اگرچه کیفیت هوای امروز تهران با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای تمام افراد جامعه قرار گرفته است، اما مسئولان مربوطه معتقدند که هنوز تا رسیدن به شرایط اضطرار فاصله زیادی در پیش بوده و شرایط برگزاری کمیته کاهش آلودگی هوا در مواقع اضطرار، محرز نشده است.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۵
امید به کاهش آلودگی هوا با استقرار سامانه بارشی

نمودار کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که بالا بودن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای امروز تهران، وضعیت هوای شهر را در شرایط هشدار برای تمام افراد جامعه قرار داده است.

دستگاه های سنجش آلودگی هوا در ساعات اولیه صبح میزان ذرات معلق با قطر کمتر از قطر 2.5 میکرون را 158 پی پی ام و اکنون 162 پی پی ام گزارش شده است.

گزارش های روزانه منتشر شده از سوی مهار (مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوا) نیز نشان می دهد که کیفیت هوای تهران بعد از آنکه 5 روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، تنفسی، میانسالان و کودکان قرار داشت امروز به وضعیت هشدار رسیده است و وضعیت را برای تمام افراد در شرایط ناسالم قرار داده است.

میران آلودگی هوا 7 برابر استاندارد سازمان بهداشت جهانی

دکتر وحید حسینی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در مورد شرایط ناسالم هوای تهران، گفت: متاسفانه شاخص کیفیت هوای امروز به عدد 162 رسیده است که این میزان بسیار بیش از مرز هوای سالم برای شهروندان است.

وی افزود: غلظت ذرات معلق تهران به عددی نزدیک به 70 میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است که این میزان حدود 7 برابر غلظت توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای هوای سالم برای تمام افراد جامعه است.

حسینی با بیان اینکه کیفیت هوا در سایر استان‌های کشور نیز در وضعیت هشدار قرار دارد، گفت: به دلیل وارونگی هوا و پایدار جوی که طی چند روز اخیر شاهد بودیم سایر شهرها نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

گفتنی است؛ زمانی که وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای تمام افراد قرار می‌گیرد جلسه کار گروه اجرایی و اضطراری آلودگی هوا تشکیل و برای حل این مسائل راهکار‌های از جمله تعطیلی مدارس را ارائه می‌کند که تاکنون و با توجه به شرایط فعلی هوا این جلسه تشکیل نشده است و مدارس فردا دایر می‌باشند.

امشب سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

در ادامه پیام برازجانی، دبیر شورای اطلاع رسانی و ارتباطات استان تهران در خصوص علت تشکیل نشدن جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری آلودگی هوا، گفت: جلسه اضطرار زمانی تشکیل می‌شود که وضعیت هوا به حالت اضطرار تبدیل شود که هوای امروز در مرز هشدار قرار دارد.

وی افزود: یکی از وظایف این کمیته آن است که راهکارهایی در خصوص کاهش میزان آلودگی هوا ارائه کند تا به وضعیت اضطرار نرسد کما اینکه شاخص کیفیت هوای امروز 162 است و زمانی که این عدد به 200 برسد این کمیته تشکیل می‌شود.

برازجانی گفت: پیش بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امشب سامانه بارشی وارد کشور می‌‌شود بنابراین میزان آلودگی هوا کاهش می‌یابد بنابراین تشکیل این کمیته ضروری نیست اما اگر این سامانه وارد کشور نشود کمیته اضطرار در هر ساعتی از شبانه روز تشکیل خواهد شد و نتیجه به مردم اعلام می‌شود.

تهرانی ها در شهر تردد نکنند

به گزارش آنا، همچنین، مهدی نجمی، رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت گفت: امروز وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای تمام افراد جامعه قرار دارد، بنابراین توصیه می‌شود افراد از تردد در سطح شهر خودداری کنند و اگر مجبور به خارج شدن از منزل هستند حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنند.

مدارس فردا دایر است

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران نیز گفت: کارگروه اجرایی و اضطراری آلودگی هوا امروز تشکیل نشده است بنابراین در خصوص تعطیلی مدارس هیچ گونه تصیمی گرفته نشده است اما به محض تشکیل جلسه نتایج اطلاع رسانی خواهد شد بنابراین مدارس فردا دایر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها