معجزه ای دیگر در علم پزشکی رخ داد

ساخت رگ‌های خونی با چاپگر سه بعدی

محققان آمریکایی با استفاده از چاپ سه بعدی موفق به ساخت رگ های خونی زنده شدند تا معجزه جدیدی در این عرصه رقم بخورد.
کد خبر: ۸۶۲۸۴۰
ساخت رگ‌های خونی با چاپگر سه بعدی

با استفاده از چاپگرهای سه بعدی می توان از عکس های ذخیره شده در رایانه، نمونه سه بعدی واقعی ساخت.

تکنولوژی استفاده شده در چاپگرهای سه بعدی این امکان را به مصرف کنندگان می دهد تا از ماده های کامپوزیتی در طراحی های خود برای چاپ سه بعدی بهره ببرند.

چاپگرهای سه بعدی می توانند طرح های رایانه را به صورت یک نمونه واقعی و با دقت بسیار بالا چاپ کنند.

چاپگرهای سه بعدی فناوری های جدیدی هستند که با سرعت زیاد در حال پیشرفت بوده و می توانند طرح های رایانه ای را به صورت اشیا سه بعدی چاپ کنند.

محققان آمریکایی آزمایشگاه «Lawrence Livermore National Laboratory» مشهور به «LLNL» با استفاده از چاپ سه بعدی توانستند عروق خونی زنده و کاربردی را به صورت سه بعدی و همانند نمونه واقعی تولید کنند.

بیوپرینترهای سه بعدی همانند چاپگرهای سه بعدی هستند و عملکردی شبیه به آنها دارند اما محققان مواد مصرفی در چاپگرهای سه بعدی معمولی را با «بیوجوهرها» (موادی که با بدن انسان سازگاری دارند) جایگزین کردند.

محققان آزمایشگاه «LLNL» به سرپرستی مونیکا مویا برای ایجاد رگ های خونی چاپ شده سه بعدی، این مواد خاص را با سلول های زنده ترکیب کردند.

مویا درباره این پروژه می گوید: این روش برای فعال کردن رگ های خونی کوچک یا مویرگ های انسانی طراحی شده اند تا خود به خود توسعه پیدا کنند.

در رابطه با چگونگی این فرآیند باید گفت، در ابتدا، لوله ها در خارج از سلول ها چاپ شده تا مواد مورد نیاز را به اطراف محیط چاپ شده تحویل دهند. در پایان، مویرگ ها می توانند به لوله های چاپ شده متصل شوند و مواد را به سلول ها تحویل دهند، همان کاری که در بدن انجام می شود.

به گزارش مهر، سرپرست این پروژه می گوید: این رگ های خونی را نمی توان پیوند زد اما چنین رگ های خونی برای مطالعات سم شناسی یا آزمایشگاهی مفید هستند. ما امیدواریم با استفاده از توسعه این رگ های خونی بتوانیم به نمونه های بافت مصنوعی یا حتی پیوند زدن آنها به بدن انسان ها دست پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها