این یک حقیقت است که زنان سرپرست خانوار ـ که جمعیت قابل توجهی هم در جامعه امروز ما دارند ـ با مشکلات زیادی مواجه‌اند و یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که با آن درگیرند، بحث بیمه است.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۳
درآمد ماهانه؛ نیاز زنان سرپرست خانوار
زنان سرپکم‌کاری دستگاه‌های حمایتی، موضوع بیمه را به مشکلی بزرگ برای این گروه از جامعه تبدیل کرده است تا جایی که حتی درباره اجرای قانون بیمه زنان سرپرست خانوار هم اما و اگرهایی به وجود آمده، اما نکته اینجاست که دولت نمی‌تواند به بهانه ابهام قانونی این قانون را اجرا نکند، چراکه آمارهای مربوط به وضع معیشت و زندگی این زنان نگران‌‌کننده است.

نکته دیگری که وجود دارد، بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی است که این گروه را تهدید می‌کند و البته یکی از عوامل اصلی آن، گذر از وضعیت و شرایط فعلی جامعه است. ‌در این شرایط، زنان مخصوصا زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، مشکلات اقتصادی و موضوع تامین معیشت برای ادامه زندگی و همچنین مساله مسکن و هزینه‌های بهداشتی از مشکلات مشترک بسیاری از این زنان است. همه این مشکلات که زنان سرپرست خانوار را دوره کرده‌اند، مهر تاییدی هستند بر لزوم توجه به این نکته که آنها به درآمد ثابت در ماه نیاز دارند و باید از شغلی مناسب برخوردار باشند، اما متاسفانه تا به حال از آنها حمایت خاصی صورت نگرفته و مشکلات زیادی بر سر راه اشتغال آنها وجود دارد. در همین ارتباط، مجلس شورای اسلامی، برخی موضوعات و مشکلات حوزه زنان سرپرست خانوار را بررسی کرده و مباحثی تکمیل شده که در نوبت ورود به صحن علنی مجلس است.

محمداسماعیل سعیدی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها