دبیر خانه کارگر شرق تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین :

حداقل دستمزد کارگری باید یک میلیون و750 هزار تومان باشد

مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین :

خط فقر خانوار یک میلیون و 800 هزار تومان است

مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران گفت : 60 درصد کارگران کشوراز لحاظ درآمدی زیر خط فقر هستند و دستمزد دریافتی شان جوابگوی نیازشان نیست.
کد خبر: ۸۶۲۸۰۸
خط فقر خانوار یک میلیون و 800 هزار تومان است

علی اکبرعیوضی درگفت و گو با جام جم آنلاین افزود : در حال حاضر بین حداقل مزد کارگران و حداقل هزینه آنها فاصله بسیار زیاد است. اکنون حداقل دستمزد کارگران 712 هزار تومان است که این رقم زیر شاخصه خط فقر است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا خط فقر سال 94 اعلام شده است گفت : معمولا خط فقر را مرکز آمار یا مرکز پژوهش های مجلس اعلام می کند . این خط فقر برای سال 94 حدود یک میلیون و 800 هزار تومان است اما به دلیل بحث هایی که ممکن است در پی داشته باشد به طور رسمی اعلام نمی شود .

مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران به شاخصه ای در سازمان بین المللی کار برای محاسبه سبد هزینه یک خانوار اشاره کرد و گفت :براساس این شاخص، نیازهای اساسی روز یک خانوار براساس کالری هایی که بدن یک انسان نیاز دارد محاسبه می شود و فرق نمی کند یک خانوار 4 نفره درتهران باشد یا در سیستان وبلوچستان .

وی گفت : برای سال 94 این خط فقر کمتر از یک میلیون و 800 هزار تومان نیست و نمایندگان کارگری که روی بحث افزایش دستمزد کارگری سال 95 کار می کنند می خواهند بیشتر این شاخصه را در نظر بگیرند تا بتوانند دستمزد قابل قبولی را تعیین کنند .

به گفته عیوضی ،نمایندگان کارگری نسبت به روش تعیین دستمزدها در سال‌های گذشته گلایه دارند و معتقدند معیشت نیروی کار در تعیین مزد هیچ‌گاه در نظر گرفته نشده است و قدرت خرید خانوار افت کرده است. وی بر این باور است دستمزدی باید تعیین شود که زندگی کارگری با آن تأمین شود.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها