مقصد دو ملی‌پوش ایران معلوم نیست

معمای سفر بوکسورها

پس از چهار روز از انتشار خبر مسافرت خارج از کشور دو نفر از ملی‌پوشان بوکس، همچنان خبر قطعی در خصوص مقصد و دلیل سفر این دو نفر در دست نیست و مسئولان فدراسیون نیز با وجود این‌که سعی دارند اوضاع را عادی جلوه دهند، به اظهارات ضد و نقیض در این خصوص ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۹
معمای سفر بوکسورها

به گزارش جام جم آنلاین ، پنجشنبه هفته گذشته بود که خبر عزیمت سجاد محرابی و فروتن گل‌آرا ملی‌پوشان اوزان 60 و 75 کیلوگرم به کشور چین جهت شرکت در یک اردوی تدارکاتی منتشر شد. در شرایطی در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره دلیل عزیمت این دو ملی‌پوش منتشر شد که دیروز احسان روزبهانی ملی‌پوش المپیکی بوکس به دلیل عدم اطلاع‌رسانی شفاف به انتقاد از فدراسیون بوکس پرداخت و مدعی شد این دو بوکسور مخفیانه به فرانسه اعزام شده‌اند نه چین! با این وجود از یک سو نایب رئیس فدراسیون از مقصد محرابی و گل‌آرا اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و دبیر فدراسیون که دو روز پیش همین نقش را ایفا می‌کرد، حالا با ضرس قاطع می‌گوید این دو در چین هستند!

سفری برای کسب درآمد!

در حالی که بوکسورها همواره به دلیل نداشتن مسابقات لیگ از حداقل درآمدهای معمول ورزشکاران حرفه‌ای بی‌بهره‌اند و همزمان به دلیل این‌که از کسب مدال جهانی و در نتیجه منتفع شدن از مزایا و پاداش‌های آن نیز بی‌بهره‌اند، دغدغه مالی همواره ورد زبان تمام آنهاست؛ کسانی که می‌گویند به خاطر ورزش کشور مشت به سر و صورتشان می‌خورد، اما عایدی از این ضربات ندارند. این شرایط باعث شده که شنیده می‌شود برخی بوکسورهای ایران با عزیمت به کشورهایی شرق آسیا از جمله تایلند و حضور در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای به درآمدزایی بپردازند. در حالی که هنوز به طور قطع معلوم نیست این دو بوکسور ملی‌پوش کجا هستند، اما ریشه مسافرت آنها را هم ظاهرا باید مسائل مالی دانست زیرا علیرضا استکی مربی تیم ملی در این خصوص گفت: گل‌آرا یک ماه پیش دعوتنامه شخصی که از چین برای او رسیده بود به ما نشان داد و اعلام کرد با حمایت یک اسپانسر تصمیم دارد در مسابقات و اردویی که در آن کشور برگزار می‌شود، شرکت کند. آنها به مدت سه هفته از تیم ملی مرخصی گرفته‌اند و با مسئولیت خودشان راهی چین شده‌اند. حضور این دو بوکسور در کشور چین برای آنها از لحاظ مالی نیز مفید است و به هر حال در وضعیتی که ما لیگ نداریم، آنها راهی این مسابقات شدند.

ادعای مرخصی سه هفته‌ای

در حالی که یک مقام مسئول در فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با جام‌جم تصریح کرد که فدراسیون بوکس به هیچ وجه در جریان مسافرت این دو بوکسور نیست و اصولا این فدراسیون اطلاع ندارد آنها کجا رفته‌اند.

علیرضا دانشمندفرد، دبیر فدراسیون که در روزهای گذشته از سفر این دو ملی‌پوش اظهار بی‌اطلاعی کرده بود، دیروز در این خصوص به ایسنا گفت: این دو بوکسور از نایب رئیس فدراسیون که عهده‌دار ریاست کمیته فنی است، یک مرخصی 20 روزه گرفتند و عازم یک اردو و مسابقه در کشور چین شدند. با توجه به صحبت‌هایی که فروتن گل‌آرا و سجاد محرابی با نایب رئیس فدراسیون بوکس داشتند و با بیان مشکلات خود، این اجازه به آنها داده شد برای مدت 20 روز از اردوی تیم ملی دور باشند و راهی کشور چین شوند.

دانشمندفرد گفت: اگر دو بوکسور اعزامی بخواهند بعد از چین عازم کشور دیگری شوند، قطعا با آنها نیز برخورد سختی خواهد شد. این احتمال که آنها بخواهند عازم کشور فرانسه شوند یا این‌که در حال حاضر در این کشور باشند، بسیار اندک و تقریبا نزدیک به صفر است.

با این وجود روح‌الله حسینی، نایب رئیس فدراسیون بوکس در این خصوص به جام‌جم گفت: این دو بوکسور و همچنین جاسم دلاوری از من مرخصی سه هفته‌ای گرفتند و در حال حاضر نمی‌دانیم کجا هستند و به محض این‌که مرخصی آنها تمام شود، موظفند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند، اگر هم نیامدند نفرات دیگری را جانشین آنها می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

گل‌آرا و محرابی با توجه به این‌که از بخت بالایی برای کسب سهمیه المپیک برخوردارند، دادن مرخصی به این صورت به آنها در نوع خود جالب توجه است. در حالی که تلاش جام‌جم برای برقراری ارتباط با این دو نفر حتی از طریق شبکه‌های اجتماعی هم به جایی نرسید، بخش دیگری از اظهار نظر نایب رئیس فدراسیون حکایت از حضور آنها در مسابقات بوکس حرفه‌ای دارد. مسابقاتی که احتمال مصدومیت نیز در آنها به شدت بالاست. نایب رئیس فدراسیون گفت: آنها به محض بازگشت باید تست دوپینگ هم بدهند و اگر مشکلی نداشتند به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد. این‌که گفته می‌شود فدراسیون آنها را به چین یا هر کشور دیگری فرستاده به هیچ وجه صحت ندارد و ما نمی‌دانیم آنها به شمال سفر کرده‌اند یا در خارج از کشور هستند!

مدیر فنی تیم ملی بوکس با اشاره به این‌که فدراسیون فقط هنگام برنامه‌های برون‌مرزی گذرنامه‌های ورزشکاران را از آنها می‌گیرد، ادامه داد: از جانب فدراسیون هیچ‌گونه اقدامی برای مسافرت برون‌مرزی آنها انجام نشده است زیرا فدراسیون اگر بخواهد چنین اقدامی کند، ابتدا باید مجوز شورای برون‌مرزی را بگیرد. به همین دلیل چون برنامه برون‌مرزی نداشتیم گذرنامه آنها پیش خودشان بوده است. اصلا تعجب می‌کنم چرا مرخصی دو ورزشکار تا این حد بزرگ شده است!؟

حسینی در حالی این‌گونه به اظهار نظر پرداخت که دیروز در گفت‌وگو با ایسنا مقصد این دو بوکسور را چین دانست و گفت: این دو ملی‌پوش در اردوهای قبلی تیم ملی نیز حضور داشتند و در رنکینگ جهانی نیز جایگاه خوبی دارند. ما دوست نداشتیم این دو ملی‌پوش از اردوی تیم ملی دور شوند، اما با توجه به این‌که در چین شرایط تمرینی خوبی برای آنها فراهم بود و حتی شاید فشار تمرینی بیشتری نیز بر آنها تحمیل می‌شود، با رفتن آنها موافقت شد.

چین یا فرانسه؟

با وجود این، احسان روزبهانی دیگر ملی‌پوش بوکس انتقاداتی را در این خصوص متوجه فدراسیون کرد. انتقاداتی که به گفته منابع آگاه در فدراسیون برای او گران تمام خواهد شد و فدراسیون قصد دارد با او برخورد جدی انضباطی داشته باشد و در صورت لزوم حتی به مراجع قضایی شکایت کند.

روزبهانی دیروز به فارس گفت: واقعیت این است که آنها راهی کشور فرانسه شده‌اند. پرسش من از مسئولان فدراسیون بوکس این است چطور زمانی که من می‌خواهم برای حضور در اردوی مشترک اعزام شوم، باید ابتدا شورای برون‌‌مرزی تائید کند و پس از آن برای رفتنم به مسابقات کلی جنجال به پا می‌شود، اما حالا شاهدیم که دو نفر را به صورت پنهانی به فرانسه اعزام کرده‌اند؟ چرا نمی‌گویند آن دو بوکسور را کجا اعزام کرده‌اند؟

وی در ادامه افزود: چرا برای اعزام من باید نماینده حراست وزارت ورزش همراهم اعزام شود؟ اما حالا این دو بوکسور بدون مربی و نماینده حراست وزارت ورزش راهی فرانسه شده‌اند؟

او گفت: ایتالیایی‌ها برای حضور در اردوی مشترک شش نفر از بوکسورهای APB را همراه مربیان به کشورشان دعوت کردند، اما مسئولان فدراسیون مدعی شدند باید دیگر بوکسورها نیز به این اردوها اعزام شوند که متاسفانه این اتفاق باعث شد تا ما این فرصت بزرگ را از دست بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها