منابع خبری از موافقت مخالفان دولت سوریه برای مذاکرات مستقیم با دولت بشار اسد خبر دادند.
کد خبر: ۸۶۳۲۱۷
مخالفان سوری برای مذاکرات مستقیم با دولت اسد موافقت کردند

الیوم السابع با انتشار این خبر نوشت: خبرنگار اسکای نیوز اعلام کرد که مخالفان سوری گفته اند، پیرو مذاکرات ژنو 1، مخالفتی با گفت وگوهای مستقیم با حکومت بشار اسد ندارند.

این خبر می افزاید: مخالفان سوری تاکید کرده اند که فقط سوری ها مسئول عملیات انتقال قدرت در این کشور هستند و چارچوب مبنا برای این عملیات نیز بیانیه ژنو 1 برای رسیدن به تسویه سیاسی در سوریه است.

از سوی دیگر ائتلاف بین المللی مقابله با داعش نیز اعلام کرده، تلاش می کند آخرین نقطه مرزی بین ترکیه و منطقه تحت تصرف داعش را مسدود کند.

گروه های مخالف سیاسی و مسلح سوریه امروز (چهارشنبه) گفت وگوهای خود را برای رسیدن به مواضع واحد در مذاکرات احتمالی با نظام بشار اسد آغاز کردند.

نشست مخالفان دولت سوریه پس از برگزاری نشست ماه گذشته قدرت های جهانی درباره بحران سوریه که در وین به منظور حل بحران سوریه برگزار شده بود، تشکیل شده است.

براساس اعلام قبلی، عربستان سعودی از امروز نشستی تحت عنوان «اپوزیسیون سوریه» در این کشور برگزار می کند. این نشست تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، گروه های داعش و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) به نشست ریاض دعوت نشده اند.

اگر چه وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرده بود که از همه گرایش های میانه رو مخالف رژیم بشار اسد صرف نظر از تعلقات قومی و مذهبی آنها برای شرکت در نشست ریاض دعوت کرده است، اما احزاب کرد سوریه به این نشست دعوت نشده اند.

منابع محلی در مناطق کردنشین سوریه تصریح کردند که کردهای سوریه به همراه شمار زیادی از گروه های داخلی در مخالفت با نشست موسوم به اپوزیسیون سوری در ریاض، کنفرانسی دو روزه در شهر المالکیه (دیرک) سوریه برگزار می کنند.

عبدالسلام احمد یکی از رهبران کرد سوری نیز تاکید کرد: اجلاس ریاض هیچ نتیجه ای برای مردم سوریه به همراه ندارد و از قبل شکست خورده است.

وی افزود: تجربیات ترکیه و قطر تا به حال در این خصوص شکست خورده و این نشست هم سرانجامی جز این نخواهد داشت و این اقدام تلاش بی حاصل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها