کندریک لامار خواننده هیپ-هاپ پیشتاز نامزدهای پنجاه و هشتمین دوره جوایز سالانه گرمی است.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۵
خواننده آمریکایی نامزد 11 جایزه گرمی شد

اسامی نامزدهای 83 بخش این دوره جوایز گرمی دوشنبه غروب اعلام شد.

کندریک لامار خواننده هیپ-هاپ با آلبوم "To Pimp A Butterfly" در مجموع 11 نامزدی کسب کرده که از این جهت بین دیگر نامزدهای جوایز گرمی 2016 پیشتاز است.

به گزارش هنرآنلاین، آلبوم رپر 28 ساله لس آنجلسی کاوشی در موسیقی سیاهان، سیاست در آمریکا و مشکلات شخصی اوست.

نزدیک‌ترین رقیب لامار، تیلور سوئیفت خواننده 25 ساله متولد ریدینگ در پنسیلوانیا است که آلبوم "1989" یک سال پس از تولید بالاخره نامزد دریافت جوایز گرمی شد. این آلبوم سال گذشته زمانی به بازار آمد که برابر با قوانین گرمی امکان رقابت در جوایز دوره قبلی را نداشت، اتفاقی که امسال برای آلبوم "25" اَدِل روی داده است.

سوئیفت و د ویکند ستاره آر اند بی هر یک بار هفت نامزدی در رده دوم قرار دارند، در حالی که اد شیران و جیمز بی نامزدهای بریتانیایی جوایز گرمی 58 هستند.

شیران با ترانه "بلند فکر کردن" (Thinking Out Loud) در دو بخش مهم آهنگ سال و رکورد سال نامزد است. جایزه اول به ترانه‌سراها (در این مورد شیران و ایمی وج) اعطاء می‌شود، در حالی که جایزه رکورد سال به تیم اجرا و تولید یک آهنگ تعلق می‌گیرد.

آلاباما شیکز با آلبوم "صدا+رنگ" (Sound + Color)، کریس استیپلتن با آلبوم "مسافر" (Traveller) و د ویکند با آلبوم "زیبایی در پس جنون" (Beauty Behind The Madness)، رقبای "To Pimp A Butterfly" و "1989" در بخش بهترین آلبوم سال هستند.

ویز خلیفه با "دوباره می‌بینمت" (See You Again)، کندریک لامار با "باشه" (Alright)، لیتل بیگ تاون با "Girl Crush" و سوئیفت با "فضای خالی" (Blank Space)، در بخش بهترین آهنگ سال با شیران و آهنگ "بلند فکر کردن" رقابت می‌کنند.

آهنگ موفق "نمی‌توانم صورتم را حس کنم" (Can't Feel My Fac) از د ویکند و "Uptown Funk" از مارک رانسن، "فضای خالی" سوئیفت و "واقعاً عشق" (Really Love) از دانجلو و ونگارد، دیگر نامزدهای بهترین رکورد سال هستند.

در بخش بهترین موسیقی گردآوری‌شده برای رسانه تصویری، فصل یک سریال "Empire"، "پنجاه طیف خاکستری"، "گلن کمپبل: خودم خواهم بود"، "شش دانگ 2" (Pitch Perfect 2) و "سلما" نامزد شده‌اند. "بردمن"، "بازی تقلید"، "بین ستاره‌ای"، "نظریه همه چیز" و "ضربه شلاق" هم نامزدهای بهترین موسیقی متن برای رسانه تصویری هستند.

برندگان پنجاه و هشتمین دوره جوایز سالانه گرمی 15 فوریه 2016 (26 بهمن) در مراسمی در لس آنجلس معرفی می‌شوند.

سال گذشته سام اسمیت خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی با دریافت چهار جایزه پیروز بزرگ جوایز گرمی لقب بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها