کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی شدیدی را در شب سال نو میلادی به منظور مقابله با هر گونه عملیات تروریستی اتخاذ کرده اند.
کد خبر: ۸۶۸۶۸۳
جشن های سال نو میلادی اروپا در سایه وحشت

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه اینترنتی "رای الیوم" نوشت: نیروهای امنیتی بلژیک از کشف توطئه هدف قرار دادن مراکز مهم در جشن های سال نو در بروکسل خبر داده اند؛ اما دیگر پایتخت های اروپایی هنوز تهدید محسوسی درباره احتمال حملات مشاهده نکرده اند.

فرانسه پس از کشته شدن 130 نفر در حملات 13 نوامبر 2015 هنوز در وضعیت فوق العاده به سر می برد و 60 هزار نیروی پلیس امسال در تامین امنیت شب عید شرکت دارند.

مقام های پاریس تصمیم گرفته اند مراسم آتش بازی رسمی را لغو کنند، همچنین استفاده از انواع مواد آتش بازی ممنوع و در اطراف برج ایفل و خیابان شانزلیزه نیز موانع و پست های بازرسی ایجاد شده است.

در برلین پیش بینی می شود جاده منتهی به دروازه "براندنبورگ" به طول دو کیلومتر، شاهد حضور صدها هزار نفرباشد و با وجود نبود تهدید مشخص، امنیت این مکان با سیم خاردار، نیروهای گشتی و 900 افسر پلیس تامین خواهد شد و از سگ های پلیس برای کشف مواد منفجره در پارک مجاور استفاده می شود.

درمراسم جشن سال نو سال گذشته تنها 150 پلیس امنیتی این مراسم را برعهده داشتند.

هنوز معلوم نیست در بروکسل آتش بازی برگزار خواهد شد یا خیر اما به 50 هزار نفر که پیش بینی شده در جشن های سال نو میلادی شرکت کنند گفته شده که با خود کیف نیاورند چه اینکه پلیس، مردم را مورد بازرسی قرار خواهد داد.

شهرهای دیگر بلژیک نیز شاهد تدابیر امنیتی است.

پلیس لندن اعلام کرد علی رغم نبود تهدیدهای مشخص حدود سه هزار نیرو به عنوان اقدام احتیاطی در خیابان های شهر به گشت زنی خواهند پرداخت.

مقام های پلیس رم به نیروهای خود آماده باش داده اند و افراد زیادی از چند هفته قبل در خیابان های شهر مستقر شده اند.

پلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، اشخاص شرکت کننده در جشن سال نو مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و از آوردن مواد آتش بازی جلوگیری خواهد شد.

در مادرید ورود مردم به منطقه "بویرتا دیل سول" (دروازه خورشید) برای جشن سنتی سال نو ساماندهی می شود.

شرکت مردم در عید سال نو در مسکو به جشن سنتی در میدان سرخ آنهم فقط برای اشخاص دارای کارت مخصوص محدود شده است.

هزاران پلیس در تامین امنیت نیویورک شرکت داشته و به این منظور از بالگرد، دوربین های مراقبت اضافی و دستگاه های کشف مواد شیمیایی و اتمی استفاده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها