رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان و 35 درصدی کارکنان دولت

معاون رفاه وزارت تعاون،‌کار و امور اجتماعی در گفتگو با جام جم آنلاین:

بازنشسته ها از این پس، با دل خوش خرید می کنند

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که کارت رفاه اجتماعی ایرانیان برای بالابردن قدرت خرید بازنشستگان طراحی شده است تاکید کرد : با داشتن این کارت ، در صورتی که بازنشستگان کالای بی دوام همچون خوراک و پوشاک بخرید هزینه صرف شده در 2 ماه و اگر کالاهای بادوام همچون لوازم خانگی تولید ایران بخرند ، هزینه صرف شده در 12 ماه از حقوق شان کسر می شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۱
بازنشسته ها از این پس، با دل خوش خرید می کنند

دکتر احمد میدری در گفتگو با جام جم آنلاین، مزیت دیگر کارت رفاه اجتماعی ایرانیان را تشویق مردم به خرید کالاهای تولید داخل می داند و می گوید : بازنشسته ها نمی توانند اعتبار این کارت را به شکل نقدی بگیرند بلکه صرفا باید با آن از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و تعاونی ها خرید کنند و هزینه هر کالا به حساب فروشگاهی که از آن خرید می کنند، ریخته می شود.

فرمول محاسبه اعتبار برای کارت رفاه اجتماعی ایران به این ترتیب است که ابتدا یک سوم حقوق فرد محاسبه و سپس ضرب در دوازده می شود تا مقدار اعتبار آن به دست بیاید برای نمونه یک سوم حقوق فردی که 1 میلیون 500 هزار تومان می گیرد برابر با 500 هزار تومان است که با ضرب در 12 برابر با 6 میلیون تومان می شود بنابر این او می تواند با کارت اعتباری اش تا 6 میلیون تومان خرید کند و بسته به این که کالای خریداری شده اش بی دوام است یا با دوام، ‌طی 2 تا 12 ماه به مرور زمان هزینه را بپردازد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مردم می خواهد تا زمانی که رسما از طریق رسانه ها به آنها اعلام نشده است هیچ اقدامی برای گرفتن کارت اعتباری نکنند چرا که این طرح فعلا قرار است از هفته آینده به شکل آزمایشی ( پایلوت) در استان های زنجان و قزوین اجرا شود و هنوز به نهایی و سراسری نشده است.

طرح کارت راه اجتماعی ایرانیان ، جمعیت 2 میلیون و 700 هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی و 1 میلیون و 200 نفری بازنشستگان صندوق بازنشستگی را پوشش می دهد که البته به گفته میدری در مرحله اول بین بازنشستگان تامین اجتماعی و در مرحله دوم بین بازنشستگان صندوق بازنشستگی توزیع خواهد شد.

همچنین منبعی آگاه در وزارت تعاون ،‌ کار و رفاه اجتماعی که نخواست نامش فاش شود ، توضیح داد که احتمالا توزیع سراسری کارت های رفاه اجتماعی ایرانیان از سه هفته تا یک ماه دیگر و پس از رفع نواقص تشخیص داده شده در طرح آزمایشی ، آغاز می شود.

به گفته این فرد شیوه درخواست برای دریافت این کارت ها نیز احتمالا از طریق ارسال پیامک به سیستم بانکی است که پس از آن مشخص می شود هر فرد به کدام شعبه باید برود.

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اكبر
-
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
۰
۰
آیا پیش خور كردن در آمد آینده (یعنی مقروض شدن) دل خوشی دارد؟ نگارنده چگونه فكر می كند ؟

نیازمندی ها