پرسپولیس گرچه اوایل فصل نتایج خوبی نمی‌گرفت، اما مجموعه عواملی دست به دست هم داد و این تیم را که در تمام خطوط دچار سردرگمی بود، به تدریج به یک تیم هماهنگ و مدعی تبدیل کرد.
کد خبر: ۸۶۷۷۶۱
سوشا از حاشیه هایش کم کند

تیم برانکو در شرایطی دیروز برابر پدیده به نتیجه مساوی بسنده کرد که نیمه دوم این مسابقه شاهد یکی از بهترین بازی‌های لیگ بودیم. پرسپولیس تیمی است که در شش هفته ابتدایی در تمام نقاط زمین دچار سردرگمی بود و در کار تیمی نوسان داشت؛ به طوری که ده دقیقه خوب بودند، ده دقیقه ضعیف، اما امروز با این‌که تیم‌هایی چون ذوب‌آهن و استقلال خوزستان بازی‌های خوبی انجام می‌دهند، اما پرسپولیس بهترین بازی‌ها را نسبت به همه تیم‌ها انجام داده و در صورت ادامه این روند رو به رشد می‌تواند مدعی جدی قهرمانی باشد.

تمرینات پیش فصل از مهم‌ترین دلایل شرایط خوب این روزهای پرسپولیس است؛ تمریناتی که به ویژه از نقطه نظر آمادگی جسمانی تیم را آماده نگه داشته است، برانکو به خوبی تیم را برای فصل آماده کرده است. صبر و شکیبایی کادر مدیریتی باشگاه و هواداران و به طور کلی ستاد پشتیبانی باشگاه اعم از هیات مدیره‌ای متشکل از افراد فوتبالی کاربلد، ارتباط خیلی خوبی با مدیرعامل و کادر فنی دارند. حضور دستیاران ایرانی خوبی مثل کریم باقری و مصطفی قنبرپور که مشاوره‌های خوب و درستی به برانکو ارائه می‌دهند، در کنار دانش برانکو و همچنین آرامشی که دارد، با صبر و حوصله ارتباط خوبی که با هوادار، بازیکن و کادر مدیریتی برقرار کرده است، همه و همه شرایط این تیم را به اینجا رسانده‌ است.

در حقیقیت پس از سپری شدن شش هفته از لیگ، برانکو شناحت بهتری از تک‌تک بازیکنانش به دست آورد و کم‌کم روان‌تر و بهتر شد، چرا که آرایش و ترکیب اصلی تیمش را شناخت و بازیکنان تیم وظایف خود را به خوبی شناختند؛ به ویژه بازیکنی مثل محسن مسلمان که هرچند در اوایل فصل سرمربی تیم به او اعتقادی نداشت، اما حالا می‌بینیم به یکی از بهترین بازیکنان تبدیل شده، پاسور خوبی بوده و هنگام حمله به خوبی اضافه شده و مهاجمان را صاحب توپ می‌کند.

نگاهی به همه خطوط پرسپولیس گویای سیر رو به رشد این تیم نسبت به هفته‌های آغازین است؛ به طوری که منهای بازی دیروز که برخی ناهماهنگی‌ها در خط دفاعی پرسپولیس وجود داشت، در هفته‌های گذشته دیدیم مشکل ساختار دفاعی تیم برطرف شده بود. وجود محمد انصاری به عنوان یک بازیکن کلاسیک در جناج چپ باعث شده دفاع این تیم سازماندهی بهتری داشته باشد. در خط میانی و در جناح چپ که دیروز احمدزاده غایب بود و عالیشاه در این سمت به خوبی بازی کرد، خط هافبک پرسپولیس در مجموع در هفته‌های اخیر با حضور نورالهی، کامیابی‌نیا، مسلمان و میلاد کمندانی که دیروز هم فیکس و موثر بازی کرد، خط موفقی است در خط حمله پرسپولیس سه مهاجم بسیار خوب هم از نقطه نظر فیزیکی و هم تکنیکی دارد، از همه بهتر مهدی طارمی است که دیروز هم یک گل زیبا زد و در حال حاضر آقای گل لیگ است. خطوط هافبک و حمله پرسپولیس در حالی این روزها عالی هستند که در اوایل فصل دچار ضعیف زیادی بود.

اما در درون دروازه پرسپولیس در حالی که دیروز سوشا مکانی خوب نبود و یکی دوتا اشتباه داشت، باید گفت بعضی وقت‌ها اشتباه اجتناب‌ناپذیر است و هر دروازه‌بانی ممکن است اشتباه کند. با این حال معتقدم سوشا مکانی اگر از حاشیه‌هایش کم کرده و بیشتر به مسائل فنی پرداخته و تمرین کند، می‌تواند خیال پرسپولیس را از بابت داشتن یک دروازه‌بان مطمئن راحت کند.

محمود کلهر - کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها