وقت برداشتن گام های بزرگ تر رسید. پاریسی ها خیلی عجله دارند. پاری سن ژرمن که برای همتراز شدن با بزرگ ترین باشگاه های اروپایی تمام تلاش خود را می کند به سراغ یکی از بزرگ ترین برنامه ها و اولویت های خود رفته است ؛ جذب بزرگ ترین سوپراستارهای دنیای فوتبال.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۷
فوران ستاره ها در پاریس

به گزارش جام جم ورزشی ، پاریسی ها بازی را شروع کرده اند. خیلی هم آماده هستند اما هنوز به این تیم به دیده تردید نگاه می شود. دلیلش هم چیزی نیست جز اینکه پاری سن ژرمن هنوز تیمی در زمره قدرت های برتر اروپا شناخته نمی شود و اصلا لیگ فرانسه(لوشامپیونه) در میان پنج لیگ معتبر اروپا پس از لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، بوندسلیگای آلمان و سری آ ایتالیا رتبه پنجم را در رنکینگ برترین ها در اختیار دارد. اما به هر حال این تیم اقدامات خود را برای شکار ستاره ها شروع کرده است. این برنامه از چهار سال پیش شروع شد. تیاگو سیلوا، زلاتان ابراهیموویچ ، داوید لوئیز ، آنخل دی ماریا، ادینسون کاوانی و .. ستاره هایی بودند که با پاری سن ژرمن قرارداد بستند. این مجموعه قرار است در آینده ای نزدیک با ستاره های دیگری لبریز شود. با ستاره هایی که در رادار پاریسی ها قرار دارند بیشتر آشنا می شویم:

کریستیانو رونالدو (30 ساله ، رئال مادرید)

شکست چهار بر صفر رئال مادرید مقابل بارسلونا درهای خروجی باشگاه را باز کرده است. نخستین فردی که از درهای خروجی خارج خواهد شد رافائل بنیتس است که گمان می کرد حضور در رئال مادرید فصل تازه ای در دنیای مربی گری بر روی او باز خواهد کرد. اما مهم تر از رافائل ، کریستیانو رونالدو است. رونالدو هر چقدر بگوید که آرزویش بازنشستگی در رئال مادرید است و هر چقدر هم به این اشاره کند که تصمیمی برای جدایی ندارد اما همه شواهد حاکی از یک اتفاق پر سر و صدا است.

رونالدو خیلی وقت است در رادار پاری سن ژرمن قرار دارد. ستاره پرتغالی رئال مادرید هر چند وقت یکبار با پیشنهاد پاریسی ها روبرو می شود و هر بار از دفعه قبل نجومی تر است. نجوای درگوشی او با لوران بلان سرمربی پاری سن ژرمن در دیدار رئال – پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا این شایعات را پررنگ تر کرد، به خصوص حالا که کریس ارتباط خوبی هم با پرز رییس باشگاه رئال ندارد. 157 میلیون یورو هزینه ای است که پاریسی ها برای خرید رونالدو آن را محاسبه کرده اند. با این اوصاف رونالدو سانیتاگوبرنابئو را ترک می کند؟ برای پاسخ به این سوال باز هم باید صبر کنیم.

لیونل مسی (28 ساله، بارسلونا)

حضور چنین ستاره ای در پاری سن ژرمن خیلی بعید به نظر می رسد اما پاریسی ها بدون توجه به این موضوع هر چند وقت یکبار پیشنهاد خود را ارائه می دهند. نخستین پیشنهاد آنها در سال های گذشته به این ستاره 120 میلیون یورو بود، بعد به 170 میلیون یورو و در نهایت به 225 میلیون یورو رسید. مسی هیچ انگیزه ای برای بازی کردن در جایی به غیر از بارسلونا ندارد مگر اینکه پیشنهادات مالی دیگر باشگاه ها فراتر از حد انتظار باشد. او اخیرا با پیشنهاد دستمزد هفتگی 600 هزار پوندی آرسنالی ها هم مواجه شده است اما پاری سن ژرمن همیشه پای ثابت پیشنهادات تیم های مختلف به لیونل مسی بوده است. لیونل مسی با پیراهن تیم دیگری خیلی خیلی عجیب به نظر می رسد.

مانوئل نویر (29 ساله، بایرن مونیخ)

پاری سن ژرمن می خواهد قهرمان اروپا شود و تیمی که چنین هدفی داشته باشد یک دروازه بان تراز اول جهانی هم می خواهد و آن دروازه بان کسی نیست جز مانوئل نویر سنگربان کنونی بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان.

نویر سال گذشته یک بار با پیشنهاد پاریسی ها روبرو شد و البته خیلی سریع به آن پاسخ منفی داد. حضور در لیگ فرانسه برای نویر جذاب نیست اما اگر قرار باشد اینبار پای پیشنهاد 40 میلیون یورویی در راه باشد شاید اتفاق دیگری بیفتد. قیمت نویر حتی 45 میلیون یورو هم تخمین زده می شود که در این صورت او به گران ترین دروازه بان تاریخ تبدیل می شود، عنوانی که هم اکنون در اختیار جیان لوئیجی بوفون دروازه بان تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس ایتالیاست.

وین رونی ( 30 ساله، منچستریونایتد)

کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس و منچستریونایتد تابستان سال 2013 تا آستانه پیوستن به پاری سن ژرمن پیش رفت، یعنی زمانی که فرگوسن دیگر بازنشسته شده بود و به نظر می رسید دیوید مویس سرمربی جدید یونایتد اعتقادی به او ندارد. اما در نهایت رونی در منچستر باقی ماند و تا امروز در این تیم بازی می کند اما حالا که او این روزها چندان برای تیمش گلزنی نمی کند و خوشحال هم به نظر نمی رسد گزینه پاری سن ژرمن و بازگشت مجدد یک پیشنهاد وسوسه کننده می تواند اتفاق جالبی برای رونی باشد که دنبال یک چالش جدید است. البته پیوستن او به پاری سن ژرمن در گرو جدایی زلاتان ابراهیموویچ است، اتفاقی که خیلی محتمل به نظر می رسد. رونی برای پاریسی ها قیمتی بین 39 تا 47 میلیون یورو به دنبال خواهد داشت. رونی ممکن است راحت تر از دو سال پیش برای پیوستن به پاری سن ژرمن راضی شود.

ادن هازارد (24 ساله، چلسی)

جوان بلژیکی چلسی اگر بخواهد راه خود را از آبی پوشان لندنی جدا کند رئال مادرید گزینه اول او خواهد بود اما در یک سال و نیم گذشته باشگاه پاری سن ژرمن بارها تمایل خود را برای جذب این بازیکن نشان داده است. حدود 80 میلیون یورو برای خرید این بازیکن صرف خواهد شد. هازارد که در ابتدای راه است ممکن است انتخاب پاری سن ژرمن برای او کمی عجیب باشد. لیگ فرانسه در مرتبه ای پایین تر از لیگ انگلیس ، اسپانیا، ایتالیا و آلمان قرار دارد اما وقتی پای پول کلانی در میان باشد هر اتفاقی ممکن است بیفتد. هازارد در یک سال گذشته از سوی رئال مادرید و پاری سن ژرمن پیشنهاداتی بسیار جدی در دست داشته است و اکنون که خوزه مورینیو دیگر نگاه فصل گذشته را به او ندارد ممکن است شرایط تغییر کند و این بازیکن راه ترک لیگ برتر و چلسی را در پیش بگیرد.

منبع: تاک اسپورت/ هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها