«صدام» روز شنبه ۹ دی ۱۳۸۵ توسط دادگاه به جرم جنایت علیه بشریت در بغداد به دار آویخته شد و جسدش را در روستایی به نام «عوجه» در تکریت به سران عشیرهٔ «بوناصر» تحویل دادند.
کد خبر: ۸۶۸۴۳۱
روایت سردار سلیمانی از وضعیت خفت‌بار صدام

به گزارش جام جم آنلاین،صدام در جولای 1979 با قتل عام بسیاری از مخالفان خود به ریاست‌جمهوری عراق دست یافت. او به عنوان رئیس جمهور و فقط طی 25 سال عامل و شاهد سه جنگ مهم و سرنوشت‌ساز در منطقه خلیج فارس بود.

این دیکتاتور که دو جنگ را علیه کشورهای «جمهوری اسلامی ایران» و «کویت» رهبری کرد،سرانجام روز ۲۳ آذر ۱۳۸۲ در سومین جنگی که در منطقه خلیج فارس برپا شده بود،از سوی سربازان سپاه چهارم پیاده ارتش آمریکا به اسارت درآمد و سه سال بعد به سزای اعمالش رسید.

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در سخنانی که در آن به تشریح عملیات کربلای 5 و نقش رزمندگان لشکر ثارالله پرداخته است می‌گوید: «هر کسی با این مرد الهی و برجسته یعنی امام رحمة‌الله‌علیه که با خدا معامله می‌کرد در می‌افتاد از بین رفت.چه اشخاص،چه حکومت‌ها و چه جعمیت‌های مختلف.صدام به روزی افتاد که بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل بخاطر 15 ثانیه تأخیر در باز کردن در کاخ، او را مفتضح کردند. این وضع خفت‌آوری برای صدام بود و این نتیجه خون‌های مقدس ریخته شده و درگیر شدن با یک انسان الهی است.»

اشک کری برای مرگ یک تروریست

وزیرخارجه آمریکا در خلال تماس تلفنی با وزیر خارجه روسیه، از کشته شدن یکی از خطرناک تروریست‌های سوریه ابراز تاسف کرد.

به گزارش المنار، جان کری در خلال تماس تلفنی با سرگئی لاوروف از کشته شدن زهران علوش سرکرده گروهک تروریستی "جیش الإسلام" در حمله هوایی ارتش سوریه به غوطه شرقیه دمشق ابراز تاسف کرد.

از سوی دیگر «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت هر چند واشنگتن حتما ملاحظاتی درباره روش و تاکتیک جیش الإسلام دارد اما از این موضوع غافل نمی‌شود که زهران علوش آماده مشارکت در مذاکرات صلح با نظارت سازمان ملل بود.

وی افزود: ما امیدواریم که این موضوع عزم سایر معارضان سوریه و کسانی را که برای شرکت در روند صلح اعلام آمادگی کردند از بین نبرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی نیز که کشورش از اصلی ترین حامی گروههای تروریستی و تکفیری در منطقه و سراسر جهان است روز گذشته گفت که کشته شدن علوش به روند صلح در سوریه خدمتی نمی کند.

وی مدعی شد تلاش برای ترور رهبرانی که با داعش می جنگند به روند صلح در سوریه و رسیدن به راه حل سیاسی بحران این کشور کمکی نمی کند.

ادعای آمریکا درباره شلیک ار قایق تندرو ایران

مقامات آمریکایی مدعی شدند یک قایق تندرو ایران در نزدیکی یک ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز، اقدام به شلیک راکت کرده است.

به ادعای این مقامات، این شلیک روز شنبه از سوی یک قایق تندرو ایرانی که در فاصله 1500 یاردی (1.3 کیلومتری) ناو هواپیمابر «هری ترومن» در تنگه هرمز در حال تمرین بوده، صورت گرفته است.

یک مقام آمریکایی گفته است که تمرین این قایق تندرو همزمان با عبور ناو ترومن و همچنین یک کشتی فرانسوی و ناوشکن «باکلی» نیروی دریایی آمریکا از تنگه صورت گرفته و در جریان آن، چندین راکت شلیک شده است.

این مقام آمریکایی البته اذعان کرده است که ایران پیش از انجام این تمرین کشتی‌های منطقه را در جریان قرار داده و به آن‌ها توصیه کرده است که مسیر عبور راکت‌ها را خالی کنند.
پس از این رخداد هیچ تماسی بین ناوگان ایرانی و آمریکایی برقرار نشده و کشتی‌ها بدون حادثه خاصی به مسیر خود ادامه داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها