معاون فرهنگی سپاه به دلایل حصر موسوی و کروبی و تداوم آن اشاره کرد و گفت: میرحسین موسوی و کروبی تا 18 ماه بعد از فتنه 88 آزاد بودند و هیچ ارگان قضایی به دلیل اینکه مسئولان کشور بودند، تعرضی به آنها نکرد، میرحسین موسوی به‌طور آزادانه تا بهمن 89 اطلاعیه می‌دهد و تا آن زمان مردم را به اعتراض فرا می‌خواند و می‌گوید که هر یک نفر یک رسانه و عملاً به دنبال براندازی است ولی نظام با او کاری ندارد.
کد خبر: ۸۶۷۷۸۱
دلایل تداوم حصر موسوی و کروبی

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدحسین نجات در گفت و گو با فارس با رد این مطلب که علت حصر موسوی و کروبی فتنه 88 است، می‌گوید: بعد از جریان بیداری اسلامی، جریانی آمریکایی در سوریه راه افتاد که می‌خواستند الگوی جعلی بیداری اسلامی را در سوریه ایجاد کنند و مقاومت اسلامی را هم تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی ادامه داد: بعد از 22 بهمن 89، جریانی ضدانقلابی راه افتاد و فراخوانی خطاب به مردم صادر کرد که 25 بهمن ماه و مانند مردم سوریه به خیابان‌ها بیایند؛ VOA و BBC و سایت‌های ضدانقلابی این فراخوان را پوشش دادند و موسوی و کروبی هم 25 بهمن مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند و می‌خواستند فتنه دومی راه بیندازند و بگویند ما یک جریان بیداری اسلامی مانند سوریه هستیم.

سردار نجات علت اصلی حصر سران فتنه را فراخوان 25 بهمن 89 که منجر به آمدن 4-3 هزار نفر به خیابان شد عنوان می‌کند و اظهار می‌کند: اینها به خاطر فتنه دومی که می‌خواستند بعد از 88 می‌خواستند برپا کنند و مصطفی تاج‌زاده هم از زندان آن را حمایت می‌کرد به حصر رفتند.

ادعای دیدار محرمانه پوتین با سرکرده طالبان

روزنامه ساندی تایمز چاپ انگلیس در گزارشی مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ملا اختر منصور، سرکرده طالبان، دیداری پنهانی داشته و به وی قول مساعدت داده است.

در گزارش ساندی تایمز به نقل از مسئولان ارشد طالبان آمده است: ولادیمیر پوتین با ملا اختر منصور دیداری اعلام نشده داشت و دو طرف درباره حمایت روسیه از جنبش طالبان به گفتگو پرداختند.

طبق ادعای این روزنامه، دیدار پوتین با ملا اختر منصور در ماه سپتامبر (شهریور) بر سر سفره شام در پایگاهی نظامی در تاجیکستان بوده است؛ زمانی که رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشستی منطقه ای به منظور مبارزه با تروریسم به شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان رفته بود.

ادعای ساندی تایمز در حالی مطرح می شود که سخنگوی کرملین انجام چنین دیداری را به کلی تکذیب کرده و آن را صرفا یک ادعا توصیف کرده است.

واکنش "جیش الاسلام" به مرگ سرکرده خود

جیش الاسلام از "هیات عالی مذاکرات" که زیر نظر عربستان برای گفت‌وگو با دولت سوریه تشکیل شد، انصراف داده و شرکت در هر گونه مذاکره با دمشق را رد و تهدید کرد که پاسخ سختی به کشته شدن علوش خواهد داد.

به گزارش روزنامه رای الیوم، پس از هدف قرار گرفتن مرکز تجمع فرماندهان گروه تروریستی جیش الاسلام در حومه دمشق توسط چند جنگنده و کشته شدن زهران علوش، رهبر این گروه، جیش الاسلام انصراف خود را از هیات عالی مذاکرات که در دهم دسامبر جاری پس از کنفرانس ریاض تشکیل شد، اعلام کرد.

همچنین این گروه تروریستی شرکت در هرگونه مذاکره با دولت سوریه را رد و تهدید کرده که پاسخ سختی به کشته شدن رهبر این گروه تروریستی در دمشق که مقامات سوری آن را منطقه نظامی اعلام کرده‌اند، خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها