رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت :متاسفانه برخی از سیاست های بانکی در ایران جزو عوامل بازدارنده توسعه یافتگی مسکن در ایران هستند. بانک مسکن به جای توسعه مسکن در ایران از طریق مسکن کار تجاری می کند .
کد خبر: ۸۶۵۴۰۸
سود 30 درصدی تسهیلات مسکن قیمت نهایی را افزایش می دهد

به گزارش جام جم آنلاین،حسام عقبائی در خصوص فروش اقساطی مسکن گفت : تامین مسکن مردم طبق قانون اساسی وظیفه دولت است و دولت موظف است تا با طراحی و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت تامین و توسعه مسکن فعالیت کند. اما متاسفانه بانک مسکن به جای توسعه مسکن در ایران از طریق مسکن کار تجاری می کند .

وی همچنین در خصوص نرخ سود بانکی تسهیلات خرید مسکن گفت : در هیچ جای دنیا بانک ها برای تسهیلات خرید مسکن از مردم 25 تا 30 درصد سود نمی گیرند . نگاه تجاری بانک مسکن سبب شد تا در هر خرید و فروش او بیشترین سود را داشته باشد . نرخ سود بانک مسکن نه تنها عامل رونق نیست بلکه باعث افزایش قیمت تمام شده واحد مسکونی می شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک در باره نرخ کارمزد فروش اقساطی گفت : انبوه ساز با سرمایه خود مجتمعی را می سازد و مازاد تولید را می خواهد در اقساط کوتاه مدت با سود نرخ تورمی به مصرف کننده بفروشد . بانک مسکن برای ضمانت پرداخت اقساط پنج درصد کارمزد می خواهد . چرا بانک مسکن برای ضمانت باید 5 درصد از مردم کارمزد بگیرد . آیا جز این است که این کارمزد را باید خریدار بپردازد . تا زمانی که سیاست بانکی سیاست تجارت محور باشد مسکن در ایران توسعه نمی یابد.

رییس اتحادیه املاک گفت : ما با فروش اقساطی موافقیم اما با نگاه تجاری بانک مخالفیم بانک مسکن باید شرایط را برای خرید تسهیل کند نه این که شرایط خرید مسکن را با سود های کلان خود دشوارتر کند. در فروش اقساطی ، بانک مسکن برای ضمانت پرداخت اقساط ورود کرده است آیا باید برای ضمانت از مردم 5 درصد کارمزد بگیرد ؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها