دزد کهنه‌کار یک هفته پس از آزادی از زندان، سرقت خودروهای پیکان و نیسان را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۸
دزدی یک هفته بعد از آزادی

به گزارش جام‌جم ، اوایل تیر امسال مردی جوان با مراجعه به دادسرای ناحیه 34 از سرقت خودروی پیکانش خبر داد. مرد جوان در مورد سرقت خودرویش گفت: صبح وقتی برای رفتن به سرکار از خانه بیرون آمدم، متوجه سرقت خودروی پیکانم شدم. با اعلام این شکایت، تحقیقات برای یافتن خودرو و دستگیری سارق آغاز شد. در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارق خودرو ادامه داشت، چند مرد دیگر با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت از دزدیده شدن خودروهای پیکان، نیسان و وانت خود خبر دادند.

با بررسی این شکایت‌ها مشخص شد تمامی سرقت‌ها در محدوده شرق تهران رخ داده و به احتمال زیاد کار یک سارق حرفه‌ای است. با گذشت سه ماه از سرقت خودروی پیکان، ماموران پلیس راهور متوجه فروش خودروی سرقتی در شهرستان چالوس شده و قبل از نقل و انتقال خودرو، صاحب آن را دستگیر کردند.

با انتقال مرد میانسال به تهران، او در بازجویی‌ها مدعی شد خودرو را مردادماه از مردی به نام رضا به قیمت 1.5 میلیون تومان خریده و اطلاعی از سرقتی بودن آن ندارد. با اظهارات مرد میانسال و بررسی سوابق رضا، مشخص شد او از سارقان سابقه داری است که چند بار به اتهام سرقت دستگیر شده است.

با شناسایی هویت سارق 55 ساله، سرانجام او هفته گذشته هنگام فروش خودروی وانتی در شهرستان رامسر شناسایی و دستگیر شد.

روز گذشته با انتقال متهم به دادسرای ویژه سرقت، رضا به سرقت چند خودرو در شرق تهران اعتراف کرد و گفت: شش ماه قبل پس از پایان محکومیتم از زندان آزاد شدم و بعد از یک هفته دوباره سرقت‌هایم را از سر گرفتم. با پرسه‌زنی در شرق تهران خودروهای پیکان، نیسان و وانت را که ایمنی کمتری داشت با شاه‌کلید سرقت کرده و به شمال کشور می‌بردم. با تغییر ارکان خودرو و سندسازی، آنها را کمتر از قیمت اصلی به بنگاه‌داران و اهالی شمال کشور می‌فروختم. به‌خاطر این‌که فروش پیکان و نیسان در شمال کشور راحت‌تر بود، در این مدت 25 خودرو را از تهران سرقت کردم و در شهرهای چالوس، نور و بهشهر به فروختم. آقای قاضی من 18 بار به اتهام سرقت دستگیر شده‌ام.

با اعتراف وی به سرقت خودروهای پیکان، نیسان و وانت با دستور محمدمهدی مرشدلو بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، سارق 55 ساله بازداشت شد و برای شناسایی دیگر سرقت‌هایش در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها