بیش از 5 درصد جمعیت کودکان مدرسه‌ای مبتلا به آسیب شنوایی مرکزی هستند که با ورود کودکان به مدرسه، علائم آن تظاهر می‌یابد .
کد خبر: ۸۶۵۸۸۷

به گزارش جام‌جم، دکتر فرنوش جاراللهی، متخصص شنوایی‌سنجی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر گفت: افراد مبتلا به آسیب شنوایی مرکزی، آستانه شنوایی طبیعی دارند یعنی به آهسته‌ترین صداها عکس‌العمل نشان می‌دهند، اما صداهای گفتاری برای آنها به‌خوبی قابل فهم نیست، به‌ویژه در محیط‌های پر سر و صدا، گفتار را درک نمی‌کنند و اصطلاحا گفته می‌شود این افراد در پردازش شنوایی گفتار مشکل دارند.

وی افزود: مشکلات شنوایی مرکزی از حدود پنج سالگی به روش‌های تخصصی قابل تشخیص است،‌ اما با روش‌های غربالگری شنوایی محیطی که در بدو ورود به مدرسه انجام می‌شود قابل شناسایی نیست‌ و نیاز به ارزیابی ویژه از طریق مجموعه آزمون‌های بررسی‌کننده سیستم شنوایی مرکزی در مراکز تخصصی دارد. بی‌شک، شناسایی زود‌هنگام و دقیق آسیب‌های شنوایی مرکزی به‌ویژه در کودکان و ارائه اقدامات توانبخشی مرکزی می‌تواند در رفع مشکلات این افراد بسیار کمک‌کننده باشد.‌وی اظهار کرد: عوامل مختلفی موجب آسیب به عملکرد سیستم اعصاب شنوایی مرکزی می‌شود‌. ابتلا به عفونت مزمن گوش میانی به‌ویژه در سه سال اول زندگی‌ و بیماری‌های نورولوژیک، تومورها و بیماری ام‌اس از‌جمله این بیماری‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها