مقامات اداره بهداشت عمومی انگلیس اعلام کردند که کودکان این کشور سالانه هم اندازه وزن خود شکر مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۵
کودکان انگلیسی هم وزن خود شکر می‌خورند

به گزارش جام جم آنلاین، مقامات اداره بهداشت انگلیس افزودند که تعدادی از کودکان بین چهار تا 10 سال، سالانه حدود 22 کیلوگرم، برابر با متوسط وزن یک کودک پنج ساله، شکر می‌خورند.

این گزارش دولت لندن را بر آن داشته است تا با راه انداختن کمپینی به نام «تغییر برای زندگی» از مردم بخواهد سالم‌تر غذا بخورند.

این کمپین نرم‌افزاری برای موبایل‌های هوشمند طراحی کرده است که می‌تواند با خواندن بارکد محصولات، میزان شکر موجود در آنها را به طور دقیق مشخص کند.

این کمپین همچنین از مردم انگلیس می‌خواهد به زیان‌آور بودن شکر و شیرینی‌جات برای دهان و دندان و همچنین خطراتی که اضافه وزن می‌تواند برای آینده کودکان داشته باشد، توجه کنند.

بر اساس آمار رسمی، در سال 2013 حدود یک سوم کودکان پنج ساله و تقریباً نیمی از کودکان 8 سالۀ انگلیسی خرابی دندان داشتند.

افزون بر این، گفته می‌شود یک پنجم کودکان چهار تا پنج ساله و یک سوم کودکان 10 تا 11 ساله با مشکل اضافه وزن یا چاقی مواجه هستند.

دکتر الیسون تدستون از اداره بهداشت عمومی انگلیس، با اشاره به خطرات چاقی برای آینده کودکان گفت، کوچک‌ترها نباید روزانه بیش از 19 گرم شکر یا پنج حبه قند مصرف کنند.

-

وی گفت: «کودکان بیش از حد، یعنی بیش از سه برابر میزانِ توصیه‌شده، شکر می‌خورند و این مساله مشکلات جدی برای آنها به همراه خواهد داشت.»

این خبر در حالی منتشر شده است که سازمان بهداشت انگلیس چندی پیش هشدار داد چاقی به اندازه «خطرات تروریستی» زنان انگلیسی را تهدید می‌کند.

دکتر دامی سالی، رئیس بخش پزشکی انگلیس در این باره گفت مشکل چاقی در زنان این کشور باید به عنوان یک «خطر ملی» و هم ردیف خطراتی همانند تروریسم و خطرات سایبری قرار گیرد.

متخصصان انگلیسی تا کنون بارها درباره فراگیر بودن چاقی در این کشور هشدار داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها