال 2015 .. حمله به کامیون حامل گاز بیر

حملات و تجاوز سعودی ها و آمریکایی ها در حق ملت یمن ادامه یافت و در ششمین روز از این تجاوز کامیون های حامل گاز و سوخت در شهر یریم، در استان إب مورد حمله قرار گرفتند، آمار نهایی شهدای این حمله 14 شهید و زخمی شدن دهها نفر دیگر بود.

2 ماه آوریل سال 2015 .. یک کارخانه یمنی مورد حمله قرار گرفت

در یک تصویر که حکایت از میزان توحش یک همسایه بد دارد،‌جنگنده های سعودی در روز هفتم از این تجاوز خود به خاک یمن، دست به یک قتل عام بزرگ زدند و یک کارخانه یمنی که مربوط به صنایع لبنیات و تولید غذا در الحدیده بود، مورد حمله قرار گرفت و طی آن 30 شهروند به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر هم زخمی شدند.

20 ماه آوریل سال 2015 .. یک بمب ایجاد کننده خلأ در منطقه فج عطان

اهالی صنعاء پایتخت یمن با جنایت جدیدی از سوی دشمن متجاوز روز خود را آغاز کردند، این جنایت هم جزو جنایات بزرگ متجاوزان سعودی و آمریکایی به شمار می آید، در این تجاوز جنگنده های دشمن از بمب های ایجاد کننده خلأ در منطقه فج عطان استفاده کردند، این منطقه در صنعاء واقع شده است.

در این حمله وحشیانه و جنایتکارانه 86 شهروند یمنی به شهادت رسیدند و بیش از 300 نفر دیگر هم زخمی شدند، در این حمله همچنین بیش از 400 منزل مسکونی با ویرانی جزئی و متوسط تا کلی همراه شدند، 80 درصد از اهالی این منطقه بعد از استفاده دشمن از این نوع بمب ناگزیر به ترک منطقه شدند.

دشمن سعودی آمریکایی در این حمله بیش از 200 دستگاه خودروی اهالی بی دفاع را به صورت کامل منهدم کرد،‌ و بیمارستان صنعاء پایتخت یمن هم مملو از زخمی‌های این حادثه شده بود و کمبود دارو و مستلزمات پزشکی به وضوح احساس می شد، چرا که کمبود کپسول های اکسیژن و به دلیل نبود سوخت خاموش های مکرری در بیمارستان های صنعاء روی داد، کشورهای عضو ائتلاف عربی ضد یمن حتی اجازه ورود سوخت مورد نیاز بیمارستان های یمنی را نمی دهند.

11 ماه می سال 2015 .. جنایت در نقم

بعد از اقدام دشمن در قتل عام فج عطان، ائتلاف دشمنان سعودی و آمریکایی ضد یمنی نام دشمنی خود برضد اهالی و ملت یمن را از طوفان قاطعیت به بازگرداندن امید تغییر نام دادند، با این تغییر نام هم کشتار و جنایات آنها برضد ملت یمن در بیشتر استان های جمهوری یمن ادامه یافت، تا این که جنایت وحشیانه ای دیگر در شهر صنعاء پایتخت یمن رقم خورد، در این حمله جبل نقم در 11 ماه می سال 2015 مورد حمله قرار گرفت.

در این جنایت بیش از 120 شهروند یمنی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر هم زخمی شدند و صدها خانواده یمنی هم ناگزیر به ترک منطقه و مهاجرت به مناطق دیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این روز غمبار بیمارستان ها مملو از صدها زخمی و دهها شهید شده بودند، در این روز بلندگوهای مساجد از ملت برای کمک به زخمی‌ها درخواست یاری کردند، در این حملات دشمنان سعودی و آمریکایی برضد اهالی یمن از سلاحی شبیه به سلاحی که در منطقه فج عطان استفاده شده بود، به کار برده شد، در این روز خیابان ها پر بود از صدای شیون و گریه و زاری شهروندان بی دفاع، شهروندانی که هر یک شماری از بستگان خود را در این حملات از دست داده بودند، اهالی یمن در همه استان ها درد کشیده هستند، آتش توحش سعودی آمریکایی تنها به منطقه نقم خلاصه نشد بلکه بخش های مختلف صنعاء پایتخت یمن را هم در بر گرفت.

ترس و اضطرابی که ساکنان منطقه نقم و مناطق همجوار با آن شاهدش بودند، از شدت ترس ناشی از مرگ شهروندانی که از منطقه نقم آواره شده بودند شدید تر بود، در منطقه شعوب و سعوان و بخش قدیمی استان صنعاء و السائله و تا بیرون از صنعاء بسیاری از اهالی به بیرون از این مناطق کوچ کرده بودند،‌بخشی از این اهالی آواره اطراف صنعاء شده بودند، و برخی هم به مدارس پناه آوردند، و بخشی دیگر به مساجد پناه آوردند، و تا صبح خروج از این مناطق و پناه بردن به اماکن دیگر ادامه یافت.

حتی بیمارستان ها هم از این حملات وحشیانه در امان نماندند، چرا که بیمارستان عمومی الثوره در صنعاء نیز مورد حمله قرار گرفت، شدت حمله جنگنده ای سعودی و آمریکایی به جبل نقم به اندازه ای هولناک و شدید بود، که حتی بیمارستان نزدیک به آن هم از شدت حملات آسیب دید و اکنون ساختمان این بیمارستان نیازی فوری به ترمیم و بازسازی گسترده دارد.

27 ماه می سال 2015 .. وحشیگری متجاوزان در حمله به منطقه بکیل المیر

در این قتل عام نزدیک به 40 شهروند بی دفاع به شهادت رسیدند، اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند، چرا که متجاوزان در این حملات یک سری حملات هوایی را برضد منازل شهروندان بی دفاع در منطقه المزرق انجام دادند،‌ در این حملات شماری از اهالی شهید و شماری هم زخمی شدند.

در حالی که اهالی مشغول تشییع شهدای خود بودند، جنگنده های متجاوزان بار دیگر حملاتی را برضد اهالی داغدار انجام دادند، و این بار تشییع کنندگان مورد حمله قرار گرفتند، در این حمله نیز 8 شهروند بی دفاع و داغدار شهید و شماری دیگر در این تجاوز جدید زخمی شدند.

24 ماه ژوئیه سال 2015 .. جنایتی هولناک در المخاء

متجاوزان سعودی و آمریکایی به جنایات خود ادامه دادند، تا این که یک جنایت هولناک دیگر را به فهرست جنایات وحشیانه خود افزودند، در این حمله ایستگاه تولید جریان برق منطقه مسکونی شهر المخاء در استان تعز مورد حمله قرار گرفت.

شمار تلفات این حمله وحشیانه متجاوزان سعودی و آمریکایی به 103 شهید و 150 زخمی رسید.

دشمن متجاوز در حمله به این منطقه مسکونی هشت مرتبه حمله هوایی ترتیب داد، این منطقه مختص کارکنان وزارت برق یمن بود،‌در این منطقه بیش از 200 باب منزل مسکونی کارکنان وجود داشت، از این رو متجاوزات در این حملات بیشتر تمرکز را به مرکز این منطقه داشتند،‌ به گونه ای که این حملات وحشیانه کودکان و زنان و مردان سالخورده را به عنوان شهید و زخمی به خود دید، همه زخمی‌های این حملات در بیمارستان های استان الحدیده و استان تعز توزیع شدند، زخم های اغلب آنها بسیار وخیم گزارش شده بود.

20 ماه آگوست سال 2015 .. قتل عام در منطقه صاله در استان تعز

در ادامه حملات جنگنده های متجاوزان این قتل عام جدید رقم خورد،‌ طی این تجاوز وحشیانه شماری از منازل شهروندان بی دفاع در منطقه صاله در استان تعز مورد حمله قرار گرفت،‌در این حملات دست کم 60 نفر شهید و نزدیک به 40 نفر دیگر هم زخمی شدند.

اهالی این منطقه به دلیل شدت ویرانی های ناشی از این حملات وحشیانه تا ساعات ها بعد از وقوع آن مشغول آواربرداری و خارج کردن اجساد قربانیان از زیر آوارهای منازل بودند.

در این شرایط بود که بیمارستان های استان تعز حالات مختلفی از جراحات زخمی‌های ناشی از این حملات را تحویل گرفتند، این درحالی است که همین بیمارستان ها هم به دلیل شرایط حاکم بر یمن با کمبود شدید مستلزمات پزشکی روبه رو شده بودند.

در همان روز جنگنده های ائتلاف دشمن سعودی و آمریکایی میزان حملات هوایی خود را در تعز توسعه بخشید، و طی این عملیات مناطق و محله های مسکونی را هدف قرار دادند، از این رو می توان گفت بخش عمده این حملات در مناطق الجحملیه و صاله بوده است.

2 سپتامبر سال 2015 .. داعش نمازگزاران را در مسجد الموید صنعاء مورد هدف قرار داد

همسو با این متجاوزان سعودی و آمریکایی و جنایات آنها برضد اهالی بی دفاع یمن، داعش هم وارد این کارزار شد، از این رو با ورود داعش به خط مقابله با ملت یمن در یک جنایت تازه به مسجد الله در روز 2 دسامبر سال 2015 حمله کرد.

در این روز یک فرد انتحاری وابسته به داعش وارد مسجد الموید در محله تلویزیون شهر صنعاء پایتخت یمن شد، نمازگزاران در آن موقع در حال ادای فریضه نماز مغرب بودند، فرد انتحاری مواد منفجره بسته شده به خود را در هنگام رکعت دوم در بین نمازگزاران منفجر کرد، در این حمله تروریستی و وحشیانه شماری از نمازگزاران بی گناه به شهادت رسیدند، زمانی هم که خودروهای آمبولانس و مردم به سمت مسجد شتافتند تا به زخمی‌ها کمک کنند، در همین حین دومین بمب هم منفجر شد، این بمب دوم در کنار مسجد کار گذاشته شده بود، به همین دلیل شمار شهدا و زخمیان هم دو برابر شد.

به همین دلیل آمار نهایی تلفات و زخمی‌های این دو انفجار تروریستی به نزدیک 34 شهید و 94 زخمی رسید.

شورای سیاسی جماعت انصارالله یمن ضمن محکوم کردن این جنایت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام تروریستی در راستای تجاوز وحشیانه دشمنان سعودی و آمریکایی به یمن صورت می گیرد، دشمنان ملت یمن هم اکنون کشور یمن را بوسیله یکی از ابزارهای ساخته و پرداخته دستان خود هدف قرار می دهند.

این حادثه تروریستی همچنین از سوی دیگر احزاب و گروه های سیاسی و نهادهای دینی و مذهبی یمنی هم محکوم شد.

7 ماه سپتامبر سال 2015 .. فاجعه ای جدید در یریم

جنگنده های دشمن به جنایات خود در منطقه یریم در استان إب ادامه داد، به گونه ای که حملات وحشیانه ای را برضد منازل شهروندان یمنی ترتیب داد و این حملات منجر به شهادت 12 شهروند و زخمی شدن 44 نفر دیگر شد.

سرهنگ محمد الشامی مدیر بخش امنیتی استان إب در این باره اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف دشمنان یمن شماری از منازل شهروندان بی دفاع یمنی را در نزدیک بیمارستان عمومی یریم مورد حمله قرار دادند، در این حملات 12 شهروند بی دفاع یمنی شهید و 44 نفر دیگر که بخش اعظم آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند زخمی شدند.

وی افزود: این حملات منجر به ویرانی شماری از منازل شدند و به منازل مجاور نیز آسیب‌های وارد شد.

20 ماه سپتامبر سال 2015 .. قتل عام در بازار آل مقنع در استان صعده

حملات وحشیانه جنگنده های دشمنان سعودی و آمریکایی برضد ملت یمن به بازار آل مقنع در استان صعده باعث شهادت 90 شهروند یمنی و زخمی شدن دهها نفر دیگر از شهروندا ن بی دفاع در این استان شد .

جنگنده های دشمنان یمن این بازار را در یک سری عملیات و حملات هوایی پی در پی منهدم کردند، این بازار همواره مملو از جمعیت بوده است و خریداران و فروشندگان همیشه در این بازار به صورت گسترده ای حضور دارند و به داد و ستد می پردازند، در این روز صاحبان اجناس در مغازه ها خود را برای فروش مستلزمات عید سعید قربان آماده می کردند.

در این حمله جنگنده های متجاوز از روی عمد تلاش کردند در این حملات خود بیشترین مردم بی دفاع یمنی را به خاک و خون بکشند، به عنوان مثال در نخستین حمله شهروندان یمنی همین که برای امداد رسانی به زخمی‌ها وارد بازار شدند، جنگنده های دیگر امدادرسان ها را مورد حمله قرار داده و آنها را مورد حملات راکتی قرار دادند، از این رو کسانی هم که از حمله نخست زخمی شده بودند به شمار شهدا پیوستند.

از این رو در این حملات هوایی بسیاری از اجساد قربانیان و شهروندان زخمی از نخستین حملات در دومین و سومین و چهارمین حملات هوایی پی در پی تبدیل به خاکستر شدند، و بقایای پیکر دیگر قربانیان نیز در اطراف پراکنده شده بود.

این حمله را می توان یک کشتارگاه واقعی توصیف کرد، صحنه ای از اجساد سوخته و اجسادی که اعضای بدن قربانیان در آن به هر سویی پراکنده شده و مغازه هایی که هنوز می سوختند، این توصیفی از صحنه حمله جنگنده های سعودی آمریکایی به بازار آل مقنع است.

28 ماه سپتامبر سال 2015 .. قتل عامی جدید در المخاء

در این قتل عام و جنایت تازه وحشیانه دشمن سعودی آمریکایی بیش از 135 شهروند یمنی به شهادت رسیدند، و دهها شهروند دیگر هم زخمی شدند، در این قتل عام جنایت توسط جنگنده ای متجاوز رقم خورد،‌ این جنگنده های سعودی آمریکایی به دو چادر مراسم عروسی حمله شد، یکی از این چادرها مختص زنان بود و چادر دیگری برای آقایان، مراسم و قتل عام حاصل از این تجاوز در منطقه المخاء در استان تعز رخ داد.

جنگنده های دشمن در حمله به این دو چادر مراسم عروسی همین یک منطقه کوچک را هدف دو راکت قرار دادند و این دو راکت کافی بود تا تمام حاضران در هر دو چادر را به خاک و خون بکشد، بسیاری از زنان و کودکان در این حمله جزو کشته ها بودند.

در این لحظه بود که منطقه المخاء به یک منطقه فاجعه زده تبدیل شد، این درحالی است که این منطقه به دلیل تمرکز حملات جنگنده های دشمن شاهد تجاوزهای مکرر بوده و صدها شهید و زخمی به خود دیده است.

29 ماه آگوست سال 2015 .. متجاوزان وحشیگری خود را در حمله به کارگاه تولید آب در عبس کامل کردند :

دشمنی وحشیانه سعودی آمریکایی برضد شهروندان یمنی ادامه دارد و در بخش اعظم استان های جمهوری یمن دنبال می شود، جنگنده های متجاوزان این بار در راستای ادامه دشمنی با یمن یک کارگاه تولید آب را در شهر عبس در استان حجه مورد حمله قرار دادند، در این حمله 30 شهروند یمنی شهید و زخمی شدند، بعد از این عملیات تمام اهالی منطقه حجه برای قربانیان این تجاوز عزادار شدند.

8 ماه اکتبر سال 2015 .. جنایت سنبان :

جنایت هولناک بزرگ در استان ذمار روی داد، در این استان جنگنده های سعودی مرتکب یک جنایت بسیار وحشیانه شدند، در این منطقه هم دشمن سعودی و آمریکایی به مراسم عروسی حمله کردند، این مراسم در منطقه سنبان در شهر میفعه روی داد، در این حمله دست کم 34 نفر شهید شدند، که بخش اعظم این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دادند و در همین تجاوز 31 نفر دیگر هم زخمی شدند که 15 نفرشان را کودک و 17 نفر را زنان تشکیل می دادند.

بعد از این اقدام تروریستی هولناک بیمارستان ها مملو از پیکر شهدا و زخمی‌های این واقعه بود، اهالی شهر همه سراسر خشم شده بود، درد در سینه اهالی موج می زد، خانواده هایی که تا به امروز از شدت شوک آن حمله غافلگیر هستند، بسیاری از کودکان زخمی از این زخداد رترویستی هنوز هم در بیمارستان ها بستری هستند و از خداوند منان شفا برای خود می طلبند و برای کشته های خود از پروردگار منان در خواست انتقام خون شهدا می کنند.

اهالی این منطقه هنوز صحنه‌های مربوط به آواربرداری برای یافتن اجساد این قتل عام هولناک را فراموش نکرده اند، این تنها یک مراسم جشن عروسی بود، اما به سرعت همین مراسم به مراسم عزا و نوحه تبدیل شد، همه و همه به دلیل تجاوز سعودی و آمریکایی بر یمن است، یک مرد کاملا سالم، امروز بر روی صندلی چرخدار قرار گرفته است، چرا که این مردی که تا دیروز این واقعه سالم و سرحال بود، امروز دیگر دو پای خود را از دست داده است، زنی هم که با لباس سفید عروس آماده می شد، امروز به منزل همسر برود، با همان لباس سفید به دیدار معبود شتافت، هنوز هم اهالی منطقه سنبان دردمند هستند.

27 ماه اکتبر سال 2015 .. قتل عام صیادان در عقبان

در این روز گویا روز خوبی برای صیادان نبود، آنها از روی عادت همیشگی گردهم آمده بودند، آنها می خواستند به صورت جمعی برای صید ماهی سوار بر قایق به دریا بروند، اما غافل بودند که صیادی در کمین آنها نشسته است، این صیاد متجاوز از آسمان به دنبال صید خود بود، این صیاد جنگنده های دشمن متجاوز سعودی و آمریکایی بودند.

شماری از جنگنده ها به ناگاه در این منطقه به صورت اسکادرانی به پرواز در آمدند، به یکباره این جنگنده ها آتش خشم و کینه خود را بر روی این صیادان گسیل داشتند، بعد از این بود که به یکباره پیکرهای این صیادان تکه پاره و خون آنها به دریا ریخته شد.

هیچ کس طاقت و توان تحمل مشاهده این حادثه دردناک را ندارد، جنایتکاران با استفاده از جنگنده های خود این جنایت هولناک را رقم زدند و بدون این که به رقم اولیه شمار تلفات بسنده کنند، در صدد تکرار این جنایت بودند، از این رو زمانی که امداد راسن ها به این صحنه رسیدند تا به بازماندگان و زخمی‌ها کمک کنند، بار دیگر این جنگنده ها آنها را موشکباران کردند و به این ترتیب شمار تلفات این جنایت دو چندان شد.

شمار تلفات این قتل عام سعودی- آمریکایی منجر به شهادت یکصد صیاد شد و یکصد نفر دیگر هم زخمی برجای نهاد.

این جنایت هولناک با محکومیت شدید و گسترده ای همراه بود و احزاب سیاسی و سازمان های مدافع حقوق بشر در یمن این جنایت را به شدت محکوم ساختند.

29 ماه نوامبر سال 2015 .. حمله وحشیانه به زنان در کنار چاه آبی در تعز

دشمن سعودی و آمریکایی هر روز که می گذرد برای قتل عام ملت یمن سعی می کند، هنر خود را در کشتار مردم نشان دهد، از این رو در 29 نوامبر جنگنده های سعودی و آمریکایی گروهی از زنان را در نزدیک یک حلقه چاه آب در بخش المسراخ در استان تعز بمباران کردند، و این تجاوز وحشیانه منجر به شهادت هر 12 زن شد.

در آن روز بسیاری از رسانه ها تصاویر مربوط به بقایای اجساد این زنان را که می خواستند از این چاه، آب با خود به منازل ببرند، به نمایش گذاشتند.

22 ماه دسامبر سال 2015 .. قتل عام یک خانواده در کتاف صعده

جنگنده های متجاوز سعودی و آمریکایی در این روز منزل شهروند یمنی عبدالکریم حمود حمید العزی واقع در منطقه املح در بخش کتاف را با راکت هدف قرار دادند که این تجاوز وحشیانه منجر به شهادت تمام اعضای خانواده شد که شمار آنها 19 نفر بود.

منابع آگاه محلی در بخشداری کتاف در این باره اعلام کردند: شماری از اعضای این خانواده برای چندین ساعت زنده زیر آوارها مدفون بودند، چرا که این منزل به صورت کامل بر سر اهالی آن آوار شد، از این رو شهروندان یمنی در حین امدادرسانی به اهالی این منزل با مشکلات عدیده ای در حین آواربرداری مواجه بودند، چرا که جنگنده‌ها برای جلوگیری از امدادرسانی به اهالی این ساختمان برای مدتی بر فراز این منطقه به پرواز ادامه دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها